Hura!

hooray

Twoje zamówienie zostało złożone. Wysłaliśmy Ci e-mail.

Zamknij

Mój koszyk

Twoje próbki

Wybierz próbkę do zamówienia

cashback

Sprawdź dostępne oferty dostosowane do Ciebie!

Wybierz swój adres wysyłki

Jak poprawić pamięć i koncentrację?

jak-poprawic-pamiec-i-koncentracje
0
Szare, pochmurne, listopadowe dni nie sprzyjają naszemu samopoczuciu. Czujemy się senni, mamy problemy z koncentracją i regularnie zapominamy gdzie położyliśmy klucze czy telefon. Jak więc poprawić pamięć i koncentrację? Jest kilka sposobów, aby wesprzeć nasz mózg i umożliwić mu sprawniejsze funkcjonowanie. Znajdziemy je... na talerzu! Trzeba bowiem pamiętać, że aż 20% naszych posiłków zasila nasze centrum dowodzenia.

Aby zapewnić sobie dobre samopoczucie oraz energię na intensywny dzień, powinniśmy zadbać o poziom neuroprzekaźników w mózgu. Są to związki chemiczne, które przenoszą sygnały pomiędzy komórkami nerwowymi, a także z komórek nerwowych do mięśniowych lub gruczołowych. Szczególne znaczenie mają w tym procesie serotonina i dopamina. Aby podnieść ich poziom powinniśmy wprowadzić do naszej diety takie produkty jak jajka, soja, chude mięso oraz pełne ziarna, z których nasz organizm będzie mógł wyprodukować neuroprzekaźniki, poprawiając pamięć i koncentrację.

Dzięki dobrze skonstruowanemu menu możemy zadbać także o włókna nerwowe, które tworzą swego rodzaju "kable" między komórkami mózgu. Dostarczając organizmowi tłuszczów omega-3 umożliwimy zbudowanie izolacji dla naszych włókien. Warto więc nie stronić od tłustych ryb morskich, siemienia lnianego i włoskich orzechów, które tych zdrowych kwasów zawierają najwięcej. O szybkość przepływu informacji miedzy neuronami dbają także witaminy z grupy B, które znajdziemy w sałacie, szpinaku, mięsie, fasoli czy razowym pieczywie.

Pragnąc uchronić się przed problemami z pamięcią, postawmy na ciemne owoce i warzywa - takie jak np. śliwki, jeżyny, aronie, winogrona czy bakłażany. Dzięki zawartości antycyjanów wspomogą one proces reperowania mikrouszkodzeń w mózgowych komórkach. Słynnej lecytyny dostarczą nam natomiast jajka i soja. Warto mieć również zawsze na biurku garść włoskich orzechów, będących nie tylko zdrową przekąską, lecz także świetnym dopingiem dla naszych szarych komórek odpowiedzialnych za pamięć i koncentrację.

Nie możemy przy tym zapominać, że nawet lekkie odwodnienie skutkuje problemami z koncentracją. Dlatego też zawsze miejmy na biurku, w plecaku czy torebce butelkę wody mineralnej i popijajmy ją regularnie. O odpowiednie nawilżenie naszego ciała - w tym także mózgu - zadbamy także dzięki świeżym sokom, zupom czy soczystym owocom!

Chcesz podzielić się swoją opinią? Dodaj komentarz. Czy uważasz, że ten artykuł jest pomocny lub interesujący? Kliknij na ikonkę „lubię to". Jeśli podoba Ci się ten artykuł, nie zapomnij podzielić się nim z innymi!

0

Dodaj komentarz

Myślimy, że polubisz