Mój koszyk

Odnoszący sukcesy

Hourra

Brawo!

brawo

Twoje zamówienie zostało złożone. Wysłaliśmy Ci wiadomość e-mail.

Blisko

Wysyłanie zakończone!

brawo

Twój paragon jest obecnie przetwarzany. Wkrótce otrzymasz wiadomość e-mail z potwierdzeniem statusu żądania.

Przejdź do zakupów

Zapisz kupony przed przystąpieniem do zakupów u autoryzowanego sprzedawcy . Pamiętaj, żeby zachować paragon!

Zeskanuj paragon

Seminarium

Użyj telefonu komórkowego, aby zrobić zdjęcie paragonu i wysłać je w ciągu 15 dni.

Poproś o zwrot

Jak tylko Twój paragon zostanie zatwierdzony, możesz ubiegać się o zwrot gotówki. Kliknij Rozumiem, aby rozpocząć.

Klikając ikonkę Rozumiem, akceptujesz Nasz regulamin.

Rozumiem

Możesz śledzić wszystkie swoje oszczędności, przechodząc do Moje konto

#Zostańwdomu – Wskazówki i porady: Witaminy

#Zostańwdomu – Wskazówki i porady: Witaminy

0
W obecnej sytuacji ważne jest, aby wzmocnić układ odpornościowy i zadbać o zdrowie całej rodziny. EverydayMe ma dla Ciebie kilka pomocnych wskazówek, dzięki którym dowiesz się, na jakie witaminy warto zwrócić uwagę i w jakich produktach można je znaleźć.

Witaminy, które wspierają prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego

Witamina C jest wszystkim dobrze znana i ma wiele zalet. Doskonale wspiera układ odpornościowy, dlatego często sięgamy po nią w okresie jesienno‑zimowym. Mimo że mamy już wiosnę, nie należy z niej rezygnować. Źródłem witaminy C są między innymi pomarańcze, papryka i brokuły, więc warto włączyć je do diety.

Witaminy z grupy B wspomagają metabolizm i dobrze wpływają na pracę serca. Przyczyniają się również do prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego, zwłaszcza witamina B6 i B12. Witaminy z grupy B można znaleźć w produktach pełnoziarnistych, orzechach i mięsie.

Witamina D wspomaga wchłanianie wapnia i fosforu, dlatego ma istotne znaczenie dla zdrowia zębów i kości. Witamina D jest również ważna dla naszego układu odpornościowego – „uzbraja” komórki, dzięki czemu organizm łatwiej zwalcza infekcje, warto więc regularnie po nią sięgać. Bogatym źródłem witaminy D są tłuste ryby (łosoś, tuńczyk) oraz tran.

Dopilnuj, żeby posiłki wspomagały Twój układ odpornościowy

Spożywanie posiłków bogatych w witaminy i mikroelementy wzmacnia układ odpornościowy. Zatem jeśli chcesz zadbać o zdrowie, skieruj się prosto do pobliskiego warzywniaka.

  • Owoce cytrusowe
    Witamina C zwiększa produkcję białych krwinek, które odgrywają kluczową rolę w walce z infekcjami. Pamiętaj, aby jeść dużo grejpfrutów, pomarańczy, cytryn, limonek lub mandarynek.
  • Czerwona papryka
    Jesteś w błędzie, jeśli uważasz, że najwięcej witaminy C zawierają owoce cytrusowe. Czerwona papryka zawiera dwa razy więcej witaminy C niż cytrusy.
  • Brokuły
    Brokuły są bogate w witaminy i minerały – są źródłem witamin A, C i E, zawierają też przeciwutleniacze i błonnik. To jedno z najzdrowszych warzyw, jakie może znaleźć się na talerzu.
  • Czosnek
    Czosnek jest stosowany praktycznie w każdej kuchni świata. Nie tylko poprawia smak potraw, ale jest też bardzo zdrowy. Już w starożytności dostrzegano i doceniano jego niekwestionowane zalety w zwalczaniu infekcji. Dodatkowo, czosnek pomaga obniżyć ciśnienie krwi i zapobiega miażdżycy.
  • Szpinak
    Szpinak to wspaniałe źródło witaminy C. Zawiera też mnóstwo przeciwutleniaczy i beta karotenu, które zwiększają wydolność układu odpornościowego, przez co wspomagają zwalczanie infekcji.
  • Zielona herbata
    Zielona herbata zawiera duże ilości flawonoidów, czyli przeciwutleniaczy. Wyróżnia się też wysoką zawartością EGCG (galusanu epigallokatechiny), dzięki czemu podnosi odporność.

Co jeszcze może wzmocnić nasz układ odpornościowy?

  • Imbir
  • Jogurt naturalny
  • Migdały
  • Kurkuma
  • Papaja
  • Kiwi
  • Drób
  • Ziarna słonecznika
  • Owoce morza

Źródło:
https://www.healthline.com/health/food-nutrition/foods-that-boost-the-immune-system
https://www.vitar.cz/clanky/vitaminova-abeceda-kde-hledat-vitamin-d
https://www.vitar.cz/clanky/jak-posilit-imunitni-system-poradime-ktere-vitaminy-a-mineraly-pomahaji

0

Dodaj komentarz

Zgoda na pliki cookie