Hura!

hooray

Twoje zamówienie zostało złożone. Wysłaliśmy Ci e-mail.

Zamknij

Mój koszyk

Twoje próbki

Wybierz próbkę do zamówienia

cashback

Sprawdź dostępne oferty dostosowane do Ciebie!

Wybierz swój adres wysyłki

Zasady bezpiecznego korzystania z komputera

Zasady bezpiecznego korzystania z komputera

0
Jak korzystanie z komputera wpływa na nasze zdrowie.

Komputer nie jest zwyczajnym elementem wyposażenia! W dzisiejszych czasach spędzamy coraz więcej wolnego czasu przed komputerem, żeby kontaktować się przyjaciółmi i pisać emaile, surfować po Internecie, korzystać z portali społecznościowych i oglądać telewizję online. Komputer naprawdę stwarza liczne możliwości dla każdego, ale jak wpływa na nasze zdrowie?

Dobra wiadomość jest taka, że jak dotąd nie znaleziono dowodów wskazujących, że rozsądne korzystanie z komputera może zaszkodzić nam lub naszym rodzinom. Ale i tak zalecane są pewne środki ostrożności.


• Bardzo ważna jest odpowiednia postawa, aby chronić mięśnie i stawy. Powinniśmy upewnić się, że nasze łokcie są ustawione pod kątem 90 stopni, a krzesło, na którym siedzimy ma dobre oparcie dla pleców.


• Jeżeli to możliwe, ustaw monitor w odległości 60 cm, ponieważ to ułatwi naszym oczom koncentrację.


• Rób regularne przerwy, aby dać odpocząć oczom i rozciągnąć ciało. Znasz lepszy pretekst do wypicia filiżanki herbaty?


• Najczęstsze problemy związane z korzystaniem z komputera obejmują bóle spowodowane powtarzającym się lub ciągłym napięciem (np. zapalenie pochewki ścięgna) i zespół cieśni nadgarstka (drętwienie wierzchu dłoni). Problemy te są spowodowane niewielkimi i powtarzalnymi ruchami dłoni. Aby chronić dłonie i nadgarstki, zaciśnij pięść, a następnie co jakiś czas rozciągaj palce.


• Pamiętaj o mruganiu! Główną przyczyną przemęczenia oczu jest ich suchość.

Profesjonalna rada:
kiedy korzystasz z komputera, upewnij się, że twoje oczy znajdują w jednej linii z górną krawędzią obudowy monitora. Jeżeli siedząc przed komputerem możesz spojrzeć ponad obudową monitora, oznacza to, że monitor znajduje się zbyt nisko - przez to będziesz wyciągać i nadwyrężać szyję, co spowoduje ból. Aby ustawić odpowiednią wysokość monitora, ułóż pod nim kilka książek lub innych twardych przedmiotów. Jeżeli z tego samego komputera korzysta kilku różnych użytkowników, sprawdź, czy monitor jest umieszczony na odpowiedniej wysokości przed tobą, zanim zaczniesz pracę przy komputerze.

0

Dodaj komentarz

Myślimy, że polubisz