Jak zwiększyć odporność organizmu

Jak zwiększyć odporność organizmu?

Jak zwiększyć swoją odporność dzięki diecie, witaminom i zmianie stylu życia? Wygraj nierówną walkę z przeziębieniem i grypą


Registration

Weź udział w EverydayMe i otrzymuj wyjątkowe oferty!

Weź udział w naszym programie

Nie masz wpływu na pociągających nosem, kaszlących i kichających ludzi dookoła Ciebie, ale możesz zwiększyć odporność swojego organizmu na wszechobecne wirusy dzięki zmianie diety, ćwiczeniom i odpowiedniej dawce snu. Nigdy nie dostaniesz recepty od swojego lekarza na porządny rosół czy syrop z cebuli, gdy dopadnie Cię przeziębienie, ale to właśnie te sprawdzone sposoby naszych babć mogą Ci pomóc w nierównej walce z pierwszymi objawami grypy. Spożywając produkty spożywcze bogate w składniki odżywcze, pijąc sok pomarańczowy i zażywając witaminy, możemy wzmocnić nasz system odpornościowy.

Mimo że każdego dnia jesteśmy narażeni na atak ponad 200 wirusów, prowadzenie zdrowego trybu życia wydaje się być kluczowym czynnikiem, który zwiększa naszą zdolność do walki z przeziębieniem i grypą. Jeśli nie dbamy o siebie należycie, jesteśmy bardziej podatni na choroby. Stres odgrywa tutaj dużą rolę i jest jednym z głównych czynników osłabiających nasz organizm i zdolność do walki z chorobą. Rodzice dzieci, które każdego dnia stykają się z wirusami w szkole czy przedszkolu, są całkowicie bezbronni w obliczu nowych mutacji.

Ciągle słyszymy o cudownych właściwościach i zbawiennym wpływie na nasze zdrowie nowych super produktów takich jak jagody acai, nasiona Chia czy bogate w proteiny ziarna quinoa, ale sposoby na zwiększenie naszej odporności mogą być prostsze. Wystarczy dobrze się odżywiać, odpoczywać i regularnie ćwiczyć.

Zachowanie dobrej formy i zdrowia wymaga wypracowania odpowiednich nawyków, które nie są niczym nowym. Oto pięć kluczowych rad, które pomogą Ci przygotować się na nadchodzący sezon zimowy:

1. Jedz produkty bogate w substancje odżywcze
Dieta składająca się ze świeżych ekologicznych owoców i warzyw, pełnoziarnistych produktów i białka to doskonały sposób na zwiększenie odporności naszego organizmu na czyhające zarazki. Warto również ograniczyć spożywanie cukrów i tłuszczów, aby zredukować możliwość wystąpienia stanów zapalnych; należy również pić dużo wody, aby nie dopuścić do odwodnienia organizmu.
Wśród produktów, które pomagają zwiększyć naszą odporność, można wyróżnić m.in.: miód, który posiada właściwości antybakteryjne i doskonale sprawdza się w walce z przeziębieniem, grypą i bólem gardła; czosnek, który ma działanie przeciwgrzybiczne i odkażające; czarne jagody, truskawki, maliny i jagody czarnego bzu bogate w przeciwutleniacze, które chronią nasz układ odpornościowy, są doskonałym sojusznikiem w walce z bakteriami i wirusami.

2. Ćwicz regularnie
Ćwicz każdego dnia przez 20-30 minut. Aktywność fizyczna wzmacnia układ odpornościowy, zwiększając liczbę białych krwinek, które chronią i bronią nasz organizm przed wirusami.

3. Wypracuj zdrowe mechanizmy radzenia sobie ze stresem.
Hormony stresu mają duży wpływ na nasz system immunologiczny. Są różne sposoby radzenia sobie ze stresem, jak na przykład praktykowanie jogi, słuchanie kojącej muzyki, spacery, odprężające masaże czy też śmiech. Z pewnością te czynności pomogą zwiększyć naszą odporność i dobre samopoczucie.

