Hura!

hooray

Twoje zamówienie zostało złożone. Wysłaliśmy Ci e-mail.

Zamknij

Mój koszyk

Twoje próbki

Wybierz próbkę do zamówienia

cashback

Sprawdź dostępne oferty dostosowane do Ciebie!

Wybierz swój adres wysyłki

Jak radzić sobie ze zmianami metabolizmu po pięćdziesiątym roku życia

Jak radzić sobie ze zmianami metabolizmu po pięćdziesiątym roku życia

0
Wraz z upływem lat zmienia się nie tylko nasza skóra, włosy i poziom hormonów, ale również nasz metabolizm.
Zmiany hormonalne, jakie następują przez całe nasze dorosłe życie, sprawiają, że nasz metabolizm zwalnia tempo, gdy jesteśmy starsze. Wiele kobiet zauważa to szczególnie w okresie menopauzy.
 
Hormony, menopauza i Twój metabolizm
W miarę jak przybywa nam lat, obniżony poziom hormonów wzrostu może sprawiać, że zmniejsza się nasza masa mięśniowa. To z kolei może obniżyć nasz wskaźnik podstawowej przemiany materii (BMR), czyli określenie ilości energii, jaką należy dostarczyć organizmowi.
 
Podczas menopauzy w naturalny sposób spada poziom estrogenu.Proces ten związany jest z podniesieniem się poziomu hormonu stresu, kortyzolu, a także ze zwiększonym apetytem. Te wahania hormonalne mogą również wpłynąć na niższy wskaźnik metabolizmu oraz spowodować odkładanie się tkanki tłuszczowej, zwłaszcza w okolicach brzucha.
 
Czy można coś zrobić, żeby rozwiązać ten problem? Wprawdzie nie cofniesz wskazówek zegara, ale możesz śmiało wypróbować pewne rozwiązania, które pomogą Ci zneutralizować nieprzyjemne skutki tego procesu:
 
Problem nr 1: Utrata masy mięśniowej
Rozwiązanie: Więcej ćwiczeń i aktywności fizycznej
Sześćdziesiąt procent osób dorosłych nie ćwiczy wystarczająco często, a wraz z wiekiem spada ich poziom aktywności. Jednak badania wykazały, że dbanie o kondycję fizyczną w starszym wieku ma pozytywny wpływ na nasz metabolizm, stymulując go tak, by organizm mógł bardziej skutecznie spalać kalorie. 
 
Trening siłowy, na przykład podnoszenie ciężarów, ćwiczenia z taśmami lub joga, również pomaga rozwijać mięśnie i przeciwdziałać naturalnemu procesowi zmniejszania się masy mięśniowej. A to z kolei przyczynia się do zwiększenia wartości wskaźnika podstawowej przemiany materii i pozwala organizmowi spalać więcej kalorii.
 
Aby utrzymać prawidłową wagę, zalecane jest co najmniej 150 minut umiarkowanej aktywności fizycznej w tygodniu (takiej jak chodzenie szybkim krokiem) lub 75 minut bardziej intensywnych ćwiczeń (jak np. jogging). Natomiast jeżeli chcemy schudnąć, musimy zwiększyć ten zakres. 
 
Problem nr 2: Tendencja do odkładania się tkanki tłuszczowej
Rozwiązanie: Prawidłowa dieta
Wolniejszy metabolizm oznacza konieczność zmiany sposobu odżywiania, by utrzymać zdrową wagę. 
 
Regularne, mniejsze posiłki są bardziej wskazane przy wolniejszym metabolizmie. Eksperci zgodnie twierdzą, że aby utrzymać tę samą wagę po 50. roku życia, potrzebujemy dziennie ok. 200 kalorii mniej niż potrzebowaliśmy po naszych 30. i 40. urodzinach. Dlatego staraj się jeść zielone warzywa, produkty pełnoziarniste i zdrowe tłuszcze, które znajdziesz np. w awokado lub w łososiu. Taka dieta zapewni Ci uczucie sytości na dłużej.
 
Wolniejszy metabolizm sprawia, że cukier nie jest przetwarzany równie skutecznie jak kiedyś, co może sprawić, że organizm zacznie magazynować go w postaci tkanki tłuszczowej. Ogranicz spożycie alkoholu, który zawiera duże ilości cukru. Uważaj też na cukier ukryty w gotowych posiłkach, kawach na wynos, napojach bezalkoholowych, wodach smakowych i sokach.
 
A ponieważ zdrowe dziąsła to kolejny ważny temat związany z menopauzą i częstymi posiłkami, oprócz wprowadzenia zmian w diecie zadbaj również o zdrowie jamy ustnej. Może nadszedł czas, by wypróbować szczoteczkę elektryczną Oral-B, wyposażoną w specjalny czujnik siły nacisku, który pozwoli Ci upewnić się, że nie szczotkujesz dziąseł zbyt mocno, a jednocześnie pomoże odpowiednio zadbać o zęby i zdrowie jamy ustnej. 

Problem nr 3: Zwiększony poziom kortyzolu
Rozwiązanie: Zadbaj o zdrowy sen
Prawidłowa ilość snu jest bardzo ważna dla utrzymania zdrowej wagi, ponieważ jeśli nie śpimy wystarczająco długo, nasz organizm uwalnia więcej kortyzolu. Gdy jesteśmy zmęczeni, ma to wpływ również na hormony odpowiedzialne za nasz apetyt, dlatego wtedy częściej sięgamy po przekąski i spożywamy więcej kalorii. Spróbuj wziąć relaksującą kąpiel przed snem lub poczytaj dobrą książkę. Staraj się też nie oglądać telewizji ani nie korzystać z komputera co najmniej na godzinę przed pójściem spać. To pomoże Ci się odprężyć i wprowadzić w odpowiedni nastrój.

A jakie są Twoje sposoby na utrzymanie zdrowej wagi w okresie menopauzy? Podziel się z nami swoimi wskazówkami i przepisami w komentarzu poniżej. Chętnie poznamy Twoją opinię!
 
0

Dodaj komentarz

Myślimy, że polubisz