Hura!

hooray

Twoje zamówienie zostało złożone. Wysłaliśmy Ci e-mail.

Zamknij

Mój koszyk

Twoje próbki

Wybierz próbkę do zamówienia

cashback

Sprawdź dostępne oferty dostosowane do Ciebie!

Wybierz swój adres wysyłki

Zespół napięcia przedmiesiączkowego, PMS

DesktopImage
0
Jak sobie radzić z zespołem napięcia przedmiesiączkowego? Poznaj 10 najlepszych sposobów na radzenie sobie z napięciem przedmiesiączkowym.

Wśród kobiet dotkniętych tą dolegliwością, intensywność objawów może się wahać od łagodnych, aż po bardzo dotkliwe.
Dla funkcjonowania niektórych kobiet PMS ma duże znaczenie - może wpływać na ich relacje z innymi, zmniejszać wydajność pracy i pogarszać samopoczucie. Objawy mogą być nasilone w okresie dojrzewania, po porodzie, poronieniu, przerwaniu ciąży lub po zmianie środków antykoncepcyjnych.

10 najlepszych sposobów na PMS
Problem napięcia przedmiesiączkowego nie dotyczy niektórych kobiet. Jeśli jednak nie należysz do szczęśliwej grupy, wolnej od dolegliwych objawów, oto kilka porad dzięki którym możesz uporać się z uciążliwymi objawami PMS:

  1. 1. Zamiast trzech większych posiłków dziennie, staraj się jeść sześć mniejszych. W ten sposób ustabilizujesz poziom cukru we krwi, co pomoże Ci wyeliminować odczuwalne objawy.
  2. 2. Zmniejsz ilość tłuszczu, cukru i soli w diecie.
  3. 3. Zmniejsz lub całkowicie wyeliminuj spożycie kofeiny i alkoholu.
  4. 4. Jedz produkty zawierające węglowodany złożone, jak np. pieczywo pełnoziarniste, fasolkę, brązowy ryż i soczewicę. Również produkty zawierające wapń będą dla Ciebie odpowiednie.
  5. 5. Regularnie ćwicz, np. uczęszczaj na aerobik. To poprawi Ci humor i sprawi, że będziesz znacznie lepiej sypiać. Delikatnie ćwiczenia rozciągające pomogą w walce z bólami i skurczami.
  6. 6. Śpij przynajmniej 8 godzin na dobę - każdej nocy. Regularny sen, również w weekendy, pomoże Ci zwalczyć wahania nastrojów i uczucie zmęczenia.
  7. 7. Staraj się unikać stresujących sytuacji, gdyż mogą one wywoływać objawy PMS. Wygospodaruj czas tylko dla siebie i oddaj się relaksującym czynnościom: posłuchaj muzyki, idź na spacer, weź odprężającą kąpiel, medytuj lub poćwicz jogę.
  8. 8. Wypróbuj skuteczność suplementów diety polecanych przez lekarzy i pielęgniarki. Warto sprawdzić działanie suplementów z wapniem i magnezem oraz z witaminą E.
  9. 9. Dołącz do grupy wsparcia.
  10. 10. Jeśli wszystkie powyższe sposoby nie przyniosą Ci ulgi, nie bój się prosić o pomoc. Znajdź lekarza, który nie zignoruje Twojego problemu i pomoże Ci znaleźć odpowiednią metodę radzenia sobie z objawami PMS.

Dostępne metody leczenia zespołu napięcia przedmiesiączkowego
Jeżeli wymienione powyżej sposoby nie przynoszą rezultatów, czas zasięgnąć porady lekarza. Na wizytę zabierz kalendarz cyklu oraz dziennik diety. Poinformuj lekarza o wszystkich zażywanych lekach, również tych bez recepty, i suplementach witaminowych.

Leki przeciwbólowe
Leki przeciwbólowe, takie jak aspiryna, ibuprofen i inne niesterydowe leki przeciwzapalne, można stosować, jeśli zespołowi napięcia przedmiesiączkowego towarzyszy ból, np. ból pleców, skurcze i wrażliwość piersi.

Leczenie hormonalne
Lekarz może zaproponować Ci leczenie hormonalne. Otrzymasz wówczas receptę na tabletki antykoncepcyjne, które mogą pomóc w zniwelowaniu uciążliwych objawów PMS. Istnieje jednak ryzyko, że przyjmowanie tabletek antykoncepcyjnych nie tylko nie przyniesie poprawy, lecz nawet wywoła nasilenie objawów.

Inną formą leczenia hormonalnego jest podanie leków hamujących aktywność jajników.

Antydepresanty
Jeśli w Twoim wypadku objawy PMS są bardzo poważne, pomocne może okazać się leczenie środkami antydepresyjnymi. Obecnie preferowana terapia zaleca stosowanie leków, zawierających inhibitory zwrotnego wychwytu serotoniny, takich jak Prozac, Zoloft oraz Paxil. Terapia poznawczo-behawioralna jest alternatywną dla terapii farmakologicznej formą leczenia lub jej uzupełnieniem. Możesz wypróbować również terapię światłem.

Inne leki
Wypróbuj leki moczopędne, jeśli mimo ograniczania spożycia soli nadal nie zauważasz spadku wagi i puchną Ci nogi i kostki. Leki anksjolityczne przepisywane są w wypadku silnych stanów lękowych. Bromokryptyna natomiast przepisywana jest w niektórych przypadkach na dolegliwości związane z bólem piersi.

Źródło: ulotka ACOG 57 PMS

Przeczytaj również:

Problemy z miesiączką - porady dla kobiet



0

Dodaj komentarz

Myślimy, że polubisz