Mój kosz

Odnoszący sukcesy

Hourra

Wybierz swój adres wysyłki

Brawo!

brawo

Twoje zamówienie zostało złożone. Wysłaliśmy Ci wiadomość e-mail.

Blisko

Wysyłanie zakończone!

brawo

Twój paragon jest obecnie przetwarzany. Wkrótce otrzymasz wiadomość e-mail z potwierdzeniem statusu żądania.

Przejdź do zakupów

Zapisz kupony przed przystąpieniem do zakupów u autoryzowanego sprzedawcy . Pamiętaj, żeby zachować paragon!

Zeskanuj paragon

Seminarium

Użyj telefonu komórkowego, aby zrobić zdjęcie paragonu i wysłać je w ciągu 15 dni.

Poproś o zwrot

Jak tylko Twój paragon zostanie zatwierdzony, możesz ubiegać się o zwrot gotówki. Kliknij Rozumiem, aby rozpocząć.

Klikając ikonkę Rozumiem, akceptujesz Nasz regulamin.

Rozumiem

Możesz śledzić wszystkie swoje oszczędności, przechodząc do Moje konto

Jedzenie, które chłodzi

Jedzenie, które chłodzi

0
Co jeść podczas upałów? Przypomnijmy kilka produktów, które warto włączyć do letniej diety ze względu na dużą zawartość wody i właściwości wychładzające organizm.
Kiedy myślimy o upalnym lecie, od razu przychodzą nam na myśl lody, zimne piwo czy słodkie napoje chłodzące… Jednak to właśnie one podnoszą temperaturę naszego ciała, są również bombą kaloryczną. Nie sprawią, że poczujemy się lepiej. Jeśli temperatura szybuje powyżej 30 stopni, wystarczy sięgnąć po produkty, które są zdrowe, smaczne i niedrogie.

Zacznijmy od poczciwych ogórków – można je jeść nie tylko w postaci mizerii, ale zrobić z nich np. pyszny chłodnik zabielony gęstą kwaśną śmietaną lub jogurtem, ozdobić koperkiem lub natką pietruszki. To doskonały pomysł na szybki obiad. Włączmy do letniej diety arbuzy i melony, które doskonale odświeżą w gorące popołudnie, w dodatku mają mało kalorii. Świetnie sprawdzą się w postaci sałatek lub koktajli z dodatkiem pokruszonych kostek lodu. Doskonałym dodatkiem do nich jest mięta, która ma doskonałe właściwości wychładzające organizm. Podobnie, jak cukinia – ta z kolei dostarczy nam dużą dawkę soli mineralnych. Nie zapominajmy o pomidorach, zielonej sałacie, szparagach i brokułach. Starajmy się w jak najmniejszym stopniu przetwarzać warzywa i owoce – najlepiej jeść je na surowo albo, jak w przypadku brokułów czy szparagów, gotować je krótko na parze. Zamiast ciężkich i zawiesistych sosów śmietanowych zaprawianych mąką warto sięgnąć po lekkie sosy jogurtowe z dodatkiem czosnku czy koperku.

Według tradycyjnej medycyny chińskiej wszystkie wymienione wyżej warzywa i owoce mają właściwości wychładzające. Podczas upałów zbawiennie wpływają na organizm również kefir, zsiadłe mleko czy maślanka. Zamiast sięgnąć po kolejną porcję lodów czy kufel piwa, pamiętaj o naturalnych „wychładzaczach” organizmu, które pomogą Ci zadbać o szczupłą sylwetkę, zapewnią zdrowy sen, dobre samopoczucie i wpłyną pozytywnie na Twoje zdrowie.
0

Dodaj komentarz

Myślimy, że polubisz

Zgoda na pliki cookie