Mój koszyk

Odnoszący sukcesy

Hourra

Brawo!

brawo

Twoje zamówienie zostało złożone. Wysłaliśmy Ci wiadomość e-mail.

Blisko

Wysyłanie zakończone!

brawo

Twój paragon jest obecnie przetwarzany. Wkrótce otrzymasz wiadomość e-mail z potwierdzeniem statusu żądania.

Przejdź do zakupów

Zapisz kupony przed przystąpieniem do zakupów u autoryzowanego sprzedawcy . Pamiętaj, żeby zachować paragon!

Zeskanuj paragon

Seminarium

Użyj telefonu komórkowego, aby zrobić zdjęcie paragonu i wysłać je w ciągu 15 dni.

Poproś o zwrot

Jak tylko Twój paragon zostanie zatwierdzony, możesz ubiegać się o zwrot gotówki. Kliknij Rozumiem, aby rozpocząć.

Klikając ikonkę Rozumiem, akceptujesz Nasz regulamin.

Rozumiem

Możesz śledzić wszystkie swoje oszczędności, przechodząc do Moje konto

Trening według typu sylwetki

Trening według typu sylwetki

0

Wiosna już puka do okien. Czas najwyższy rozsunąć zasłony i otrząsnąć się z zimowego marazmu! Ale ćwiczyć trzeba z głową. Dobierz ćwiczenia i odpowiednią dietę do typu swojej sylwetki, co pomoże efektywniej spalać tłuszcz i szybciej zbudować masę mięśniową. Przybliżamy trzy typy sylwetki, do których należy dobrać odpowiednie ćwiczenia i dietę. Podział ten został zaproponowany przez amerykańskiego naukowca Williama Sheldona, który przeanalizował proporcje ciała wybranej grupy osób i na tej podstawie wyróżnił trzy główne typy sylwetki:

  • ektomorfik – są to osoby z natury drobne, szczupłe, które nie mają problemów z nadwagą, są jednak czasem pozbawione energii, często się garbią. Osoby te mają problem z budowaniem masy mięśniowej, ale mają dobry metabolizm. Ich słabą stroną są treningi siłowe. Osoby te często mają problem z opanowaniem stresu i ze snem. Dieta ektomorfików powinna być bogata w białka i tłuszcze, a ich treningi powinny być regularne i polegać na ćwiczeniach z dużymi obciążeniami – hantlami, sztangami.
  • endomorfik – mają masywną budowę ciała, są z natury bardzo silni, jednak ich organizm ma tendencje do gromadzenia wody i do odkładania tłuszczu, szczególnie w okolicach brzucha, co może mieć później wpływ na rozwój cukrzycy i chorób serca. Endomorficy powinni uważać na odpowiednią dietę, wystrzegać się fastfoodów i śmieciowego jedzenia, powinni ćwiczyć regularnie. -
  • mezomorfik – mają atletyczną budowę ciała, wąską talię, szybko nabierają masy mięśniowej. Najlepsza jest dla nich dieta bogata w białko i węglowodany. Przemiana materii u mezomorfików jest powolna, mają tendencję do tycia, choć jednocześnie bardzo szybko i skutecznie potrafią wrócić do formy dzięki odpowiednim ćwiczeniom. Mezomorficy powinni ćwiczyć nawet sześć razy w tygodniu. Najskuteczniejsze dla nich są ćwiczenia kardio uzupełniane ćwiczeniami z hantlami i sztangami.
Każdy z wymienionych typów ma predyspozycje do odpowiedniej diety i typu ćwiczeń fizycznych. Pamiętajmy jednak, by słuchać swojego ciała, wybierać te ćwiczenia, które sprawiają radość i obniżają poziom stresu. Wiosna to doskonały moment, by wrócić do aktywności fizycznej bez względu na typ sylwetki.
0

Dodaj komentarz

Zgoda na pliki cookie