Hura!

hooray

Twoje zamówienie zostało złożone. Wysłaliśmy Ci e-mail.

Zamknij

Mój koszyk

Twoje próbki

Wybierz próbkę do zamówienia

cashback

Sprawdź dostępne oferty dostosowane do Ciebie!

Wybierz swój adres wysyłki

Zdrowe zamienniki niezdrowego jedzenia, na których zyska cała rodzina

Image
0
Twoje ulubione potrawy i przekąski zapewne są smaczne, ale też zawierają dużo kalorii i niekoniecznie są dla Ciebie dobre. Poznaj zdrowe alternatywy popularnych produktów, dzięki którym poczujesz się lepiej.

Zamień chipsy ziemniaczane na warzywne chipsy domowe

Sięgnij po słodkie warzywa, takie jak marchewka, buraki czy pasternak. Pokrój je w cienkie plasterki i skrop oliwą z oliwek. Rozłóż równomiernie na blaszce do pieczenia i włóż do średnio rozgrzanego piekarnika. Piecz tak długo, aż staną się chrupkie i nabiorą apetycznego koloru. Pod koniec pieczenia oprósz warzywa odrobiną startego parmezanu, który nada im bardziej wyrazisty smak. Cała rodzina – poczynając od wybrednego męża, a na kapryśnych wnukach kończąc – z pewnością polubi tę zdrową alternatywę dla popularnych chipsów. Oczywiście jeśli się z nimi podzielisz i nie zjesz wszystkiego sama… Nie musisz się też martwić o zmywanie. Dzięki Fairy Platinum, który doskonale usuwa tłuszcz i uporczywe zabrudzenia, Twoje blaszki do pieczenia będą wyglądały jak nowe.

Zrezygnuj ze słodkich napojów na rzecz domowej wody smakowej

Zastąp wino i słodzone napoje gazowane, które podajesz do posiłków, niegazowaną lub gazowaną wodą z dodatkiem świeżej mięty lub plasterków zielonego ogórka. Te dodatki ożywią wodę i nadadzą jej przyjemny smak. Możesz też sięgnąć po owoce, np. zamrożone winogrona, które świetnie sprawdzą się w charakterze „kostek lodu”.

Zastąp zwykły makaron spaghetti z dyni

Makaron z sosem bolońskim często gości na Twoim stole?

Zastąp zwykły makaron, spaghetti z dyni makaronowej, która jest bogata w witaminę A i C. Upiecz dynię w piekarniku. Nie musisz jej dzielić na kawałki, możesz ją upiec w całości. Po upieczeniu i przekrojeniu za pomocą widelca z łatwością wyjmiesz miąższ, który do złudzenia przypomina nitki makaronu.

Zrezygnuj z warzyw pokrojonych w drobną kostkę na rzecz większych kawałków

To nie żadna tajemnica, że warzywa gotowane w większych kawałkach lub w całości zachowują więcej witamin i mikroelementów. Zrezygnuj więc z drobnej kostki na rzecz większych kawałków warzyw, dla zdrowia całej rodziny. Ziemniaki zawsze gotuj w łupinach, dzięki temu będą bogate w cenny błonnik i na dłużej zapewnią uczucie sytości. Dodatkowym plusem jest to, że nie musisz ich obierać i kroić!

Zamień popularne słodycze na zdrową przekąskę z kawałkami czekolady

Przygotowanie domowej „mieszanki studenckiej” jest łatwiejsze niż myślisz. Do torebki wsyp orzechy, rodzynki, suszone owoce, ulubione pestki i ziarna (polecamy orzechy brazylijskie, migdały i ziarna słonecznika). Dodaj też trochę czekoladowych groszków lub kawałków gorzkiej czekolady. Voilà! Pyszna i zdrowa przekąska gotowa. Możesz po nią sięgać podczas długich spacerów, albo wieczorów przed telewizorem.

Zastąp masło pyszną pastą z warzyw lub owoców

Zamiast używać masła lub majonezu, posmaruj kanapki pastą z awokado. Rozgnieciony na toście banan świetnie sprawdzi się jako alternatywa dla dżemu. Jest też bogaty w błonnik, więc na dłużej zapewni Ci uczucie sytości.

Zastąp część cukru w swoich wypiekach zdrowymi warzywami

Ciasto marchewkowe to nie jedyny wyjątek potwierdzający regułę! Dodanie startej cukinii sprawi, że Twoje biszkopty staną się cudownie puszyste, a puree z czerwonych buraków poprawi smak ciasta czekoladowego. Warzywa nie tylko pomagają zredukować kaloryczność wypieków, ale też dodają im naturalnej słodyczy i witamin. Co więcej, sprawiają, że ciasta są wilgotne i na dłużej pozostają świeże. Nie krytykuj, póki nie spróbujesz. Internet pełen jest inspirujących przepisów. Do dzieła!

Zamień tłuczone ziemniaki na puree z białej fasoli

Czy wiedziałaś, że puszka białej fasoli pokrywa całkowite dzienne zapotrzebowanie na owoce i warzywa? Biała fasola doskonale sprawdzi się w roli puree. Utłucz ją, tak jak ziemniaki, z dodatkiem oliwy, czosnku i odrobiny masła dla uzyskania bardziej kremowej konsystencji.

Zastąp pszenicę pełnym ziarnem

Na pewno już wiesz, że pełnoziarnisty makaron, chleb i ryż zawierają dwa razy więcej błonnika niż ich pszeniczne odpowiedniki. Ale czy wiesz, że do dyspozycji masz całe mnóstwo innych, zdrowych pełnoziarnistych produktów? Zrób krok naprzód i sięgnij po owsiankę, kasze, wafelki ryżowe i popcorn (serio, serio).

Zrezygnuj z tradycyjnego gotowania na rzecz gotowania na parze

W trakcie gotowania warzyw metodą tradycyjną witaminy i mikroelementy uwalniane są do wody. Dlatego gotowanie na parze jest najzdrowszą i najlepszą metodą przyrządzania posiłków. Nie potrzebujesz do tego skomplikowanych i drogich urządzeń – wystarczy garnek i metalowy cedzak. Wlej trochę wody do garnka, włóż cedzak (tak by nie dotykał powierzchni wody), połóż ulubione warzywa i gotuj do miękkości. Po kilku minutach będziesz mogła delektować się smakowitymi i bogatymi w witaminy warzywami. A jeśli w swojej szafce kuchennej masz zapas kapsułek do zmywarek Fairy, nawet zmywanie naczyń będzie bajecznie proste. Są tak dobre, że usuwają nawet tłuszcz z filtra zmywarki!

0

Dodaj komentarz

Myślimy, że polubisz