Brawo!

brawo

Twoje zamówienie zostało złożone. Wysłaliśmy Ci wiadomość e-mail.

Blisko

Mój kosz

Twoje próbki

Wybierz próbkę do zamówienia

cashback

Sprawdź dostępne oferty dostosowane do Ciebie!

Wybierz swój adres wysyłki

5 prostych zmian, które powinnaś wprowadzić w swojej diecie po pięćdziesiątce

5 prostych zmian, które powinnaś wprowadzić w swojej diecie po pięćdziesiątce

0
Wraz z zachodzącymi zmianami hormonalnymi, Twój organizm potrzebuje określonych składników odżywczych, aby móc prawidłowo funkcjonować.
Kluczem do zachowania zdrowia i dobrej formy jest odpowiednia dieta i aktywność fizyczna. By o siebie należycie zadbać, powinnaś wprowadzić kilka drobnych zmian w swoim jadłospisie. Odpowiednie połączenie składników odżywczych pozwoli Ci utrzymać właściwą wagę, wzmocni Twoje kości oraz serce, a także poprawi kondycję całego ciała!
Zmiana nr 1: Zdrowe tłuszcze roślinne zamiast produktów niskotłuszczowych
Dlaczego? Kontrolowanie wagi ciała jest ważne, jednak wybieranie tylko produktów niskotłuszczowych może spowodować niedobór cennych składników odżywczych oraz tłuszczów, które wspomagają pracę Twojego serca. Warianty produktów z niską zawartością tłuszczu (takie jak jogurt, żółty ser czy śmietana) mogą zawierać cukry, zagęstniki, substancje konserwujące oraz polepszacze smaku. Jednak zdrowe tłuszcze zawarte w nabiale, np. jogurcie, żółtym serze czy kefirze, dostarczają wapń oraz witaminę D, które spowalniają utratę masy kostnej. To bardzo ważne, ponieważ gęstość kości zmniejsza się z wiekiem, osłabiając tym samym kości oraz powodując, że są one bardziej podatne na uszkodzenia i złamania. Wapń odpowiada również za zdrowie zębów i dziąseł, które wraz z wiekiem mogą stać się osłabione i bardziej podatne na choroby przyzębia. Używając produktów z linii Oral-B Pro-odbudowa Dziąseł & Szkliwa należycie zadbasz o zdrowie jamy ustnej i zwiększysz ochronę zębów.
 
Zmiana nr 2: Owsianka zamiast tostów
Dlaczego? W procesie trawienia oraz przy prawidłowym funkcjonowaniu jelit ważny jest błonnik pokarmowy, dlatego warto często sięgać po płatki owsiane i produkty pełnoziarniste. Dodatkowo owies obniża poziom złego cholesterolu i zmniejsza ryzyko występowania chorób serca. Wszyscy wiemy, że dieta niskocholesterolowa jest zdrowa. Liczne badania potwierdzają, że zawarty w owsie rozpuszczalny błonnik, zwany beta-glukanem, zapobiega odkładaniu się cholesterolu oraz hamuje jego wchłanianie z jelit. 
 
Zmiana nr 3: Tofu zamiast mięsa
Dlaczego? Mięso zawiera wiele ważnych składników odżywczych, jednak produkty sojowe, takie jak tofu, mogą pomóc w zredukowaniu niektórych objawów menopauzy oraz zmniejszyć poziom złego cholesterolu we krwi. Tofu to źródło łatwo przyswajalnego białka. Warto więc po nie sięgać, zwłaszcza że po 50. roku życia wzrasta zapotrzebowanie na proteiny, które są niezbędne do utrzymania prawidłowej masy mięśniowej ciała. Spożywanie kilku wegetariańskich posiłków w tygodniu oznacza również dostarczenie organizmowi większej ilości cennych witamin, mikroelementów oraz antyoksydantów pochodzących z różnych warzyw. Nie musisz całkowicie rezygnować z mięsa, ale pamiętaj, by zawsze wybierać chude gatunki i kawałki.
 
Zmiana nr 4: Oliwa z oliwek zamiast margaryny
Dlaczego? Margaryna zawiera bardzo mało wartości odżywczych, podczas gdy bogate w składniki odżywcze tłuszcze nienasycone, takie jak oliwa z oliwek, pomagają zapobiegać chorobom serca, udarom oraz problemom z pamięcią. Tłuszcze z tej grupy spowalniają również procesy starzenia i pomagają utrzymać jędrność skóry na dłużej. Bogatymi źródłami tłuszczów nienasyconych są również awokado, orzechy, nasiona i siemię lniane. Wszystkie te produkty są składnikami diety śródziemnomorskiej, która uważana jest za jedną z najzdrowszych – poprawia odporność, wspomaga prawidłową pracę serca i spowalnia procesy starzenia mózgu.
 
Zmiana nr 5: Ryba zamiast mięsa
Dlaczego? Postaraj się zmniejszyć ilość spożywanego mięsa na rzecz zdrowych warzyw i ryb. Tłuste ryby, takie jak łosoś, sardynka czy makrela zawierają mnóstwo kwasów omega-3, które są odpowiedzialne za zdrowe kości i serce. Ryby w puszce nie dość, że są bogate w taką samą ilość dobrych tłuszczów, to jeszcze ich cena jest bardziej przystępna.
 
Jakie potrawy sprawiają, że czujesz się zdrowa i pełna energii? Masz sprawdzone przepisy na smaczne i pełnowartościowe dania? Podziel się nimi w komentarzu poniżej.
Produkty wspierające pracę mózgu
0

Dodaj komentarz

Myślimy, że polubisz