Mój kosz

Odnoszący sukcesy

Hourra

Wybierz swój adres wysyłki

Brawo!

brawo

Twoje zamówienie zostało złożone. Wysłaliśmy Ci wiadomość e-mail.

Blisko

Wysyłanie zakończone!

brawo

Twój paragon jest obecnie przetwarzany. Wkrótce otrzymasz wiadomość e-mail z potwierdzeniem statusu żądania.

Przejdź do zakupów

Zapisz kupony przed przystąpieniem do zakupów u autoryzowanego sprzedawcy . Pamiętaj, żeby zachować paragon!

Zeskanuj paragon

Seminarium

Użyj telefonu komórkowego, aby zrobić zdjęcie paragonu i wysłać je w ciągu 15 dni.

Poproś o zwrot

Jak tylko Twój paragon zostanie zatwierdzony, możesz ubiegać się o zwrot gotówki. Kliknij Rozumiem, aby rozpocząć.

Klikając ikonkę Rozumiem, akceptujesz Nasz regulamin.

Rozumiem

Możesz śledzić wszystkie swoje oszczędności, przechodząc do Moje konto

Wiosenne warzywa i owoce

wiosenne-warzywa-i-owoce
0
Robin Williams żartował kiedyś, że "wiosna w języku natury znaczy – zabalujmy!". W aspekcie kolorowych warzyw, które pojawiają się wiosną, ta metafora ma sens. Wiosna to bowiem idealny moment na zadbanie o formę i przygotowanie się na letnie przyjęcia, a przecież nie ma lepszej metody na regenerację organizmu niż spożywanie większej ilości warzyw. Nowalijki mają niską wartość energetyczną, są bogate w błonnik i składniki odżywcze.

Nowalijki są przeważnie wyraźne w smaku, a czasami nawet gorzkie. Zaskakujące jest jednak to, że wspomniana wcześniej goryczka wspomaga proces oczyszczania wątroby oraz pęcherzyka żółciowego. Ponadto warzywa pobudzają nasz metabolizm. Jeżeli jesteś gotowa oczyścić swój organizm, stopniowo wprowadzaj do diety nowalijki i przygotuj się na nadchodzącą wiosnę. Pamiętaj, aby wypijać również duże ilości wody.

Sałatka z zielonych warzyw
Świeża sałatka z uprawianej w domu sałaty to znak, że zbliża się cieplejsza część roku. Sałata w 92-95% składa się z wody, ale zawiera również witaminy. Ma także wysoką zawartość krzemu, wzmacniającego kości, stawy oraz tkankę łączną. Ciemniejsze liście sałaty zawierają więcej substancji odżywczych. Francuski wyraz "mesclun" oznacza mieszankę młodych, zielonych warzyw i ziół (np.: szpinaku, gorczycy, rukoli, cykorii, mniszka, raddichio i innych). Takie gotowe mieszanki zdecydowanie ułatwią czerpanie tego co najzdrowsze z różnych gatunków warzyw.

Mniszek lekarski
Niepozorny mniszek to członek rodziny astrowatych. Jest zbudowany z liści, żółtego kwiatostanu i palowego korzenia; warto pamiętać, że wszystkie jego części są jadalne. Jest niedocenionym „chwastem", bogatym w witaminy i minerały, stymuluje także system odpornościowy. Gorzkie liście mniszka znalazły uznanie dzięki wspomaganiu funkcjonowania nerek i wątroby. Ponadto wykazują właściwości moczopędne i przeczyszczające. Mniszek jest mało wymagającą rośliną, dlatego tak łatwo zadomowił się na trawnikach, pastwiskach i w ogródkach. Warto spróbować samodzielnej uprawy mniszka, co pozwoli wybierać najsmaczniejsze i najmniej gorzkie młode listki. Świeży mniszek będzie świetnie pasował do sałatki z zielonych warzyw, koktajli czy kanapek, które warto przygotować z produktami zawierającymi tłuszcz (np. serem, awokado lub oliwą z oliwek), ponieważ łagodzą one gorzki posmak. Krótkie przygotowanie liści na parze również redukuje gorzki posmak.

Rukola
O wyrazistym, orzechowym smaku, po prostu pyszna - to krótka charakterystyka rukoli, która ostatnio znowu zyskała kulinarną popularność. Młoda rukola ma słodki smak i jest jedną z najwcześniej pojawiających się nowalijek. Jest bogata w tzw. "pierwiastek piękna", czyli siarkę, która oczyszcza skórę i wątrobę. Stanowi znakomite źródło błonnika, przeciwutleniaczy, witamin z grupy A, B, C i K, cynku, miedzi, wapnia, żelaza, magnezu, fosforu, potasu oraz manganu. W starożytności była uznawana za afrodyzjak.

Rukiew wodna (rukiew)
To roślina o drobnych, zielonych liściach powszechnie występująca nad brzegami strumieni i stawów, znana i chętnie spożywana już od wielu wieków. W 1800 roku rukiew sprzedawano robotnikom jako posiłek na śniadanie i panaceum. Obfituje w rozmaite składniki odżywcze m.in.: witaminę K, wapń, β-karoten, żelazo oraz magnez. Ma zaskakująco wysokie ilości jodu, regulującego nasz metabolizm. Rukiew zawiera także flawonoid kwercetynę, posiadającą właściwości przeciwalergiczne i przeciwzapalne. Po prostu przygotuj ją na parze lub dodaj do zupy, dzięki czemu zredukujesz jej gorzki smak.

Rzodkiewki
Rzodkiewki cechują się bardzo wysoką zawartością witaminy C, dlatego ich spożywanie jest bardzo zalecane w okresie podwyższonej zachorowalności na przeziębienie i grypę. Jeżeli cierpisz na zapalenie zatok lub masz chore gardło, olejki eteryczne zawarte w rzodkiewce pomogą oczyścić Twój układ oddechowy z zalegającego śluzu i flegmy. Są bogatym źródłem potasu, przez co skutecznie przyczyniają się do filtrowania nerek, usuwania kamieni oraz wzmagają wydzielanie żółci. Rzodkiewki są niskokaloryczne, zawierają siarkę i krzem, budulec zdrowych włosów i paznokci. Zdrowa dieta zaleca spożywanie świeżych rzodkiewek na surowo. Będą również świetnie pasowały do sałatki z rukoli, truskawek i prażonego ziarna sezamu.

0

Dodaj komentarz

Myślimy, że polubisz

Zgoda na pliki cookie