Hura!

hooray

Twoje zamówienie zostało złożone. Wysłaliśmy Ci e-mail.

Zamknij

Mój koszyk

Twoje próbki

Wybierz próbkę do zamówienia

cashback

Sprawdź dostępne oferty dostosowane do Ciebie!

Wybierz swój adres wysyłki

Poznaj nowe najlepsze pomysły na ćwiczenia

poznaj-nowe-najlepsze-pomysly-na-cwiczenia
0
Zachęcamy do wypróbowania najnowszych sposobów, które zainspirują Cię do dotrzymania Twoich postanowień o osiągnięciu idealnej figury.

Jeżeli z dotrzymaniem noworocznych obietnic z trudem udaje Ci się wytrzymać do połowy stycznia, być może jest to spowodowane niedopasowanym do Ciebie programem ćwiczeń. Może nadszedł czas, by porzucić stare nawyki i spróbować czegoś innego? Poznaj nowy rodzaj treningu − idealny dla każdego, od lekkich, aż do bardzo intensywnych serii ćwiczeń.

W sam raz dla zapracowanych mam: ćwiczenia, które można wykonać w domu

Podobnie jak kasety video sprzed 20 lat, programy ćwiczeń dostępne w Internecie pozwalają trenować w domowym zaciszu. To znakomite rozwiązanie dla mam, które dużo czasu spędzają w domu, a chwile dla siebie mogą znaleźć tylko wtedy, gdy dzieci są w szkole lub śpią.

Ważne

Istnieje kilka poziomów intensywności ćwiczeń dostępnych w Internecie. Możesz zacząć od filmików publikowanych na YouTube lub za drobną opłatą uzyskać dostęp do specjalnych stron internetowych, oferujących programy ćwiczeń oraz porady ekspertów przy przechodzeniu na kolejne poziomy treningu. Dostępna jest także opcja trenera personalnego on-line. Umożliwia prostszy i tańszy dostęp do wskazówek i porad dietetycznych. Nie musisz chodzić do siłowni - wszystkie wytyczne dostaniesz w mailu. Jedyny minus to brak nadzoru osoby, która sprawdzi Twoje postępy i zmotywuje Cię do dalszego wysiłku. Poręcznym sposobem na zwiększenie Twojej motywacji mogą stać się media społecznościowe.

Jak to zrobić

Poszukaj w Internecie interesujących Cię treningów.. Strony możesz przeglądać zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i na komputerze. Dzięki temu łatwo zdecydujesz, gdzie i kiedy chcesz ćwiczyć.

Jak często

Tak, jak tylko masz ochotę. Ale tak, by robić to regularnie! Jeżeli szukasz pomysłów na alternatywny trening, wypróbuj pilates lub inne ćwiczenia, które możesz wykonać w domu.

Ćwiczenia, które dają zastrzyk energii: trening przedziałowy o wysokiej intensywności

Nudzi Cię korzystanie z bieżni? Zatem nasza propozycja może być właśnie dla Ciebie. Ten rodzaj treningu nie jest przeznaczony dla początkujących i zdecydowanie, zanim zaczniesz ćwiczyć, warto zasięgnąć porady doświadczonego trenera..

Ważne

Trening przedziałowy o wysokiej intensywności (HIIT) stworzono z myślą o spalaniu większej liczby kalorii, niż ma to miejsce w dłuższym czasie, w przypadku mniej intensywnych ćwiczeń, jak np. aerobik. Dodatkowo trening poprawia wydajność układu krążenia i wytrzymałość.

Jak to zrobić

Trening przedziałowy składa się z serii intensywnych ćwiczeń trwających od kilku sekund do dwóch, trzech minut. Po nich następuje etap wolniejszych ćwiczeń, powtarzanych sukcesywnie podczas jednej serii. Na przykład: sprint między dwoma punktami, a następnie wolny bieg na dłuższym dystansie, po czym ponownie sprint i tak powtarzane na przemian serie. Ćwiczenia wykonywane w wolniejszym tempie są bardzo ważne, gdyż właśnie wtedy organizm spala tłuszcz, żeby wyprodukować energię potrzebną do zregenerowania się po wysiłku.
Poznaj wskazówki, które pomogą poprawić Twoje rezultaty w ulubionych dyscyplinach (takich, jak pływanie, tenis, jazda na rowerze czy squash). Sprawdź porady ekspertów i nieustannie szlifuj swoją formę.

Jak często

Treningu HIIT nie należy stosować za każdym razem. Badania przeprowadzone na Uniwersytecie McMaster w Kanadzie potwierdziły, że trzy 20-minutowe sesje treningowe HITT,w tygodniu dają taki sam efekt, jak 10-godzinny zrównoważony trening w dwa razy dłuższym czasie.

