Hura!

hooray

Twoje zamówienie zostało złożone. Wysłaliśmy Ci e-mail.

Zamknij

Mój koszyk

Twoje próbki

Wybierz próbkę do zamówienia

cashback

Sprawdź dostępne oferty dostosowane do Ciebie!

Wybierz swój adres wysyłki

Produkty, które mają dobry i zły wpływ na Twoje zęby

DesktopImage
0
Sekret pięknego uśmiechu i mniejszej liczby wizyt u dentysty tkwi w zdrowej diecie, która ma dobroczynny wpływ na Twoje zęby. Oto lista prawdziwych bohaterów mających zbawienny wpływ na Twoje zęby oraz ich wrogowie, których należy unikać. Piramida żywieniowa przedstawia zasady dobrego żywienia, a wszystko to, co żujesz, chrupiesz, gryziesz i pijesz w ciągu dnia może zaszkodzić Twoim zębom lub też je wzmocnić. Przyjrzyjmy się produktom, które sprawią, że Twoje zęby będą zdrowe, silne i lśniąco białe.

Bohaterowie

Warzywa o wysokiej zawartości błonnika

Produkty takie jak brokuł, kalafior i kapusta „skrobią” powierzchnię Twoich zębów i zapewniają zwiększony przepływ śliny, dzięki czemu neutralizują kwasy, które mają negatywny wpływ na nasze zęby. Zawierają także wapń i fosforany, które pomagają odbudowywać minerały, które są wypłukiwane z zębów przez kwasy. Natomiast, chrupiące i soczyste warzywa, takie jak ogórek, seler i papryka mają również wysoką zawartość wody, która bilansuje zawartość cukru. 

Nabiał

Żółty ser zawiera dużą ilość wapnia, który uzupełnia poziom minerałów wypłukiwanych z zębów i zwiększa przepływ śliny. Mleko i jogurty mają dużą zawartość wapnia i bardzo niską zawartość kwasów, a zawarte w nich fosforany, pomagają przywrócić blask Twoim zębom. Mleko z kolei bogate jest w witaminę D, która wspiera dobroczynne działanie wapnia.

Produkty bogate w witaminę C

Jeśli w Twojej diecie brakuje witaminy C, ma to negatywny wpływ na Twoje dziąsła, które w wyniku niedoboru witamy C mogą  zacząć krwawić. Witamina C wspomaga także odbudowę i utrzymanie kości i zębów w dobrej kondycji. Jedzenie pomarańczy, grejpfrutów, truskawek, kiwi, pomidorów, marchewek i papryk także dostarczy Ci witaminę C. Staraj się spożywać nieprzetworzone owoce i warzywa, ponieważ te zawarte w sokach czy w smoothies mogą powodować odkładanie się na zębach cukrów sprzyjających powstawaniu ubytków. 

Ksylitol

Stosowany jest w bezcukrowych gumach do żucia i jest kolejnym prostym sposobem na zwiększenie produkcji śliny, usunięcie resztek jedzenia z przestrzeni między zębowych i wyczyszczenia ich powierzchni. Ten naturalny słodzik pochodzenia roślinnego zwalcza bakterie, które sprzyjają powstawaniu próchnicy. Nie jest on jedynie składnikiem gumy do żucia. Ksylitol możesz kupić w sklepach ze zdrową żywnością i stosować go jako zamiennik cukru do wypieków.

Herbata

Bardzo zdrowa zielona herbata ma także dobry wpływ na Twoje zęby, podobnie jak herbata czarna, zawiera ona związki zwane polifenolami. Związki te zwalczają bakterie sprzyjające odkładaniu się płytki nazębnej, dzięki czemu nie mogą one wytwarzać kwasów, które atakują zęby. Odrobina mleka do filiżanki kawy, także dostarczy Ci wapnia.

Mięso, ryby i tofu

Mięso, tofu i tłuste ryby takie jak łosoś i makrela zawierają fosfor, który chroni szkliwo zębów. W połączeniu z witaminą A (która wspomaga odbudowywanie szkliwa), C oraz D możesz dostarczyć zębom jeszcze więcej korzyści. A te wszystkie składniki znajdziesz w wołowinie, rybach, tofu i drobiu. Jeśli jesteś wegetarianinem i dbasz o zdrową dietę, sięgaj po zielone, liściaste warzywa, fasolę i produkty pełnoziarniste.

