Mój koszyk

Odnoszący sukcesy

Hourra

Brawo!

brawo

Twoje zamówienie zostało złożone. Wysłaliśmy Ci wiadomość e-mail.

Blisko

Wysyłanie zakończone!

brawo

Twój paragon jest obecnie przetwarzany. Wkrótce otrzymasz wiadomość e-mail z potwierdzeniem statusu żądania.

Przejdź do zakupów

Zapisz kupony przed przystąpieniem do zakupów u autoryzowanego sprzedawcy . Pamiętaj, żeby zachować paragon!

Zeskanuj paragon

Seminarium

Użyj telefonu komórkowego, aby zrobić zdjęcie paragonu i wysłać je w ciągu 15 dni.

Poproś o zwrot

Jak tylko Twój paragon zostanie zatwierdzony, możesz ubiegać się o zwrot gotówki. Kliknij Rozumiem, aby rozpocząć.

Klikając ikonkę Rozumiem, akceptujesz Nasz regulamin.

Rozumiem

Możesz śledzić wszystkie swoje oszczędności, przechodząc do Moje konto

3 zaskakujące wpływy hormonów na Twoją sylwetkę

3 zaskakujące wpływy hormonów na Twoją sylwetkę

0
Oczywiście jedzenie zbyt dużej ilości ciasta może zmienić wygląd Twojego ciała, ale czasami winna jest sama Matka Natura.
Czasami możemy mieć wrażenie, że całe nasze życie jest podporządkowane zmianom hormonalnym – począwszy od menstruacji i ciąży, a skończywszy na objawach menopauzy. Za taki stan rzeczy w dużym stopniu odpowiada nasz układ hormonalny, tj. zespół gruczołów wytwarzających hormony, które kontrolują nasz popęd seksualny, nastrój, metabolizm oraz wiele aspektów związanych z naszym wyglądem, w tym z kształtem naszego ciała. Wraz z upływem lat poziom tych hormonów zaczyna się w naturalny sposób zmieniać. Zobaczmy zatem, jak wahania niektórych z nich wpływają na różne części kobiecego ciała.

1. Twoje ręce
Hormon odpowiedzialny za zmiany: testosteron
Jeżeli kiedykolwiek zastanawiałaś się, dlaczego Twój mąż raczej nie musi się martwić o wygląd górnych partii swoich ramion, odpowiedź jest prosta – może chodzić o zmienne poziomy testosteronu. Organizm kobiety również wytwarza ten hormon, ale w mniejszych ilościach. A to właśnie testosteron przyczynia się do wzmocnienia mięśni i kości oraz do zwiększenia popędu seksualnego. W miarę upływu lat organizm kobiety wytwarza coraz mniej testosteronu, a w dodatku jego poziom zmniejsza się jeszcze bardziej po menopauzie. W rezultacie skóra i mięśnie górnych partii ramion stają się u pań mniej jędrne i elastyczne, podczas gdy wysoki poziom testosteronu sprawia, że problem ten w znacznie mniejszym stopniu dotyka mężczyzn. 
Co możesz na to poradzić:
Wysoki poziom glukozy w Twojej krwi może jeszcze bardziej zmniejszyć poziom testosteronu. Dlatego postaraj się ograniczyć do minimum ilość rafinowanego cukru i białych węglowodanów w swojej diecie. Spróbuj też włączyć elementy tzw. treningu oporowego do swojego programu ćwiczeń – np. trening siłowy lub ćwiczenia z gumową taśmą. 

2. Twój brzuch
Hormon odpowiedzialny za zmiany: hormony stresu, w tym kortyzol i adrenalina
Stres na pewno jest odpowiedzialny za te irytujące worki pod oczami, ale może również spowodować niepożądany przyrost masy ciała. Stres i niepokój prowadzą do nadmiernej produkcji kortyzolu – hormonu powodującego uwalnianie cukru do krwiobiegu. Te zapasy cukru mają być wykorzystane w trudnych, stresujących sytuacjach, jednak stały niski poziom stresu sprawia, że utrzymują się i zmieniają w tkankę tłuszczową wokół ważnych organów. 
Co możesz na to poradzić:
Pamiętaj, jak ważne jest prawidłowe, głębokie oddychanie i relaks. Postaraj się odkryć, jakie czynniki wyzwalają stres w Twoim wypadku i wprowadź pewne rozwiązania, które pozwolą Ci sobie z nimi poradzić. Wypróbuj ćwiczenia oddechowe i rozciągające, aby zmniejszyć swój poziom stresu, a poza tym zadbaj o odpowiednie, stałe rytuały przed pójściem spać, które pozwolą Ci się odprężyć. Staraj się nie oglądać telewizji na godzinę przed snem i ogranicz spożycie kofeiny, która może powodować niepotrzebne uwalnianie kortyzolu. 

3. Twoja sylwetka
Hormony odpowiedzialne za zmiany: insulina i progesteron
Insulina przenosi glukozę z pokarmów, które spożywasz, do komórek Twojego organizmu, aby mógł on wykorzystać jej zapasy jako cenne paliwo. Jednak ilość estrogenu i progesteronu znajdująca się w naszym organizmie może wpłynąć na ten proces i uniemożliwić prawidłowe funkcjonowanie tego hormonu. Jeżeli insulina nie działa tak, jak powinna, niewykorzystany zapas glukozy zmienia się w tkankę tłuszczową. Wraz z upływem lat nasz organizm produkuje więcej insuliny. Jednocześnie już od okresu przedmenopauzalnego (który u większości kobiet zaczyna się, gdy skończą 40 lat) w organizmie następują wahania ilości wytwarzanego estrogenu i progesteronu. Wszystkie te czynniki wpływają na przyrost masy ciała i wolniejszy metabolizm. Sugeruje się też, że w okresie po menopauzie kobiety są również w większym stopniu zagrożone cukrzycą na skutek insulinooporności spowodowanej tymi zmianami hormonalnymi. 
Co możesz na to poradzić:
Ważne jest dbanie o stały poziom cukru we krwi przez cały dzień. Staraj się jeść mało i często, wybierając na przekąskę produkty o niskim indeksie glikemicznym, np. jabłko, marchewkę i hummus. To zapewni Ci uczucie sytości na dłużej i pomoże utrzymać stabilny poziom insuliny. 

Zmiany hormonalne mogą sprawić, że Twoje ciało będzie wyglądać inaczej niż kiedyś. Być może będziesz musiała przejrzeć swoją szafę i pozbyć się ubrań, które już się nie sprawdzają, a także spróbować zestawiać inne części garderoby w różnych nowych konfiguracjach. Nie zapominaj o tym, że stosowanie płynu do płukania tkanin Lenor przy praniu może pomóc Ci czuć się świeżo i pewnie we wszystkim, co na siebie włożysz. 

Jeśli walczyłaś lub nadal walczysz ze swoimi hormonami lub znalazłaś świetny sposób na radzenie sobie z nimi po 50. roku życia, podziel się z nami swoją historią poniżej.

3 zaskakujące wpływy hormonów na Twoją sylwetkę

0

Dodaj komentarz

Myślimy, że polubisz

Zgoda na pliki cookie