Mój koszyk

Odnoszący sukcesy

Hourra

Brawo!

brawo

Twoje zamówienie zostało złożone. Wysłaliśmy Ci wiadomość e-mail.

Blisko

Wysyłanie zakończone!

brawo

Twój paragon jest obecnie przetwarzany. Wkrótce otrzymasz wiadomość e-mail z potwierdzeniem statusu żądania.

Przejdź do zakupów

Zapisz kupony przed przystąpieniem do zakupów u autoryzowanego sprzedawcy . Pamiętaj, żeby zachować paragon!

Zeskanuj paragon

Seminarium

Użyj telefonu komórkowego, aby zrobić zdjęcie paragonu i wysłać je w ciągu 15 dni.

Poproś o zwrot

Jak tylko Twój paragon zostanie zatwierdzony, możesz ubiegać się o zwrot gotówki. Kliknij Rozumiem, aby rozpocząć.

Klikając ikonkę Rozumiem, akceptujesz Nasz regulamin.

Rozumiem

Możesz śledzić wszystkie swoje oszczędności, przechodząc do Moje konto

Treningi dobrane pod kątem typu budowy sylwetki

Treningi dobrane pod kątem typu budowy sylwetki

0

Jeśli chcemy schudnąć, nabrać masy mięśniowej, poprawić swoją kondycję, zawsze musimy pamiętać o tym, by dobrać odpowiedni trening pod kątem typu budowy naszej sylwetki. Aby osiągnąć pożądane efekty nie wystarczy tylko ćwiczyć, nie wystarczy stosować dietę – należy ćwiczyć w odpowiedni sposób i wybrać odpowiednią dietę. Pewnie wielokrotnie zastanawialiście się, dlaczego trening sprawdzający się w przypadku waszej koleżanki nie przynosi u was żadnych efektów – teraz już znacie odpowiedź!

Przed przystąpieniem do ćwiczeń i wyboru diety należy określić, jaki jest nasz typ sylwetki. Wyróżniamy trzy typy budowy: mezomorficzny, endomorficzny i ektomorficzny.

Mezomorficy

Mezomorficy odznaczają się naturalnie wysportowaną i szczupłą sylwetką. Dla mezomorfików odpowiedni jest niemal każdy sport, to urodzeni atleci – wystarczy, że regularnie uprawiają sport i stosują odpowiednią kombinację ćwiczeń siłowych i wytrzymałościowych. Nie należy jednak zapominać o odpowiedniej diecie: postawmy na zbilansowane posiłki, unikajmy słodyczy i wysoko przetworzonych produktów. Zamiast tłuszczów zwierzęcych warto wzbogacić dietę o olej rzepakowy i olej z pestek winogron.

Endomorficy

Endomorficy mają silną, zwartą budowę ciała. Zaleca się im ćwiczenia wytrzymałościowe, poprawiające koordynację ciała. Warto poświęcić czas na odchudzenie środkowych części ciała – brzucha, bo tam właśnie często u endomorfików gromadzi się zbędny tłuszcz. Niestety endomorfikom grozi otyłość – powinni skoncentrować się na odpowiedniej diecie, unikać słodyczy i pustych kalorii. Zabójcze dla endomorfika jest białe pieczywo.

Ektomorficy

Ektomorficy to z reguły osoby szczupłe, drobne, niemające problemów z nadwagą – ich słabym punktem nie jest wytrzymałość, jednak często garbią się, są pozbawione siły i energii. Ektomorfikom zalecane są ćwiczenia siłowe, pomagające zwiększyć masę mięśniową. Nie zapominajmy, że ćwiczyć możemy również nie wychodząc z domu.

Jeśli chodzi o dietę dla ektomorfika – osoby te powinny wybrać dietę bogatą w białko i węglowodany, jednak unikać należy fastfoodów. Ektomorficy powinni jeść tłuste ryby morskie.

Pamiętajmy, że przede wszystkim należy słuchać własnego ciała i bacznie je obserwować. Już po kilku dniach nowej diety zauważymy, które pokarmy nam służą, po których czujemy się pełni energii i chęci do działania, a które przeciwnie – obciążają nasz organizm. Podobnie jest z ćwiczeniami – sport powinien przede wszystkim sprawiać nam przyjemność, zapewniać komfort psychiczny i dodawać nam energii. Najważniejsze jest pozytywne nastawienie i regularność w uprawianiu sportu.

0

Dodaj komentarz

Zgoda na pliki cookie