Najlepszy sposób na zoptymalizowanie ćwiczeń: ćwiczenia regeneracyjne

Im lepiej naukowcy poznają zalety wynikające z wykonywania ćwiczeń, tym bardziej staje się oczywiste, że odpoczynek jest w nich kluczowym etapem.

Ważne

Niezależnie od Twojej kondycji, ważne jest by zapewnić sobie mniej intensywne dni, kiedy podczas fazy spoczynku ciało spali kalorie. Przemęczone mięśnie nie spalają efektywnie tłuszczu.

Jak to zrobić

W przerwie między intensywnymi dniami ćwiczeń, wypróbuj nieco lżejsze zajęcia na siłowni lub nasze ćwiczenia na płaski brzuch, które wykonasz w domu. Wystarczy porządne rozciąganie i pozbędziesz się zakwasów. Alternatywną propozycją może być joga regeneracyjna, która koncentruje się na głębokim odprężeniu skutecznie niwelującym stres. W odróżnieniu od zwykłej jogi, regeneracyjna odmiana dopuszcza korzystanie z akcesoriów, takich jak poduszka czy złożony koc. Umożliwia to rozciąganie i utrzymanie ciała w assanie na dłużej, bez zbędnego forsowania mięśni. Doskonałym pomysłem są również nasze propozycje ćwiczeń, które pomagają zredukować napięcie.

Jak często

Aby utrzymać motywację do korzystania z siłowni, bardzo popularne stały się ćwiczenia regeneracyjne, które także poprawiają kondycję. Po intensywnym treningu ciało potrzebuje na regenerację od 24 do 48 godzin. Dlatego właśnie tak ważne jest znalezienie równowagi między intensywnymi i regenerującymi sesjami.

Najlepszy sposób na zoptymalizowanie napiętego terminarza

Czasem masz chwilę na bieganie lub jazdę rowerem, jednak często spada na Ciebie tyle różnych obowiązków, że na koniec dnia czujesz się tak wyczerpany/-a, jakbyś cały dzień spędził/-a na siłowni. Choć wcale tak nie było. Opaska monitorująca aktywność pomoże Ci lepiej skupić się na odpowiedniej intensywności ćwiczeń − zarówno podczas codziennej bieganiny, jak i na siłowni.

Ważne

Opaski monitorujące aktywność przeważnie nosi się na nadgarstku. Na rynku dostępnych jest kilka modeli, a każdy z nich jest nieco inny. Wszystkie jednak rejestrują aktywność i liczbę spalonych kalorii. Opaskę można zsynchronizować ze swoim telefonem lub komputerem − po to, by śledzić swoją aktywność. Bardzo motywująca może stać się informacja o liczbie spalonych kalorii podczas zakupów, jazdy do pracy rowerem czy sesji zumby z przyjaciółmi. Obserwowanie może zachęcić Cię do stopniowego wydłużania aktywnych okresów w ciągu dnia.

Jak to zrobić

Każda opaska ma nieco inny sposób działania, jednak żeby rozpocząć jej użytkowanie należy zapoznać się z instrukcją obsługi, wprowadzić podstawowe informacje (takie jak: wiek, waga, etc.), a następnie nosić ją przez cały czas. Opaska gromadzi informacje dotyczące aktywności fizycznej. Jeżeli planujesz jakąś szczególną aktywność, np. bieganie, wówczas możesz zapisać tylko dany odcinek czasu. Gdy porównasz bieganie z innymi formami aktywności, z łatwością zobaczysz, kiedy spalasz najwięcej kalorii. To pozwoli Ci zoptymalizować trening i zmienić swoje nawyki.

Jak często

Opaskę można nosić cały czas, dzięki czemu będzie bez przerwy gromadzić informacje dotyczące Twojej aktywności. Uzyskane przez nią dane powinny skutecznie zmotywać Cię do regularnych ćwiczeń. Korzyści przyniesie też bardziej intensywne życie towarzyskie: świetnym pomysłem mogą być na przykład domowe lekcje tańca z przyjaciółmi.

Bądź zawsze gotowy/-a do ćwiczeń

Żeby podtrzymać Twój zapał, warto sięgnąć po krótkie, 10-minutowe ćwiczenia, które każdego dnia dodadzą Ci energii.

WAŻNA INFORMACJA: jeżeli masz problemy zdrowotne, przed rozpoczęciem nowego treningu skonsultuj się ze swoim lekarzem.

Trening siłowy w domu
Przytłaczająca ilość obowiązków w pracy i domowa rutyna mogą sprawić, że ćwiczenia staną się dla Ciebie kolejnym przykrym obowiązkiem.

 

0

Dodaj komentarz

Myślimy, że polubisz