Mój kosz

Odnoszący sukcesy

Hourra

Wybierz swój adres wysyłki

Brawo!

brawo

Twoje zamówienie zostało złożone. Wysłaliśmy Ci wiadomość e-mail.

Blisko

Wysyłanie zakończone!

brawo

Twój paragon jest obecnie przetwarzany. Wkrótce otrzymasz wiadomość e-mail z potwierdzeniem statusu żądania.

Przejdź do zakupów

Zapisz kupony przed przystąpieniem do zakupów u autoryzowanego sprzedawcy . Pamiętaj, żeby zachować paragon!

Zeskanuj paragon

Seminarium

Użyj telefonu komórkowego, aby zrobić zdjęcie paragonu i wysłać je w ciągu 15 dni.

Poproś o zwrot

Jak tylko Twój paragon zostanie zatwierdzony, możesz ubiegać się o zwrot gotówki. Kliknij Rozumiem, aby rozpocząć.

Klikając ikonkę Rozumiem, akceptujesz Nasz regulamin.

Rozumiem

Możesz śledzić wszystkie swoje oszczędności, przechodząc do Moje konto

Korzyści z ćwiczeń w dojrzałym wieku

Korzyści z ćwiczeń w dojrzałym wieku

0
Zależy Ci na pięknej sylwetce i doskonałej kondycji? Zacznij ćwiczyć. Efekty nie przyjdą szybko, ale warto na nie poczekać.
Osteoporoza, cukrzyca, nadwaga, problemy ze stawami, reumatyzm czy problemy z kręgosłupem − to choroby, które pojawiają się w dojrzałym wieku. Dlatego właśnie przed rozpoczęciem regularnej aktywności fizycznej koniecznie skontaktuj się ze swoim lekarzem rodzinnym lub specjalistą. Niezależnie od tego, czy zamierzasz biegać, pływać, chodzić na siłownię, uprawiać jogę, nordic walking czy ćwiczyć pilates – będzie to miało sens jedynie wtedy, gdy wytrwasz w postanowieniu i będziesz trenować regularnie, co najmniej dwa razy w tygodniu. Najlepiej zacząć ćwiczenia pod nadzorem specjalisty: trenera personalnego lub instruktora. Dobierze Ci odpowiedni rodzaj ćwiczeń i zadba o ich prawidłowe wykonanie.

Zalety ćwiczeń:
  1. Po pięćdziesiątce mięśnie stopniowo zaczynają się kurczyć, a zdolność organizmu do podejmowania wysiłku jest coraz mniejsza. Wzmacnianie mięśni poprzez systematyczną aktywność fizyczną sprawi, że będziesz mieć więcej siły, a cały układ kostno-stawowy zachowa sprawność.
  2. Z wiekiem nasz metabolizm zwalnia, dlatego szybciej tyjemy i wolniej pozbywamy się nadmiaru tłuszczu. Aby zrównoważyć dysproporcje, warto zmusić się do wysiłku. Pamiętaj, że Twoje ciało zacznie spalać tłuszcz dopiero po 40 minutach. Jeśli wykupisz sobie pół godziny w siłowni – nie będzie to miało żadnego sensu. Na ćwiczenia zarezerwuj przynajmniej jedną pełną godzinę.
  3. Jeśli chcesz uniknąć zawału lub innej choroby serca – zacznij uprawiać sport. Gdy organizm jest lepiej dotleniony, naczynia krwionośne są wzmocnione i mniej podatne na działanie szkodliwych czynników, wzrasta również poziom tzw. dobrego cholesterolu.
  4. Dzięki regularnym ćwiczeniom zahartujesz organizm i poprawisz procesy metaboliczne. Zyskasz większą odporność na infekcje, a przeziębienie, grypa czy kaszel nie będą Ci już straszne.
  5. Ruch wpływa nie tylko na naszą kondycję fizyczną, ale również na zdrowie psychiczne. Dotleniony mózg działa zdecydowanie sprawniej, w trakcie ćwiczeń wydzielają się endorfiny odpowiedzialne za dobre samopoczucie. Naukowcy dowiedli, że regularna aktywność fizyczna zmniejsza ryzyko zachorowania na Alzheimera.
  6. Z dużym prawdopodobieństwem szybko nawiążesz nowe znajomości i na pewno nie będziesz się już nudzić na kanapie przed telewizorem. Może nawet stworzycie razem paczkę przyjaciół, którzy będą się wzajemnie motywować do ćwiczeń i wspierać w słabszych momentach.
0

Dodaj komentarz

Myślimy, że polubisz

Zgoda na pliki cookie