Mój kosz

Odnoszący sukcesy

Hourra

Wybierz swój adres wysyłki

Brawo!

brawo

Twoje zamówienie zostało złożone. Wysłaliśmy Ci wiadomość e-mail.

Blisko

Wysyłanie zakończone!

brawo

Twój paragon jest obecnie przetwarzany. Wkrótce otrzymasz wiadomość e-mail z potwierdzeniem statusu żądania.

Przejdź do zakupów

Zapisz kupony przed przystąpieniem do zakupów u autoryzowanego sprzedawcy . Pamiętaj, żeby zachować paragon!

Zeskanuj paragon

Seminarium

Użyj telefonu komórkowego, aby zrobić zdjęcie paragonu i wysłać je w ciągu 15 dni.

Poproś o zwrot

Jak tylko Twój paragon zostanie zatwierdzony, możesz ubiegać się o zwrot gotówki. Kliknij Rozumiem, aby rozpocząć.

Klikając ikonkę Rozumiem, akceptujesz Nasz regulamin.

Rozumiem

Możesz śledzić wszystkie swoje oszczędności, przechodząc do Moje konto

Wsłuchaj się w swój organizm i daj mu wytchnienie

Wsłuchaj się w swój organizm i daj mu wytchnienie

0
Wsłuchiwanie się w swoje ciało i rozpoznawanie wysyłanych przez nie sygnałów to podstawa, żeby cieszyć się pełnią życia bez względu na wiek. Jednak im więcej mamy lat, tym bardziej powinnyśmy być uważne.
W skupieniu na sobie, potrzebach organizmu, nie ma niczego złego. To, że masz rodzinę, która na Ciebie liczy, czegoś od Ciebie oczekuje, powinno być motywatorem do dbania o siebie, a nie wymówką, dlaczego tego nie robisz. Wszak chcesz mieć na to, czego inni od Ciebie oczekują, siłę. Wszystkim kobietom po pięćdziesiątym roku życia, które dzień zaczynają od myślenia o dzieciach, wnukach, mężach, przyjaciołach zamiast o sobie, proponujemy małe ćwiczenie.

Chwila dla ciała
Po przebudzeniu usiądź na brzegu łóżka, oprzyj stopy o dywan i zamknij jeszcze na chwilę oczy. Poczuj swoje ciało: poświęć kilka minut nogom, brzuchowi, piersiom, głowie, poczuj swoje ramiona, dłonie. Posłuchaj, co one do Ciebie „mówią”, poświęć im uwagę, na którą przez resztę dnia nie będą mogły liczyć. To ćwiczenie, powtarzane codziennie, uświadomi Ci, jak ważny jest kontakt z ciałem i jak dużo ono samo nam „mówi”, jeśli tylko go słuchamy.

Bądź pod kontrolą
Poza dobrą relacją ze sobą ważny jest też w naszym wieku kontakt ze specjalistami. Nie unikaj lekarza. Rutynowe badania, takie jak morfologia rozszerz o regularne wizyty u okulisty, reumatologa czy ginekologa. Pamiętaj, jak ważna jest dla nas równowaga w gospodarce hormonalnej i jak duży wpływ wszelkie anomalia w tej materii mogą mieć na nasze codzienne funkcjonowanie, samopoczucie i… stan kości. O tej ostatniej zależności mało kto pamięta, a jest niezwykle ważna.

Wyśpij się
Sen przynosi radę – mawiały nasze babcie. Wyspane funkcjonujemy lepiej, myśli nam się łatwiej, wyzwania podejmujemy z przekonaniem, że im podołamy. Dlatego zadbaj o sen. Nie kładź się zbyt późno, przesypiaj optymalnie osiem godzin, nie jedz bezpośrednio przed położeniem się do łóżka. Wycisz się - nie włączaj telewizora, laptopa, nie bierz smartfona „do poduszki”. To rozpraszacze, które mają negatywny wpływ na jakość naszego snu. Przed położeniem się przewietrz pomieszczenie, w którym śpisz.

Zdrowie na talerzu
W naszym wieku niezwykle istotna jest zbilansowana i pełnowartościowa dieta. Zagwarantuje nam ona nie tylko świetny wygląd włosów, paznokci i cery, lecz także pozwoli zachować dobre samopoczucie. Unikajmy niezdrowych przekąsek, żywności przetworzonej, słodyczy w nadmiarze, czy alkoholu. Sięgajmy za to po orzechy, warzywa, owoce, chude mięsa i tłuste ryby. Pijmy dużo wody.

Wstań z kanapy
Nasz organizm domaga się ruchu. Daj mu go tyle, ile potrzebuje. Spacer na świeżym powietrzu, slow jogging, gimnastyka na osiedlowej siłowni, czy zajęcia w klubie fitness – wszystko to jest w zasięgu Twoich możliwości. Grunt, żebyś robiła to co lubisz. Zobczysz, że poczujesz się lepiej i będziesz miała więcej energii niż przed treningiem.

Boskie lenistwo
Po tych wszystkich zabiegach poprawiających kondycję, urodę, zdrowie i koncentrację, zrób dla siebie czasem coś jeszcze... pozwól sobie na „nicnierobienie”. Ono też jest nam potrzebne.
0

Dodaj komentarz

Myślimy, że polubisz

Zgoda na pliki cookie