4. Wysypiaj się
Sen sprzyja regeneracji komórek i całego organizmu, więc pomaga utrzymać choroby w ryzach. Niedobory snu mogą prowadzić do osłabienia układu odpornościowego. Większość ludzi potrzebuje od siedmiu do ośmiu godzin snu na dobę, więc zadbaj o siebie, dobrze się wysypiając.

5. Dostarcz organizmowi niezbędnych witamin
Witaminy A, C, B i D mają zbawienny wpływ na nasz układ immunologiczny. Warto więc oprócz produktów spożywczych zawierających te witaminy wesprzeć się dostępnymi na rynku suplementami diety, zwłaszcza w sezonie grypowym. Witamina A bogata jest w beta-karoten i retinol, które są ważne dla prawidłowego funkcjonowania naszego układu odpornościowego. Najlepszym naturalnym źródłem tej witaminy jest marchew, słodkie ziemniaki, melon cukrowy i mango; zielone warzywa liściaste, takie jak szpinak i jarmuż; czerwony owoce i warzywa, takie jak arbuz i pomidor. Witamina C znajduje się na pierwszym miejscu listy, ma właściwości przeciwwirusowe i antybakteryjne. Produkty bogate w witaminę C to papaja, truskawki, kiwi, melon cukrowy, papryka, brokuły, pomarańcze i grejpfruty.

Potwierdź dane osobowe

Uzupełnij poniższe informacje, by ukończyć ten etap

ja robię napój rozgrzewający czyli woda z cytryną imbirem i miodem, dodaję też soku z pigwy

  • Zgłoś

ja piję herbatę z cytryną i miodem i do tego witamina C obowiązkowo:)

  • Zgłoś

ja piję herbatkę z majeranku i pokrzywy codziennie :)

  • Zgłoś
juuga

juuga

Zgłoszone

Bardzo ważne jest również zadbanie o odpowiedni poziom kwasów omega 3 i 6 które w organizmie powinny się równoważyć a lata o je uxupelni. Pijąc po pol lyzeczki oleju lnianego i np z wiesiolka,oczywiście mowa o olejach nierafinowanych. Warto tez wspomnieć o ty ma ze czasem brak odporności i niekończące się infekcje to skutek pojawienia się w organizmi st to temat drazliwy 90%spoleczenstwa jest posiadaczem jakiegoś pasożyta,dlatego wart tez po wakacjach pomyśleć o kuracji na odrobaczanie

  • Zgłoś

W odporności istotna jest też dieta. Tutaj są wypisane naturalne produkty zwiększające odporność: http://katar-i-przeziebienie.blogspot.com/2014/12/dieta-chorego-czyli-co-jesc-przy.html

  • Zgłoś

Dowiedz się jak...

Jak utrzymać kable w należytym porządku

Nowoczesne mieszkania są wyposażone w coraz większą liczbę urządzeń elektrycznych, co przekłada się na plątaninę kabli w salonie, które wiją się po podłodze niczym elektryczne robaki. Pomożemy Ci rozwiązać ten problem.

Czytaj dalej

Jak pomalować usta w zaledwie 5 prostych krokach

Wyraziste usta są wiecznie modne. To znakomity i prosty sposób na zmianę wizerunku, a ponadto jeden z ważniejszych kobiecych atrybutów. Spróbuj maksymalnie wykorzystać naszą tajną broń kobiecą.

Czytaj dalej

Jak przygotować trzy napoje, które doskonale rozgrzeją Cię w czasie zimy

Kiedy zima daje się nam we znaki, nie ma nic lepszego niż gorący, rozgrzewający napój. Eleganckie kawiarnie posiadają w swojej ofercie bogaty wybór oryginalnie podanych kaw, które możesz również samodzielnie przygotować w domu. Doskonale rozgrzeją Cię podczas mroźnych, zimowych dni.

Czytaj dalej