Hura!

hooray

Twoje zamówienie zostało złożone. Wysłaliśmy Ci e-mail.

Zamknij

Mój koszyk

Twoje próbki

Wybierz próbkę do zamówienia

cashback

Sprawdź dostępne oferty dostosowane do Ciebie!

Wybierz swój adres wysyłki

9 łatwych sposobów, jak dbać o kości

9 łatwych sposobów, jak dbać o kości

0
W miarę jak przybywa nam lat, nasze kości zaczynają potrzebować trochę więcej troski. Poznaj kilka prostych sposobów, jak należy o nie prawidłowo dbać, by zawsze były w doskonałej formie.
Kiedy wchodzimy w okres menopauzy, nasz poziom estrogenu spada i zmniejsza się gęstość naszych kości. Dzieje się tak, ponieważ to właśnie estrogen pomaga je chronić i zapewnia im siłę. Po menopauzie gęstość kości u kobiet może spaść nawet o 20%, więc ryzyko osteoporozy (słabych kości) i złamań jest wyższe, chociaż nadal pozostaje relatywnie niższe niż u osób starszych. Leczenie osteoporozy obejmuje odpowiednią kurację i zapobieganie złamaniom, a także przyjmowanie leków wzmacniających kości. Jeżeli skończyłaś już 50 lat, czas pomyśleć o tym, jak chronić swoje kości, by uniknąć przyszłych problemów. A oto dziewięć rzeczy, które możesz zrobić już teraz.

1. Bądź aktywna
Aktywny styl życia pomaga utrzymać mocne i zdrowe kości. Zgodnie z zaleceniami specjalistów, osoby dorosłe powinny wykonywać umiarkowane ćwiczenia fizyczne przez co najmniej 150 minut w tygodniu. Może to być uprawianie ulubionego sportu lub spacer szybkim krokiem po parku. Jeżeli martwisz się o swój słaby pęcherz podczas wysiłku fizycznego, wypróbuj wkładki Always, aby zapewnić sobie całkowitą ochronę, spokój i pewność siebie.

2. Pamiętaj o prawidłowej postawie
Staraj się unikać długiego siedzenia bez ruchu. Jeżeli na przykład pracujesz przy zwykłym biurku pomyśl o zamianie go na biurko do pracy stojącej, aby pobudzić krążenie krwi w nogach. Możesz też nastawić sobie alarm w telefonie, żeby po pewnym ustalonym czasie pracy siedzącej wstać i rozprostować nogi.

3. Ćwicz jogę
Joga nie tylko pomaga nam się zrelaksować, ale też wzmacnia mięśnie, zwiększa ich elastyczność i wzmacnia kości. Jest szczególnie korzystna dla kobiet w okresie menopauzy, ponieważ dowiedziono, że zmniejsza uderzenia gorąca nawet o jedną trzecią i pomaga poprawić nastrój.

4. Pomyśl o treningu siłowym
Ćwiczenia oporowe, z użyciem ciężarków i specjalnego sprzętu na siłowni, pomagają wzmocnić kości. Staraj się brać udział w takich treningach dwa razy w tygodniu.

5. Prawidłowo się odżywiaj
Odpowiednia dieta może mieć ogromny wpływ na kondycję naszych kości po menopauzie. Staraj się jeść co najmniej pięć porcji owoców i warzyw dziennie oraz dbaj o zrównoważoną dietę, obejmującą wolno uwalniane węglowodany, które znajdziesz np. w płatkach owsianych, oraz chude białko, którego dostarczą Ci ryby i mięso z kurczaka.

6. Nie zapominaj o wapniu

Wapń jest ważnym minerałem dla rozwoju kości. Możesz go znaleźć w produktach nabiałowych, takich jak mleko, ser i jogurt, a także w orzechach, ziarnach i zielonych warzywach liściastych. Staraj się każdego dnia jeść co najmniej jedną porcję produktów bogatych w wapń.

7. Uzupełniaj witaminę D
Witamina D to kolejna substancja odżywcza, która jest ważna dla zdrowych kości, ponieważ pomaga organizmowi wchłaniać wapń. Zdaniem ekspertów, osoby dorosłe powinny pomyśleć o suplementowaniu witaminy D, zwłaszcza w sezonie zimowym, kiedy brakuje światła słonecznego (a słońce w kontakcie ze skórą pomaga wytwarzać witaminę D). Poza tym jej dobrym źródłem są jajka, tłuste ryby, np. łosoś lub makrela, lub produkty spożywcze wzbogacane witaminą D, takie jak płatki zbożowe.

8. Wyjdź na zewnątrz
Słońce i świeże powietrze nie tylko są dobre dla duszy, ale również przyczyniają się do zwiększenia poziomu witaminy D. Staraj się codziennie korzystać z promieni słonecznych (a jeżeli planujesz przebywanie na słońcu dłużej niż przez 10 minut, pamiętaj, by najpierw zadbać o ochronę skóry i użyj kremu nawilżającego z filtrem SPF).

9. Rzuć palenie i alkohol
Palenie papierosów i picie więcej niż 14 jednostek alkoholu tygodniowo zwiększa ryzyko osteoporozy. Staraj się zmniejszyć spożycie alkoholu i zdecydowanie poproś lekarza o pomoc, jeśli nie możesz rzucić palenia.

Jeśli stosujesz jakąś szczególną dietę lub wykonujesz specjalne ćwiczenia, by dbać o swoje kości, podziel się swoimi wskazówkami w polu komentarza poniżej.

0

Dodaj komentarz

Myślimy, że polubisz