Jak zapobiegać grypie?

Jak zapobiegać grypie?

Jesień i zima to niewątpliwie pory roku, podczas których najbardziej jesteśmy narażeni na infekcje. Zmienna pogoda, deszcz, niskie temperatury, a także przebywanie w ogrzewanych lub klimatyzowanych pomieszczeniach, prowadzą do znacznego obniżenia naszej odporności. Dodatkowo, nawet gdy nie zdajemy sobie z tego sprawy, mamy częsty kontakt z ludźmi przeziębionymi - w komunikacji miejskiej, miejscu pracy, sklepach czy nawet w domu. To wszystko sprawia, że w zimowe miesiące doskwiera nam katar, ból głowy, łamie nas w kościach, a podwyższona temperatura ciała odbiera nam energię do życia.


Musimy pamiętać, że przeziębienie lub grypę możemy zdusić w zarodku. Wynika to z faktu, że nasz organizm posiada układ odpornościowy zaopatrzony w leukocyty specjalizujące się w zwalczaniu zarazków. Musimy mu tylko trochę dopomóc, aby uchronić się przed dolegliwą infekcją.

Przede wszystkich powinniśmy zadbać o dobrą dietę. Dobrą, czyli jaką? Bogatą w składniki, które budują naszą odporność. Są to witaminy – C, z grupy B, D i beta-karoten, a także cynk, żelazo i miedź. Dostarczysz ich swojemu organizmowi w dużej ilości jedząc sporo owoców i warzyw, ryb, chudego mięsa i zamieniając jasne pieczywo na pieczywo z pełnego ziarna. Warto również zadbać o probiotyki, które poprawią wchłanianie tych mikroelementów. Znajdziesz je w jogurtach, kefirze czy kiszonych warzywach - np. kapuście i ogórkach.

Dostarczanie tych składników to jedno. Lecz aby odnieść pełen sukces powinnaś wyeliminować używki, które je wypłukują! Należą do nich alkohole, kawa i mocna herbata – jeśli je ograniczysz, poprawisz swoją odporność.

W chłodne miesiące niezwykle ważny jest również dobry sen. Przyśpiesza on procesy regeneracyjne w organizmie, dzięki czemu aktywniej odbywa się odnowa komórek układu odpornościowego. Zadbaj zarówno o odpowiednią dawkę snu - 7-8 godzin dziennie, jak i jego komfort. Sypiaj w wywietrzonym pomieszczeniu w temperaturze nie wyższej niż 20°C, w otoczeniu naturalnych materiałów i tkanin, a kolację spożywaj najpóźniej 3 godziny przed pójściem do łóżka.

Nieodłącznym elementem walki z grypą jest również przestrzeganie zasad higieny - regularnie myj ręce, unikaj bliskiego kontaktu z osobami chorymi, zakrywaj usta podczas kaszlu i – choć to trudne –staraj się unikać publicznych miejsc i zatłoczonych pomieszczeń.

Registration

Weź udział w EverydayMe i otrzymuj wyjątkowe oferty!

Weź udział w naszym programie

Potwierdź dane osobowe

Uzupełnij poniższe informacje, by ukończyć ten etap

Dowiedz się jak...

Jak utrzymać kable w należytym porządku

Nowoczesne mieszkania są wyposażone w coraz większą liczbę urządzeń elektrycznych, co przekłada się na plątaninę kabli w salonie, które wiją się po podłodze niczym elektryczne robaki. Pomożemy Ci rozwiązać ten problem.

Czytaj dalej

Jak pomalować usta w zaledwie 5 prostych krokach

Wyraziste usta są wiecznie modne. To znakomity i prosty sposób na zmianę wizerunku, a ponadto jeden z ważniejszych kobiecych atrybutów. Spróbuj maksymalnie wykorzystać naszą tajną broń kobiecą.

Czytaj dalej

Jak przygotować trzy napoje, które doskonale rozgrzeją Cię w czasie zimy

Kiedy zima daje się nam we znaki, nie ma nic lepszego niż gorący, rozgrzewający napój. Eleganckie kawiarnie posiadają w swojej ofercie bogaty wybór oryginalnie podanych kaw, które możesz również samodzielnie przygotować w domu. Doskonale rozgrzeją Cię podczas mroźnych, zimowych dni.

Czytaj dalej