Jak się zorganizować

Odkładanie na później: jak się zorganizować?

Każdemu zdarza się odkładanie zadań na później, ale jeśli ciągle nadrabiasz zaległości to znak, że powinnaś się lepiej zorganizować.


Nikt nie lubi w pośpiechu załatwiać zaległych spraw. Prokrastynacja jest nie tylko irytująca, ale także utrudnia równoważenie stresu i źle wpływa na Twoją reputację, karierę czy relacje z ludźmi. Przeczytaj jak się lepiej zorganizować.

Dlaczego odkładamy rzeczy na później?

Najczęściej z powodu zmęczenia lub braku motywacji. Ale odwlekamy sprawy także z niepokoju i lęku. Uczucia te wpływają negatywnie na proces tworzenia i wywołują bezczynność. Innymi słowy, żeby uniknąć negatywnych i niekomfortowych odczuć, odkładamy na później sprawy, które wzbudzają w nas niepokój, strach lub burzą poczucie bezpieczeństwa.

Jak je rozróżnić?

Kiedy nie wyrabiasz się w terminach, tracisz okazje, a pracę wykonujesz w pośpiechu albo niedokładnie, kiedy nie osiągasz wymaganych standardów i jesteś smutna, zła lub czujesz się winna – wtedy prawdopodobnie dotyczy Cię zjawisko prokrastynacji.

Jeśli ludzie stale muszą czekać na rzeczy, których się podjęłaś, odbierają Cię jako osobę irytującą i nieprofesjonalną, a poza tym samolubną. Taka postawa szkodzi również w związku.

Registration

Weź udział w EverydayMe i otrzymuj wyjątkowe oferty!

Weź udział w naszym programie

Nie oczekuj, że osiągniesz sukces czy spełnisz marzenia, jeśli nie będziesz ciągle starać się robić nowych rzeczy. Jeśli pochłania Cię zadanie z wczoraj lub zeszłoroczne cele życiowe, to znaczy, że próbujesz nadrobić przeszłość zamiast patrzeć w przyszłość. Musisz odzyskać kontrolę nad swoim czasem.

Jak się w takim razie zorganizować? Zacznij od początku. Przeanalizuj swoją aktualną sytuację. Ułóż plan działania i rozbij go na serię mniejszych kroków. Zaplanuj realistycznie czas, którego potrzebujesz na każdy z kroków.

Pod koniec każdego dnia przemyśl swoje działania i zobacz, czy przyniosły efekty, których oczekiwałaś. Jeśli nie, monitoruj swój postęp do czasu, kiedy działania przez Ciebie podejmowane codziennie przyniosą spodziewane rezultaty.

Czasami ludzie – szczególnie ci, którzy są z natury impulsywni – muszą zrobić krok w tył i nabrać dystansu. W takim przypadku, zwlekając kupisz trochę czasu, żeby podjąć ostateczną decyzję lub zaczekać, aż alternatywny pomysł czy rozwiązanie pojawią się w Twojej głowie. Jednak najważniejsze, żebyś odnalazła równowagę między działaniem impulsywnym a brakiem działania.

4 wskazówki jak zarządzać czasem

1. Prowadź dziennik.
2. Stwórz grafik codziennych, tygodniowych i miesięcznych zadań.
3. Ustal zadania priorytetowe.
4. Naucz się mówić „nie” lub delegować mniej ważne zadania.

Chcesz podzielić się swoją opinią? Dodaj komentarz. Czy uważasz, że ten artykuł jest pomocny lub interesujący? Kliknij na ikonkę „lubię to“. Jeśli podoba Ci się ten artykuł, nie zapomnij podzielić się nim z innymi!

Potwierdź dane osobowe

Uzupełnij poniższe informacje, by ukończyć ten etap

Chyba najtrudniejsza umiejętnośc to nauka mówienia NIE. czasem cięzko mi to przychodzi. A grafik dnia codziennego to dla mnie podstwa! Racja!

  • Zgłoś

Dowiedz się jak...

Jak utrzymać kable w należytym porządku

Nowoczesne mieszkania są wyposażone w coraz większą liczbę urządzeń elektrycznych, co przekłada się na plątaninę kabli w salonie, które wiją się po podłodze niczym elektryczne robaki. Pomożemy Ci rozwiązać ten problem.

Czytaj dalej

Jak pomalować usta w zaledwie 5 prostych krokach

Wyraziste usta są wiecznie modne. To znakomity i prosty sposób na zmianę wizerunku, a ponadto jeden z ważniejszych kobiecych atrybutów. Spróbuj maksymalnie wykorzystać naszą tajną broń kobiecą.

Czytaj dalej

Jak przygotować trzy napoje, które doskonale rozgrzeją Cię w czasie zimy

Kiedy zima daje się nam we znaki, nie ma nic lepszego niż gorący, rozgrzewający napój. Eleganckie kawiarnie posiadają w swojej ofercie bogaty wybór oryginalnie podanych kaw, które możesz również samodzielnie przygotować w domu. Doskonale rozgrzeją Cię podczas mroźnych, zimowych dni.

Czytaj dalej