Hura!

hooray

Twoje zamówienie zostało złożone. Wysłaliśmy Ci e-mail.

Zamknij

Mój koszyk

Twoje próbki

Wybierz próbkę do zamówienia

cashback

Sprawdź dostępne oferty dostosowane do Ciebie!

Wybierz swój adres wysyłki

Jak nie dać się jesiennej chandrze?

Jak nie dać się jesiennej chandrze?

0
Krótkie, szare dni, niewiele słońca, coraz wcześniej zapadające wieczory... Jesienią czujemy się zmęczone, apatyczne, mamy zmienne nastroje i najchętniej nie wychodziłybyśmy z domu. Ale cóż, trzeba chodzić do pracy, co rano wyprawić dzieci do szkoły i przedszkola, do tego sprostać codziennym obowiązkom w domu. Zamiast jednak przechodzić w stan jesiennej hibernacji i z tęsknotą wyczekiwać wiosny, spróbuj nie dać się chandrze. Zadbaj o siebie i poznaj sposoby na wypoczynek. Zdecydowanie Ci się spodobają.
Jesień i zima to dla wielu z nas czas, który najchętniej wykreśliłybyśmy z kalendarza. Masz wrażenie, że od wakacji mięnęły wieki? Czujesz, że nic nie zostało z Twojej dobrej formy? Jesteś przygnębiona, nie masz energii i cierpisz na chroniczne zmęczenie? W dodatku przybrałaś na wadze (a przecież nie jesz więcej, niż zwykle...), drapie Cię w gardle i ciągle łapiesz infekcje?  Zapewne jesteś jedną z wielu ofiar… braku światła. Wszystkie wymienione objawy są charakterystyczne dla jesiennej depresji, zwanej sezonowymi zaburzeniami afektywnymi (SAD ‒ seasonal affective disorder). Przyczyna? Coraz dłuższe noce i krótsze dni. Ale nie martw się: jest na to rada.

Domowe SPA
Kiedy po całym dniu w końcu znajdziesz chwilę tylko dla siebie, zamknij się w łazience i oddaj słodkiemu lenistwu. Wieczór to doskonały czas na odrobinę zdrowego egoizmu. Zadbaj o właściwe przygotowanie: weź świeczki, pachnącą sól do kąpieli, ulubioną maseczkę i kosmetyki do ciała. Nalej do wanny ciepłą wodę i rozkoszuj się aromatyczną kąpielą. Odpręż się i zrelaksuj. Pół godziny wystarczy, żebyś poczuła się zdecydowanie lepiej.

Spotkanie z przyjaciółką
Mimo najszczerszych chęci i największych wysiłków – dziecko, szkoła, dom, praca nie zastąpią Ci najlepszej przyjaciółki. Kontakt z nią to potrzeba taka sama jak konieczność jedzenia czy oddychania. Umówmy się, bez kontaktu z innymi wytrzymasz nieco dłużej niż bez tlenu, jednak warto nie rezygnować całkowicie ze społecznej strony swojego życia. Umów się z przyjaciółką i wyjdźcie gdzieś na kawę albo do kina. Rozerwiesz się i złapiesz chwilę oddechu, a ona z pewnością chętnie posłucha o Twoich problemach – zwłaszcza jeśli nie widujecie się na co dzień. Dzięki temu dowiesz się, że nie jesteś sama ze swoimi problemami.

Spacer
Kontakt z naturą jest najlepszą formą relaksu na jaką możesz sobie pozwolić, nie narażając portfela na katastrofę. W dodatku jest to przyjemność dostępna w każdej chwili. Jesienią nie wszystkie dni są szare i deszczowe. Skorzystaj z ostatnich promieni słońca: to jedna z najskuteczniejszych metod walki z jesiennym smutkiem. Po odprowadzeniu dziecka do szkoły, wracaj na piechotę. Obserwuj jak zmienia się przyroda, jak liście nabierają nowych kolorów. Przysiądź na ławce w parku, zamknij oczy i wystaw twarz do słońca. Wycisz telefon i nie myśl o problemach. Dziesięć minut sprawi, że poczujesz się zrelaksowana. Jeśli nie możesz sobie pozwolić na to rano – zaczerpnij świeżego powietrza w porze lunchu albo po południu odbierając dziecko. Każda taka chwila będzie dla Ciebie ogromnym wytchnieniem.

Wieczór filmowy z koleżankami?
A może zrobić spotkanie u siebie na cotygodniowych seansach filmowych? Np. w każdy piątek spotykacie się w pięć koleżanek, u jednej z Was w domu, wybieracie sobie film, wspólnie oglądacie przy dobrej herbacie, a potem dyskutujecie o tym filmie i swoich wrażeniach. Nie nadwyręży to Waszego budżetu, a z pewnością poprawi Ci nastrój.

Aktywnie i sportowo
Wiadomo, że każda forma aktywności fizycznej jest najlepszym lekiem na stres. Nie musisz zaczynać od przebiegnięcia maratonu. Dynamiczny marsz, a potem marszobieg wpłynie zbawiennie na Twoje nerwy. Do Twojego organizmu dostanie się duża dawka hormonów radości, dodatkowo ta forma relaksu wpłynie na Twoją kondycję i figurę – w konsekwencji na dobre samopoczucie. Pamiętaj tylko o dobrze dobranym obuwiu, żeby uniknąć niepotrzebnej kontuzji.

Chcesz przetrwać jesienno-zimowy czas w dobrej formie? Koniecznie znajdź w codziennym natłoku obowiązków chwilę tylko dla siebie. Dzięki temu łatwiej sprostasz życiowym wyzwaniom i nabierzesz większego dystansu do wszystkich problemów.
0
cfb58ac68cf84f888d23a30f872e8525
Kapsułki do prania Ariel 3 w 1

Dodaj komentarz

Myślimy, że polubisz