Jak wzmocnić odporność organizmu

Jak wzmocnić odporność organizmu?

Naturalne preparaty wzmacniające układ odpornościowy, które powinnaś włączyć do swojej diety.


Chłodniejsze dni oznaczają ciągłe marznięcie, co z kolei powoduje zmniejszanie odporności organizmu i częste zachorowania. Pracujące mamy doskonale wiedzą, że nie mogą sobie pozwolić na chorobę, więc powinny zrobić wszystko, aby przez cały czas być w szczytowej formie. Dzięki wprowadzeniu tych zdrowych produktów do swojej diety zdecydowanie wzmocnisz swój organizm.

Regularnie stosuj te naturalne preparaty wzmacniające układ odpornościowy. Wszystkie są łatwo dostępne – możesz je zakupić w najbliższym warzywniaku lub sklepie ze zdrową żywnością. Zdrowa dieta to podstawa, a spożywanie tych produktów przyniesie Ci same korzyści: silny układ odpornościowy, zdrową skórę, więcej energii i zdecydowanie lepsze samopoczucie:

1. Zioła
Zioła wzmacniające układ odpornościowy można przyjmować regularnie. Doskonałym przykładem jest Moringa, roślina, która w środowisku naturalnym występuje u podnóża Himalajów. Innym przykładem niech będzie znany na całym świecie ze swoich leczniczych właściwości żeń-szeń. Zwiększa on wydolność umysłową i fizyczną oraz wzmacnia organizm. Jest tzw. adaptogenem, który stosuje się w celu podniesienia wytrzymałości organizmu na sytuacje stresujące i przeżycia traumatyczne.

2. Zdrowe produkty
Są to produkty roślinne, które obfitują w składniki odżywcze. Do swojej diety powinnaś włączyć:

  • Camu camu to mały owoc pochodzący z lasów deszczowych Amazonii. Jest to jedno z najbardziej skoncentrowanych źródeł witamy C i silny antyoksydant. Może być przyjmowany codziennie, np. w formie eliksiru z dodatkiem cytryny i miodu. Co więcej, camu camu nie zawiera cukru, jest więc idealny dla dzieci, gdyż można go dodawać do napojów, w zależności od preferencji.
  • Baobab jest bogatym źródłem błonnika pokarmowego, odgrywającym ważną rolę w funkcjonowaniu naszego przewodu pokarmowego. Baobab zawiera pektyny (forma błonnika), wapń, witaminę C i żelazo. Dzięki tym składnikom baobab jest produktem o silnych właściwościach wzmacniających układ odpornościowy.
  • Grzyby od wieków są stosowane jako naturalne produkty wzmacniające układ odpornościowy. Szczególnie polecane są grzyby japońskie, obfitujące w ergotioneinę, formę witaminy D i antyoksydant odporny na proces podgrzewania. Grzyby stymulują produkcję białych krwinek, które są odpowiedzialne za zwalczanie infekcji. Twardnik japoński, żagwica listkowata i lakownica żółtawa to grzyby, które można jeść codziennie, a ich działanie jest najbardziej efektywne.


3. Probiotyki, prebiotyki i żywe kultury bakterii
Przewód pokarmowy, główna linia obrony układu odpornościowego, opiera się na żywych kulturach bakterii (lub „mikroflorze”), aby mógł pracować efektywnie. Zarówno probiotyki, jak i prebiotyki wzmacniają odporność organizmu, ponieważ przyczyniają się do rozwoju korzystnych bakterii. Te naturalne preparaty żywieniowe można włączyć do codziennej diety. Przykładem żywności probiotycznej jest jogurt naturalny zawierający żywe kultury bakterii – warto go jeść codziennie. Źródłem prebiotyków natomiast mogą być: szparagi, banany czy cykoria. Inne bogate źródła probiotyków i prebiotyków zawierające żywe kultury bakterii to np. kimchi, kombucha, guma guar, kiszona kapusta czy kefir.

4. Kolorowe warzywa i owoce
Rośliny zawierają tysiące naturalnych związków organicznych nazywanych substancjami fitochemicznymi, które chronią je przed drobnoustrojami, grzybami i innymi zagrożeniami. Te same substancje mogą chronić również Twój organizm.
Spożywaj jak najwięcej owoców i warzyw sezonowych i organicznych, ponieważ te mają najwięcej składników odżywczych. Jasne warzywa najlepiej jeść surowe. Owoce najbogatsze w antyoksydanty to owoce leśne, takie jak: borówki, jeżyny, jagody, żurawina czy truskawki. Antocyjany są naturalnym barwnikiem, dzięki któremu owoce leśne zawdzięczają swoją intensywną barwę np. bordową czy fioletową. Co więcej owoce leśne są również bogatym źródłem witaminy C.
Przykładem innych substancji fitochemicznych wzmacniających układ odpornościowy mogą być:

Registration

Weź udział w EverydayMe i otrzymuj wyjątkowe oferty!

Weź udział w naszym programie
  • Żółte karotenoidy, które występują w słodkich ziemniakach i żółtej dyni
  • Czerwony likopen, obecny w pomidorach i gujawie
  • Biała Allicyna, występująca w czosnku
  • Kwercetyna, którą znajdziemy w cebuli
  • Resweratrol, obecny w czerwonym winogronie i czerwonym winie


5. Zielona herbata
Regularnie pij zieloną herbatę. Ten popularny chiński napój hamuje stany zapalne, zwalcza różne formy wolnych rodników i chroni komórki DNA przed zniszczeniem.

