Hura!

hooray

Twoje zamówienie zostało złożone. Wysłaliśmy Ci e-mail.

Zamknij

Mój koszyk

Twoje próbki

Wybierz próbkę do zamówienia

cashback

Sprawdź dostępne oferty dostosowane do Ciebie!

Wybierz swój adres wysyłki

Sposoby radzenia sobie z najczęstszymi objawami menopauzy

Image
0
Nasze proste rozwiązania ograniczą wpływ menopauzy na Twoje codzienne życie. U większości kobiet dolegliwościom związanym z menopauzą często towarzyszą objawy, mogące powodować dyskomfort. Na szczęście można się z nim rozprawić łatwiej, niż się wydaje. Oto, co musisz wiedzieć o menopauzie i jej symptomach...

Symptom: uderzenia gorąca

Pojawiają się na skutek obniżającego się poziomu estrogenu, który zaburza pracę obszaru mózgu (podwzgórza) odpowiedzialnego za kontrolowanie temperatury ciała. Sprawia, że jest Ci za gorąco. To z kolei uruchamia mechanizmy schładzające organizm: uderzenia gorąca i zimna oraz pocenie się.

Co zrobić: Pij dużo wody i jedz regularnie. Codziennie znajdź czas na relaks, postaraj się wybrać na szybki, 30-minutowy spacer. Napar z szałwii pomoże Ci zwalczyć fale gorąca i nadmierne pocenie. Zaparz świeże listki lub zażyj w formie suplementu diety.

Symptom: trudności z logicznym myśleniem i problemy z pamięcią

Z powodu spadku poziomu estrogenu, mózg zwalnia proces przetwarzania informacji – czego skutkiem może być zapominanie nawet najbardziej oczywistych rzeczy, takich jak imiona dobrze znanych Ci osób.

Co zrobić: Pomóc może ginkgo biloba – lecznicza roślina zwiększająca przepływ krwi do mózgu. Z kolei pluskwica groniasta ma działanie podobne do estrogenu, dzięki czemu łagodzi uporczywe objawy menopauzy. Podobne działanie wykazuje koniczyna łąkowa, zawierająca związek organiczny fitoestrogen.

Symptom: suchość pochwy oraz spadek libido

Estrogen pobudza organizm do produkcji wydzieliny, która nawilża ścianki pochwy i sprawia, że są one elastyczne. Gdy poziom estrogenu spada – możesz odczuwać suchość pochwy. Seks bywa wtedy bolesny i mniej przyjemny. Pij więcej wody, ogranicz kofeinę i alkohol. Sięgaj po delikatne żele do mycia ciała i płyny do higieny intymnej. Nie używaj silnych detergentów do mycia wanny czy prysznica.

Co zrobić: Dopochwowe lubrykanty (stosowane tuż przed współżyciem) i kremy nawilżające sprawią, że poczujesz się bardziej komfortowo, a seks znów stanie się przyjemny. Twój lekarz może polecić Ci stosowanie krążka dopochwowego uwalniającego estrogen lub kremu aplikowanego dopochwowo. Jednak zanim krem lub krążek zacznie działać, minie kilka tygodni.

Symptom: wahania nastroju

Gdy poziom hormonów spada, obniża się również poziom serotoniny – substancji wpływającej na nasz nastrój. U niektórych kobiet zmiany hormonalne tego typu wpływają na pracę pęcherza moczowego, powodując nietrzymanie moczu. Jednak i na to jest sposób – wkładki higieniczne Discreet, które neutralizują przykry zapach, chronią bieliznę i są bardzo wygodne w noszeniu. Ponadto zabezpieczają przed przeciekaniem i szybko wchłaniają wilgoć.

Co zrobić: Ćwicz na świeżym powietrzu: szybki, 20-minutowy spacer znacząco zredukuje poziom hormonów stresu. Jeżeli jesteś w początkowym stadium menopauzy i nadal miesiączkujesz, możesz stosować suplementy diety: niepokalanek pospolity (pomoże ustabilizować gospodarkę hormonalną) lub, jeżeli już nie miesiączkujesz, suplementację soją, bogatą w izoflawonoidy – roślinne ekstrakty, znane jako fitoestrogeny, o działaniu podobnym do estrogenu. Na Twój nastrój może również wpływać niski poziom magnezu.

0

Dodaj komentarz

Myślimy, że polubisz