Hura!

hooray

Twoje zamówienie zostało złożone. Wysłaliśmy Ci e-mail.

Zamknij

Mój koszyk

Twoje próbki

Wybierz próbkę do zamówienia

cashback

Sprawdź dostępne oferty dostosowane do Ciebie!

Wybierz swój adres wysyłki

Ważne wskazówki, które pomogą Ci poradzić sobie z uderzeniami gorąca

Ważne wskazówki, które pomogą Ci poradzić sobie z uderzeniami gorąca

0
Podczas menopauzy większość kobiet odczuwa nieprzyjemne uderzenia gorąca. Na szczęście istnieje wiele sposobów, dzięki którym możesz sobie z nimi poradzić i nie dopuścić do tego, by popsuły Ci dzień.
Uderzenia gorąca to dość częste zjawisko w okresie menopauzy. Pojawiają się nagle i niespodziewanie, sprawiając, że odczuwasz ogromny dyskomfort, a przez Twoje ciało przechodzi fala gorąca. Mogą sprawić, że zaczniesz się pocić i będziesz miała wypieki, a w dodatku te dokuczliwe objawy mogą trwać nawet kilka minut. U niektórych kobiet uderzenia gorąca pojawiają się tylko od czasu do czasu, za to u innych – nawet kilka razy dziennie. Te nieprzyjemne i krępujące dolegliwości mogą rozpocząć się już w okresie przedmenopauzalnym (tj. 3-4 lata przed początkiem menopauzy) i trwać jeszcze przez kilka lat po ostatniej miesiączce. Powszechnie uważa się, że uderzenia gorąca są spowodowane zmianami hormonalnymi, które mają wpływ na kontrolę temperatury ciała. Jednak prowadzenie zdrowego trybu życia, prawidłowe odżywianie się, rzucenie palenia, regularne wykonywanie ćwiczeń i nienadużywanie alkoholu pomogą Ci zapanować nad tymi dokuczliwymi objawami menopauzy. Najlepiej skorzystaj też z naszych rad.

Poznaj czynniki odpowiedzialne za uderzenia gorąca
Uderzenia gorąca mogą być nieprzewidywalne, ale wiele kobiet zauważa pewne czynniki, które zwiększają prawdopodobieństwo wystąpienia tej dolegliwości. Może ona nasilić się np. po wypiciu alkoholu lub kofeiny, po zjedzeniu pikantnego posiłku lub produktów zawierających glutaminian sodu, albo wtedy, gdy masz wyjątkowo stresujący dzień. Dobrym pomysłem jest prowadzenie dziennika przez kilka tygodni, żeby móc lepiej zaobserwować czynniki wywołujące uderzenia gorąca i odpowiednio dostosować swój styl życia.

Dopracuj do perfekcji swoje wieczorne rytuały
Nie tylko koniecznie zrelaksuj się przed snem, ale pamiętaj o schłodzeniu swojej poduszki! Włóż ją do lodówki na godzinę przed pójściem spać. Weź letni prysznic, a następnie rozpocznij wieczorne rytuały relaksacyjne – wypróbuj kilka ćwiczeń jogi, spróbuj świadomej medytacji lub powoli i głęboko oddychaj przez 10 minut. Przewietrz sypialnię i staraj się utrzymać w niej przyjemny chłód – w razie potrzeby użyj do tego celu wentylatora.

Postaw na lekkie warstwy
Zamiast spać pod ciężką kołdrą, przygotuj kilka prześcieradeł i koców. W ten sposób łatwiej Ci będzie zdejmować poszczególne warstwy, kiedy zrobi się za gorąco. To pewnie dość zaskakujące, ale wełna jest tkaniną, która pozwala doskonale kontrolować temperaturę ciała. Zastosuj podobne podejście, komponując codzienne zestawy odzieży. Wybieraj luźne warstwy ubrań z lekkiej bawełny lub jedwabiu, które możesz łatwo zdjąć, zanim się przegrzejesz.

Kontroluj swoje menu
Ograniczenie spożycia alkoholu, herbaty i kawy powinno pomóc zredukować uderzenia gorąca, podobnie jak popijanie zimnych lub mrożonych napojów przez cały dzień. Pomocne będzie również rozsądne planowanie menu i zjadanie mniejszych, za to częstszych posiłków, ponieważ Twój organizm generuje ciepło, kiedy musi trawić większe porcje jedzenia. A ponieważ w okresie menopauzy spada poziom estrogenu, spożywanie produktów bogatych w fitoestrogeny, takich jak soja (tofu i edamame) może pomóc uzupełnić poziom tego hormonu. Fitoestrogeny znajdziesz też w orzechach i płatkach pełnoziarnistych.

Dobrze spakuj swoją torbę
Zanim wyjdziesz z domu, upewnij się, że masz przy sobie kilka niezbędnych rzeczy. Spakuj tradycyjny wachlarz lub miniwentylator na baterie. Zabierz również małą butelkę z rozpylaczem, napełnioną wodą, którą będziesz mogła szybko spryskać twarz, kiedy poczujesz uderzenie gorąca. Możesz też kupić w aptece zimny okład żelowy lub naturalny żel chłodzący, który pomoże Ci obniżyć temperaturę skóry. Jeżeli masz inne objawy menopauzy, takie jak problemy z nietrzymaniem moczu, włóż do torby również odpowiednie produkty ochronne.

Skorzystaj z pomocy natury
Niektóre badania dowiodły, że akupunktura może pomóc przy objawach menopauzy, natomiast inne wykazały korzyści wynikające ze stosowania suplementów zawierających pluskwicę groniastą, koniczynę łąkową, korę sosnową, kwas foliowy lub olejek z wiesiołka. Niektórym kobietom pomagają witaminy z grupy B, zaś badania wykazały, że zażywanie 400 jednostek witaminy E dziennie może pomóc zmniejszyć dotkliwość i częstotliwość uderzeń gorąca. Jednak przed wprowadzeniem tych suplementów do swojej diety powinnaś zawsze skonsultować się z lekarzem, aby sprawdzić, czy są odpowiednie dla Ciebie.

Zwróć się o pomoc do lekarza
Najbardziej skuteczną terapią w przypadku uderzeń gorąca jest HTZ (hormonalna terapia zastępcza). Ostatnie badania potwierdziły, że jest ona bezpieczna, a zdaniem niektórych jej korzyści przewyższają ewentualne zagrożenia. Również inne leki, w tym niektóre antydepresanty, mogą pomóc Ci w przypadku nieprzyjemnych objawów menopauzy, ale zanim podejmiesz taką decyzję, powinnaś skonsultować się z lekarzem.

Jeżeli znasz inne sposoby, które pomagają kontrolować uderzenia gorąca w okresie menopauzy lub zapobiegać im, podziel się swoimi radami w polu komentarza poniżej.

Ważne wskazówki, które pomogą Ci poradzić sobie z uderzeniami gorąca
0

Dodaj komentarz

Myślimy, że polubisz