Dziesięć rzeczy, które utrudniają Ci zasypianie

Dziesięć rzeczy, które utrudniają Ci zasypianie

Jeżeli regularnie doświadczasz problemów z zasypianiem, poznaj listę rzeczy, które nie pozwalają Ci zasnąć.


1. Smartfony/tablety
Całkiem oczywiste wydaje się, że otrzymanie stresującej wiadomości e-mail lub SMS-a tuż przed snem nie przyczyni się do głębokiego, krzepiącego wypoczynku. Jednak wiele z nas nie zdaje sobie z tego sprawy i sprawdza, co się dzieje na portalu społecznościowym lub gra w gry na chwilę przed zaśnięciem. Źródłem problemu ze snem są ekrany emitujące niebieskie światło, które zaburza pracę naszego naturalnego zegara biologicznego. Dlatego najlepiej przed pójściem spać nie korzystać z elektronicznych gadżetów.

2. Twoje łóżko
Czy wiesz, że jeżeli dwie osoby dorosłe śpią na dwuosobowym łóżku, to każde z nich ma mniej niż 70 cm przestrzeni dla siebie? Jeżeli ciągle śpisz na skrawku łóżka, może warto rozważyć zakup nieco szerszej kanapy.
Nie zapomnij również, że materac – podobnie jak poduszki – nie będą Ci służyły wiecznie. Okres użytkowania materaca wynosi około 7 lat, a poduszek – dwa do trzech lat.

3. Twoja miesiączka
Większość z nas nie sypia zbyt dobrze w tym okresie. Bolesne skurcze ciągle budzą Cię w nocy. Wówczas przed pójściem spać pomocna może być ciepła kąpiel lub termofor z gorącą wodą.
Jeżeli martwisz się, że zabrudzisz bieliznę, koniecznie wypróbuj podpaski Always Night. Posiadają one unikalny wkład, który pomaga zapewnić do 100% ochrony przed przeciekaniem. Podpaski Always Night mają o 60 % większy tył, co oznacza że pozostaną na swoim miejscu niezależnie od tego, jak bardzo będziesz się ruszać podczas snu.

4. Brak dobrych nawyków
Każdy z nas ma swój wewnętrzny zegar biologiczny, dlatego wypracowanie odpowiednich nawyków może korzystnie wpłynąć na jakość snu. Przed zaśnięciem przeznacz odrobinę czasu na relaks. Wykonywanie domowych obowiązków do momentu, aż padniesz z nóg nie jest dobrym pomysłem!

5. Twoja kolacja
Zbyt obfity posiłek lub zbyt ostre albo tłuste jedzenie spożywane przed snem z pewnością nie ułatwi Ci sprawy.
Czy pamiętasz stare przysłowie, które mówi o tym, żeby unikać podjadania sera w nocy? Okazuje się, że jest ono nadal aktualne, ponieważ ser, orzechy oraz boczek zawierają tyraminę, która znacząco zaburza sen.
Okazuje się, że babcia jednak miała rację!

Always Ultra Extra Night podpaski ze skrzydełkami
Always Ultra Extra Night podpaski ze skrzydełkami
(862)

Do 100% ochrony przed przeciekaniem

Odkryj teraz!

6. Kofeina
No dobrze, to nie jest rewolucyjna wiadomość, ale możesz się zdziwić, jak długo kofeina pozostaje w Twoim organizmie. Dlatego też warto unikać picia kawy oraz herbaty po godzinie 16:00. Nie zapominaj również o tym, że kofeina wchodzi w skład wielu napojów, również tych czekoladowych.

7. Właściwa temperatura
Temperatura w Twojej sypialni nie powinna być zbyt niska, ani zbyt wysoka. Wahania temperatury również nie sprzyjają zasypianiu. Idealna temperatura w sypialni powinna oscylować w granicach 18°C.

8. Oświetlenie
Przed pójściem spać każdy z nas wyłącza światło, ale często zapominamy o ekranie komputera lub migającej ładowarce telefonu. Jeżeli mieszkasz w mieście, uliczne światła mogą również przeszkadzać Ci podczas snu, dlatego dobrym pomysłem może być zainstalowanie w sypialni rolet.

9. Ćwiczenia
Korzystanie z siłowni na kilka godzin przed położeniem się do łóżka niekoniecznie może być dobrym pomysłem, ponieważ będziesz pełna energii i pobudzona, co z pewnością utrudni Ci zasypianie. Nie traktuj siłowni jako pretekstu do spania na kanapie. Badania dowodzą, że regularne ćwiczenia korzystnie wpływają na jakość snu – co nie oznacza, że dobrym pomysłem jest wykonywanie ćwiczeń zgodnie z najnowszym programem utrwalonym na DVD o 22:00.

10. Stres
Często dzieje się tak, że zanim położymy się spać, lubimy się przesadnie pozamartwiać. Z kolei innym razem zasypiamy bez problemu, ale za to budzimy się pełne niepokoju.
Najprostszym rozwiązaniem jest wyeliminowanie źródła problemu, ale zdarza się też, że niektórym skutecznie pomaga medytacja lub oddanie się lekturze dobrej książki.

Przedstawione produkty

  Zaloguj się, by dodać komentarz

ja myslę że stres i kawa nie dają mi spać od 2 mcy mam problemy ze spaniem :(och może w weekend nie bedzie nikogo w domu to bym odespała chociaż kilka godzin:)moje marzenie:)

  • Zgłoś

Dokładnie. Nawet teraz siedze i patrzę na ten art. bo nie mogę zasnąć :-) :-) :-\

  • Zgłoś
Przepisy kulinarne
Przepisy kulinarne
5

Przepisy kulinarne

You have already participated to this slideshow