6. Cynk
Cynk jest silnym antyoksydantem, choć często zapominamy, jak ważną rolę pełni ten minerał w procesie wzmacniania naszego układu odpornościowego. Ma on właściwości lecznicze i chroni przed infekcjami. Jego naturalnym źródłem jest m.in. wołowina, dlatego wegetarianie powinni zwrócić szczególną uwagę na spożywanie innych produktów bogatych w cynk, takich jak np. pestki dyni.  

7. Środki odtruwające organizm
Niektóre związki mają za zadanie wspomaganie organizmu w procesie oczyszczania. W ten sposób organizm zmniejsza obciążenie układu odpornościowego. Dobry przykład stanowi chlorofil, który możemy znaleźć we wszystkich zielonych warzywach. Jedz jak najwięcej zielonych warzyw i korzystaj z ich właściwości.

8. Białko serwatkowe
Białko serwatkowe jest bardzo łatwo przyswajalne i zawiera silne antyoksydanty. Białko serwatki w proszku może być spożywane przy okazji śniadania, np. poprzez dodanie go do jogurtu czy koktajlu. Zaleca się jego stosowanie zwłaszcza wtedy, jeśli chcesz podnieść ogólną odporność organizmu podczas ćwiczeń fizycznych.

Potwierdź dane osobowe

Uzupełnij poniższe informacje, by ukończyć ten etap

U nas w kwestii odporności mamy dwóch bohaterów, którzy wybawili nas z opresji: witamina D oraz tran. Całą trójką łykamy codziennie i widzimy poprawę. Ja jestem bardziej wypoczęta na co dzień. Mąż mniej się stresuje, a synek przestał nam tak często chorować. W budowaniu odporności ważna jest systematyczność a to do niedawna była moja słaba strona muszę przyznać szczerze…

  • Zgłoś

do wyżej wymienionych dołożę: odpowiednią ilość snu (wystarczy kilka nocy zarwanych, niewyspanie -mi wystarcza mi 7 godz. do prawidłowego funkcjonowania- i jestem półprzytomna i zaraz dopada mnie jakaś infekcja, boli głowa a nawet pojawia się opryszczka) i dużo ruchu na świeżym powietrzu- wystarczy godzinny spacer każdego dnia, nawet gdy jest chłodno, ot przy okazji robienia zakupów, albo w drodze do/ z pracy- zamiast samochodu i oczywiście dobre nawodnienie organizmu

  • Zgłoś

Mnie pomaga herbata i uzupełnianie płynów. Ale oczywiście czosnek ma też swój wkład. I nacieram na noc stopy Amolem.

  • Zgłoś

W cięższych chwilach - kanapka z czosnkiem, syrop z cebuli i nacieranie stóp maścią rozgrzewającą. Mi pomaga. :) Poza tym herbatka z lipy z miodem i cytryną, albo malinowa z suszonych malin.

  • Zgłoś

Ja uwielbiam herbatę z cytryną, miodem i sokiem malinowym. Ważne zeby herbata nie była zbyt gorąca, gdyż od wysokiej temperatury składniki aktywne miodu oraz wit. C zginą

  • Zgłoś

Dowiedz się jak...

Jak utrzymać kable w należytym porządku

Nowoczesne mieszkania są wyposażone w coraz większą liczbę urządzeń elektrycznych, co przekłada się na plątaninę kabli w salonie, które wiją się po podłodze niczym elektryczne robaki. Pomożemy Ci rozwiązać ten problem.

Czytaj dalej

Jak pomalować usta w zaledwie 5 prostych krokach

Wyraziste usta są wiecznie modne. To znakomity i prosty sposób na zmianę wizerunku, a ponadto jeden z ważniejszych kobiecych atrybutów. Spróbuj maksymalnie wykorzystać naszą tajną broń kobiecą.

Czytaj dalej

Jak przygotować trzy napoje, które doskonale rozgrzeją Cię w czasie zimy

Kiedy zima daje się nam we znaki, nie ma nic lepszego niż gorący, rozgrzewający napój. Eleganckie kawiarnie posiadają w swojej ofercie bogaty wybór oryginalnie podanych kaw, które możesz również samodzielnie przygotować w domu. Doskonale rozgrzeją Cię podczas mroźnych, zimowych dni.

Czytaj dalej

kupując - pomagasz

ufundować nowe ubrania dla dzieci z domów diecka.

Towarzystwo Nasz Dam

Jak mogę dołączyć do akcji?

Pomaganie innym nigdy nie było łatwiejsze! Kupując środek piorący,
trzeba tylko sięgnąć po specjalne opakowanie Vizir.
Dzięki temu, dzieci z polskich
domów dziecka zyskają nowe ubrania. Przekonaj się, jak w czterech prostych krokach
ubrania trafią do najbardziej potrzebujących dzieci.

Kup oznaczone
produkty Vizir
Kup oznaczone produkty Vizir
Kupując, sponsorujesz
bony do sklepów
odzieżowych dla dzieci
z domów dziecka.
Kupując a sponsorujesz
Dzieci z domów dziecka
otrzymają bony
na zakup ubrań...
Dzieci z domów dziecka otrzymają bony na zakup ubrań...
...i zyskają szansę
na wybór i zakup
nowych ubrań
...i zyskają szansę na wybór i zakup nowych ubrań

Informacje o bonach

Każdemu dziecku wybranemu przez Towarzystwo Nasz Dom,
przekażemy bon o wartości 200 zł na zakup ubrań (w jednej z największych
sieci sklepów w Polsce). Dzieci będą miały okazję wybrać się do sklepów
i samodzielnie kupić wymarzone ubrania.