Nietrzymanie moczu w ciąży

Nietrzymanie moczu w ciąży

Tak wiele nowych doświadczeń i wyzwań wiąże się z maleństwem! Jednym z nich – których wiele mam doświadcza, ale o którym niewiele z nich mówi – to nadwrażliwość pęcherza moczowego. Dowiedz się, dlaczego tak się dzieje i jak możesz sobie poradzić z tym problemem, by móc skupić się wyłącznie na tym, na czym powinnaś – na swoim maluszku.


W jaki sposób ciąża prowadzi do nietrzymania moczu

Podczas porodu kanał rodny rozciąga się, by dziecko mogło przez niego przejść. Podczas tego rozciągania mięśnie dna miednicy również ulegają rozciągnięciu, to może osłabić dno miednicy i wpłynąć na kontrolowanie pęcherza moczowego. Jeżeli już wcześniej miałaś wrażliwy pęcherz, objawy podczas ciąży mogą się nasilić.

Oto kilka czynników, które mogą zwiększyć ryzyko wystąpienia nietrzymania moczu związanego z ciążą:

  • Urodzenie dużego dziecka
  • Długi poród albo trudny poród pochwowy

Czy miałaś cesarskie cięcie? Zdaniem ekspertów nawet w tym przypadku możesz mieć problem z nadwrażliwością pęcherza, ponieważ samo noszenie dziecka w czasie ciąży może osłabić mięśnie miednicy.

Objawy pociążowego nietrzymania moczu

Jeżeli masz osłabione mięśnie dna miednicy, możesz cierpieć na popuszczanie moczu podczas kaszlu, kichania, podnoszenia, śmiechu albo wykonywania ćwiczeń. Możesz również częściej odczuwać nagłą potrzebę opróżnienia pęcherza. Innym objawem jest częste budzenie się w nocy w celu skorzystania z toalety albo popuszczanie moczu podczas snu.

Always Ultra Lara Normal PL SI01
ALWAYS Ultra Normal Rozmiar 1 Podpaski
(4503)

Podpaska zapewniająca ochronę przed przeciekaniem dopasowana do kształtu ciała i Twoich indywidualnych potrzeb

Odkryj teraz!

Co mogę zrobić, jeśli mam osłabione mięśnie dna miednicy?

Gorsza kontrola pęcherza zaraz po porodzie często poprawia się w ciągu pierwszych sześciu miesięcy, gdy organizm kobiety wraca do formy. Regularne ćwiczenie mięśni dna miednicy pomoże przywrócić siłę mięśni i kontrolę pęcherza.

Pamiętaj również, że wszelkie czynności związane z „parciem” w ciągu pierwszych kilku tygodni po porodzie mogą napinać albo dodatkowo rozciągać dno miednicy. Chroń te mięśnie, przestrzegając następujących wskazówek:

  • Ściśnij, unieś i podtrzymaj mięśnie dna miednicy, zanim kichniesz, zakaszlesz, wydmuchasz nos albo podniesiesz jakiś przedmiot.
  • Skrzyżuj nogi i ściśnij je mocno, zanim zakaszlesz albo kichniesz.
  • Nie podnoś ciężkich przedmiotów.
  • Unikaj ćwiczeń, które obciążają obszar miednicy.

Jeżeli kontrola pęcherza nie ulegnie poprawie w ciągu sześciu miesięcy, porozmawiaj ze swoim lekarzem, który weźmie pod uwagę inne metody leczenia albo poszuka innych możliwych przyczyn nietrzymania moczu, na które cierpisz.


Źródła:
Zewnętrzne: http://www.continence.org.au/pages/pregnancy.html
Wewnętrzne: ACOG Patient Brochure 081: Incontinence
Wewnętrzne: http://www.nafc.org/bladder-bowel-health/types-of-incontinence/incontinence-and-childbirth/

Przedstawione produkty

Potwierdź dane osobowe

Uzupełnij poniższe informacje, by ukończyć ten etap

Ćwiczenie mięśni dna miednicy - najprostszy i najtańszy sposób na dolegliwości związane z nietrzymaniem moczu u kobiet w różnym wieku, bez względu na to czy są w ciąży czy już po.

  • Zgłoś
Head & Shoulders Menthol

Head & Shoulders Menthol

"

Skuteczność w walce z łupieżem to jedno i najważniejsze ale w połączeniu z uczuciem świeżości, który daje i z tym cudownym zapachem czyni ten szampon bezkonkurencyjnym.

"

przez Ambasadora
TesterG142713

Szampon Head & Shoulders Menthol

Szampon Head & Shoulders Menthol

"

Jak dla mnie największe zalety szamponu Head & Shoulders to jego wydajność i konsystencja. To wyraźnie odróżnia go od innych szamponów, których dotychczas używałem. A jeśli chodzi o działanie przeciwłupieżowe sprawdził się idealnie u mnie i u znajomych, którzy podzielili się ze mną opinią.

"

przez Ambasadora