Orzechy

Wszyscy wiemy, że orzechy są bardzo zdrową przekąską, ale są one także bogatym źródłem witamin i minerałów, które mają dobroczynny wpływ na zęby. Fistaszki są bogate w wapń i witaminę D, a migdały mają wysoką zawartość wapnia. Orzechy nerkowca zwiększają produkcję śliny, a orzechy włoskie zawierają błonnik, żelazo, magnez i kwas foliowy, który pomaga odbudowywać uszkodzone komórki w tkankach dziąseł. Mają one także dużą zawartość niacyny, która zapobiega cofaniu się dziąseł oraz cynk, który zwalcza rozwój bakterii i płytki nazębnej. No nieźle!
Super wskazówka! Wzmocnij swoje zęby jeszcze bardziej stosując produkty Oral-B. Codzienne stosowanie pasty do zębów, nici dentystycznej, płynu do płukania jamy ustnej oraz szczoteczki elektrycznej Oral-B w połączeniu ze zdrową dietą pomoże Ci zadbać o zdrowie Twoich zębów. 

Wrogowie

Napoje gazowane

Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że napoje gazowane są główną przyczyną powstawania próchnicy, choć napoje dietetyczne, mogą wyrządzić równie wiele szkody. Słodzone napoje zawierają kwas fosforowy i cytrynowy, które szkodliwie wpływają na szkliwo zębów. Napoje izotoniczne mogą mieć szczególnie dużą zawartość kwasów i cukrów oraz słodzików, a wody smakowe mogą zawierać tyle samo cukru, co tabliczka czekolady. Zęby są także narażone na długie działanie tych kwasów, ponieważ napoje gazowane pijemy często przez stosunkowo długi okres czasu. Napoje, które wysuszają jamę ustną, jak na przykład alkohol, również mają negatywny wpływ na nasze zęby, ponieważ jedynie zwiększony przepływ śliny może zapewnić naszym zębom odpowiednią ochronę.

Lepkie i ciągnące się produkty

Mowa tu nie tylko o cukierkach i toffi, ale także tych naturalnych słodyczach jak rodzynki, suszone owoce, czy też zdrowe batoniki zrobione z ziaren i suszonych owoców, które sprzyjają powstawaniu próchnicy, ponieważ przyklejają się do zębów, a ślina nie jest w stanie ich wypłukać. To z kolei oznacza, że zęby są stale wystawione na działanie cukru. Stężenie cukrów zawartych w świeżych owocach wzrasta, gdy ubywa w nich wody. Zawierają one także nierozpuszczalny błonnik, który może wiązać cukry i sprzyjać ich odkładaniu na powierzchni zębów. 

Węglowodany bogate w skrobię

Białe pieczywo, chipsy, frytki i makarony al dente, mogą bardzo łatwo pozostawać między zębami. Mimo iż wszystkie te produkty nie należą do słodyczy, to skrobia bardzo szybko zamienia się w cukry, a te z kolei łatwo odkładają się na zębach, które będą przez nie atakowane, dopóki nie wyszczotkujesz zębów.

Owoce cytrusowe

Pomarańcze, cytryny, grejpfruty i limonki zawierają kwas cytrynowy. Są one oczywiście bardzo zdrowe, ale należy jednak pamiętać, aby po ich zjedzeniu, przepłukać usta. To samo tyczy się gorącej wody z dodatkiem cytryny – jej picie jest często zalecane w ramach oczyszczania organizmu, ale jest ona także bogata w kwasy mające negatywny wpływ na szkliwo zębów, dlatego należy po jej spożyciu umyć zęby.

Pikle

Mieszanka warzyw z octem ma bardzo negatywny wpływ na zęby, ponieważ łączy ona kwas octowy z cukrem, czyli przepis na erozję szkliwa. Jeśli uwielbiasz pikle, upewnij się, że jesz je w połączeniu z innymi produktami.

Kawa i czerwone wino

Witajcie plamy! Tanina zawarta w kawie, niszczy szkliwo i może pozostawiać na zębach brązowawe plamy. I choć lampka czerwonego wina może mieć również bardzo dobroczynny wpływ na nasze zdrowie, może pozostawiać na Twoich lśniąco białych zębach ciemnofioletowy kolor. Kwasy zawarte w winie (zarówno w białym jak i czerwonym) mogą atakować Twoje zęby i powodować powstawanie plam na ich powierzchni.

Witaminy w tabletkach do żucia

Bez względu na to, czy to multiwitamina, czy też witamina C, tabletki do żucia często zawierają skoncentrowane kwasy, które odkładają się w przestrzeniach między zębowych. Wszystkie niezbędne witaminy należy czerpać ze zbilansowanej i zdrowej diety, dlatego też odstaw suplementy diety na obok i zadbaj o swoje zęby naturalnymi produktami.

0

Dodaj komentarz

Myślimy, że polubisz