Hura!

hooray

Twoje zamówienie zostało złożone. Wysłaliśmy Ci e-mail.

Zamknij

Mój koszyk

Twoje próbki

Wybierz próbkę do zamówienia

cashback

Sprawdź dostępne oferty dostosowane do Ciebie!

Wybierz swój adres wysyłki

5 witamin i minerałów, których potrzebujesz po 50. urodzinach

5 witamin i minerałów, których potrzebujesz po 50. urodzinach

0
Pamiętaj, by uzupełniać swoją dietę o te substancje odżywcze, które są niezbędne dla zachowania zdrowia.
W miarę jak przybywa nam lat, nasze potrzeby żywieniowe zmieniają się, a organizm czasami wymaga dodatkowego wsparcia. Wprowadzenie do diety odpowiednich substancji odżywczych po 50. roku życia jest ważne z wielu powodów – na przykład pomaga dbać o mocne kości lub radzić sobie ze spowolnionym metabolizmem po menopauzie.

Jeżeli zadbasz o to, by Twoja dieta była bogata w owoce i warzywa, rośliny strączkowe, orzechy, ziarna, zdrowe białko zawarte np. w mięsie kurczaka i rybach oraz wolno uwalniane węglowodany, które znajdziesz w płatkach owsianych i brązowym ryżu, powinnaś zapewnić sobie większość substancji odżywczych, jakich potrzebujesz, by zachować zdrowie. Jednak czasem trudno jest włączyć wszystkie te produkty do codziennej diety, a po okresie menopauzy organizm przechodzi zmiany, które sprawiają, że możesz potrzebować odpowiednich suplementów. 

Po 50. urodzinach ważne jest utrzymywanie zdrowej diety, aby nie przybierać na wadze, zachować mocne kości i zapobiegać chorobom serca. Witaminy i minerały wzmacniają też system immunologiczny, dbają o zdrowie układu nerwowego i pomagają nam lepiej trawić spożywane pokarmy. Oto nasz przewodnik po witaminach i minerałach, których potrzebujesz, gdy przybywa Ci lat:

Wapń
Wapń jest minerałem niezbędnym dla rozwoju kości. Dowiedziono też, że pomaga zapobiegać problemom z zębami. Niektóre badania wykazały, że osoby starsze są dwa razy bardziej narażone na ubytki niż nastolatki, ponieważ z wiekiem powierzchnia korzenia jest bardziej odsłonięta. A jeżeli nosisz protezy zębowe, wypróbuj klej do protez Fixodent PLUS Dual Protection Premium , który zapewnia ochronę antybakteryjną, a także chroni przed dostawaniem się resztek jedzenia pod protezę. 

Źródłem wapnia są produkty mleczne, takie jak mleko, sery i jogurty, a także orzechy, ziarna i zielone warzywa liściaste. Postaraj się uwzględnić w codziennej diecie co najmniej jedną porcję produktów bogatych w wapń.

Witamina D
Witamina D to kolejna substancja odżywcza ważna dla zdrowych kości, ponieważ wspomaga wchłanianie wapnia. Pomaga również utrzymać sprawne funkcjonowanie organizmu i może przynieść ulgę wbólu pleców. Zaleca się, by kobiety po 50. roku życia zażywały suplement z witaminą D, zwłaszcza zimą, kiedy brakuje światła słonecznego (a powszechnie wiadomo, że nasza skóra potrafi wytwarzać witaminę D w kontakcie z promieniami słonecznymi). Dobrym źródłem witaminy D są jajka, tłuste ryby, takie jak łosoś lub makrela, albo produkty spożywcze wzbogacone witaminą D, takie jak muesli.

Multiwitamina
Aby mieć pewność, że Twoje wszystkie podstawowe potrzeby odżywcze są zaspokojone, możesz też wprowadzić specjalnie opracowany multiwitaminowy suplement diety, przeznaczony dla kobiet po 50. roku życia. Takie produkty zawierają mniej żelaza niż standardowa multiwitamina, ponieważ kobiety po pięćdziesiątce nie potrzebują go tak dużo jak ich młodsze koleżanki. Jeżeli przyjmujesz również inne suplementy, uważaj, żeby nie spożywać nadmiernej ilości poszczególnych witamin. Sprawdź zalecaną dawkę dzienną dla każdej z nich lub zapytaj lekarza o radę, zanim zaczniesz przyjmować dany suplement.
 
Magnez
Magnez to minerał ważny dla zdrowych kości, a poza tym pomaga zwiększyć poziom energii, wzmocnić koncentrację, a także zredukować poziom cukru we krwi. Jego naturalnym źródłem jest szpinak, produkty mleczne i orzechy. 

Probiotyki
Jak wiadomo, zdrowie układu pokarmowego ma wpływ na Twój ogólny stan zdrowia, zwłaszcza na system immunologiczny, a probiotyki pomagają zwiększyć liczbę dobrych bakterii, odpowiedzialnych za prawidłową pracę Twojego układu trawiennego. Z wiekiem funkcje trawienne mogą być spowolnione, dlatego wprowadzenie probiotyku do codziennej diety może pomóc utrzymać układ pokarmowy w równowadze, a także złagodzić objawy zespołu jelita drażliwego (takie działanie mają np. żywe kultury bakterii zawarte w jogurcie).

Czy wprowadzenie suplementów diety pomogło poprawić Twój ogólny stan zdrowia? Opowiedz nam o tym w komentarzu poniżej.
 
0

Dodaj komentarz

Myślimy, że polubisz