Dieta na nietrzymanie moczu: 6 porad na problemy z pęcherzem

Zdrowie i nastrój
4/10/2020
Problemy z utrzymaniem moczu nie powinny Cię w żaden sposób ograniczać. Dzięki naszym wskazówkom zachowasz dotychczasową mobilność.

Nietrzymanie moczu ma różne przyczyny i może pojawić się w każdym momencie, w wyniku stresu, po urodzeniu dziecka, czy podczas menopauzy. Inkontynencja może znacząco obniżyć jakość życia, a wiele kobiet wciąż nie potrafi otwarcie rozmawiać o problemach z pęcherzem.

Naszym zdaniem jednak nietrzymanie moczu nie powinno mieć wpływu na styl życia żadnej kobiety! Dlatego proponujemy sześć wskazówek żywieniowych, które w połączeniu z rozmaitymi sposobami i ćwiczeniami wzmacniającymi pęcherz, mogą skutecznie pomóc opanować ten problem.

1. Utrzymuj prawidłową masę ciała

Nadwaga może spotęgować problemy z pęcherzem. Zrzucenie kilku kilogramów to pierwszy krok w dobrym kierunku. Unikaj spożywania nadmiernych ilości cukru, nie podjadaj ciastek, herbatników ani zbyt dużych ilości chleba – zamiast tego wprowadź do diety więcej świeżych warzyw. Świadomie dobieraj wielkość porcji i w swojej diecie dbaj o odpowiedni poziom produktów zawierających białko. W ten sposób szybciej zgubisz zbędne kilogramy!

2. Poznaj swoje słabe punkty

Niektóre kobiety dokładnie wiedzą, które produkty źle wpływają na ich organizm, w tym na funkcjonowanie pęcherza. Jeśli nie masz takiego wyczucia, przez dwa tygodnie spisuj wszystko, co jesz – w ten sposób dowiesz się, jakie posiłki mają na Ciebie niekorzystny wpływ, a po jakich czujesz się wyjątkowo dobrze. W przyszłości unikaj produktów, które Ci szkodzą, a najlepiej całkowicie wyeliminuj je z diety.

3. Unikaj kofeiny i alkoholu

Zarówno alkohol, jak i kofeina wpływają na jakość pracy pęcherza. Dlatego staraj się ograniczyć ich spożywanie do minimum, a najlepiej pij wodę.

4. Pij wystarczająco dużo

Kobiety, które mają problemy z pęcherzem, z reguły piją za mało, z obawy, że będą musiały często chodzić do toalety. W rzeczywistości osoby zmagające się z nietrzymaniem moczu powinny pić co najmniej dwa litry płynów dziennie, aby uniknąć odwodnienia. Odwodnienie powoduje większe skoncentrowanie moczu, a zatem zwiększa ryzyko wystąpienia problemów z jego nietrzymaniem. Jeśli nadal masz obawy, nie przyjmuj dużych porcji płynów na raz, tylko regularnie pij niewielkie ilości.

5. Jedz świadomie

Kobiety zmagające się z problemem nietrzymania moczu powinny unikać ciężkostrawnych potraw, ponieważ zaparcia i wzdęcia dodatkowo obciążają i tak już osłabione dno macicy. Twoja dieta powinna się zatem opierać na produktach pełnoziarnistych i zielonych sałatach, które – dzięki dużej zawartości błonnika – pobudzają pracę przewodu pokarmowego i zapewniają dobre funkcjonowanie pęcherza.

6. Nie denerwuj się!

Stres jest jedną z najczęstszych przyczyn nietrzymania moczu! Na szczęście hormonów stresu możesz się dość łatwo pozbyć – pomogą Ci w tym relaksujące sporty, takie jak joga lub pilates, oraz regularna gimnastyka. Wypróbuj na przykład popularną hatha jogę lub ułóż własny 15-minutowy program wellness, a uda Ci się opanować stres! Jeśli lubisz herbatę, sięgaj po herbatki ziołowe. Herbaty czarne i zielone wpływają na pęcherz bardzo pobudzająco.

Nie chcesz ćwiczyć przez problemy z nietrzymaniem moczu? Bielizna chłonna Always Discreet Plus na inkontynencję zapewnia pełną ochronę, nawet podczas intensywnych zajęć.