5 pomysłów na zdrowe śniadanie

5 pomysłów na zdrowe śniadanie

Zacznij swój dzień od pysznego, prostego, a co najważniejsze – lubianego przez wszystkich członków rodziny śniadania.


Badania dowodzą, że dzieci które regularnie zjadają śniadania, osiągają lepsze wyniki w nauce, są w grupie obniżonego ryzyka zachorowań na cukrzycę typu 2, jak również próchnicę. Natomiast kobiety, które regularnie spożywają zdrowe śniadania bogate w białko, zdecydowanie dłużej czują się w formie i nie przejadają się w ciągu dnia. 

Niemniej jednak badania pokazują również, że połowa badanych wcale nie zjada śniadań, a prawie jedna trzecia pałaszuje coś pospiesznie w drodze do pracy. Być może maślana bułeczka oraz szybka kawa z kremową pianką jest kusząca, ale to spory wydatek oraz mnóstwo dodatkowych kalorii.

Nasze smaczne, pożywne oraz szybkie do przygotowania przepisy ułatwią Ci życie, dodadzą energii, dostarczą substancji odżywczych oraz zapewnią uczucie sytości, aż do lunchu. Zdrowe odżywianie bazuje na produktach pozbawionych sztucznych dodatków, konserwantów, soli oraz prostych cukrów. Zdecydowanie warto wybierać zdrowe posiłki, ponieważ dzieci je pokochają, a Ty przygotujesz wszystko w zaledwie kilka minut. Z pomocą przyjdzie Ci również niezrównana siła płynu do mycia naczyń Fairy, dzięki któremu z łatwością pozmywasz brudne naczynia.

Miska koktajlu pełna słońca

Sposób przygotowania: Zmiksuj 1 banana, 2 łyżki płatków owsianych, 150g odtłuszczonego jogurtu greckiego, garść liści szpinaku i niewielką ilość ananasa pokrojonego w kostkę. Po zmiksowaniu składników, przelej koktajl do miseczki. Wzbogać smak 1 łyżeczką płatków kokosowych, jagód goji oraz pięcioma cząstkami mandarynki (na jedną porcję).

Dlaczego warto: Miseczka koktajlu jest pełna przeciwutleniaczy pochodzących z owoców i warzyw, białka którego źródłem jest jogurt oraz nienasyconych kwasów tłuszczów z kokosa. Zjedzenie koktajlu przy użyciu łyżki – zamiast słomki – oznacza, że zrobisz to wolno, a Twój mózg zarejestruje uczucie sytości. Ważne jest także, to że nie musisz dodawać cukru, ponieważ owoce są naturalnie słodkie, a dzieci przecież uwielbiają słodkie smaki.

Żytni tost z masłem orzechowym bananem i borówkami

Sposób przygotowania: Lekko przyrumieniony żytni tost posmaruj masłem, a następnie nałóż na niego plasterki banana oraz borówki. 

Dlaczego warto: Żytni chleb nie spowoduje uczucia wzdęcia, tak jak może stać się w przypadku pieczywa białego lub pełnoziarnistego. Poza tym żytnie pieczywo jest bogate w błonnik, który ma korzystny wpływ na układ trawienny i zapewnia uczucie sytości. Masło orzechowe ma niski indeks glikemiczny, co oznacza, że nie będziesz odczuwała skoków i spadków poziomu cukru, co może powodować niekontrolowane napady głodu. Ponadto migdały są bogatym źródłem tłuszczów dobroczynnych dla włosów oraz skóry. Natomiast owoce obfitują w przeciwutleniacze, witaminy i substancje mineralne. Zabawnym pomysłem może być ułożenie buzi z owoców na toście, co zachęci dzieci do pochłonięcia całego posiłku.

Fairy All In One Tabletki do zmywarki
Fairy All In One
(315)

Fairy All In One Tabletki do zmywarki

Odkryj teraz!

Owsianka z jagodami dla zabieganych

Sposób przygotowania: Wieczorem przed pójściem spać, zmieszaj 25g płatków owsianych, 6 łyżek soku jabłkowego, porcję jogurtu greckiego, 1 łyżeczkę ekstraktu z wanilii, połowę jabłka startego na tarce, szczyptę cynamonu, łyżeczkę nasion chia oraz garść mrożonych jagód (podane składniki przypadają na jedną porcję). Pozostaw na noc w lodówce. Rano zjedz z apetytem.

Dlaczego warto:Przede wszystkim gotowy posiłek będzie rano czekał na Ciebie. Dodatkowo to danie zawiera mnóstwo nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz białka pochodzącego z nasion chia i jogurtu. To po prostu idealna propozycja na dobry początek dnia. Zapewni wszystkim uczucie sytości, jest bogata w wapń, witaminy, minerały oraz przeciwutleniacze.

Kanapka z chleba na zakwasie z pastą z awokado i jajka

Sposób przygotowania: Delikatnie zrumienioną kromkę chleba na zakwasie posmaruj pastą przygotowaną z połowy awokado oraz dwóch jajek ugotowanych na twardo. Pastę przypraw do smaku pieprzem i/lub płatkami papryczki chili (jeżeli lubisz wyrazisty smak!). Jeżeli w niedzielny wieczór ugotujesz większą ilość jajek na twardo, to z powodzeniem będziesz mogła je wykorzystać do przygotowywania posiłków w ciągu wszystkich dni roboczych w następnym tygodniu.

Dlaczego warto: Pieczywo na zakwasie, w porównaniu z innymi rodzajami chleba, jest lekkostrawne, natomiast jajka są bogate w białko zapewniające uczucie sytości. Awokado obfituje w nienasycone kwasy tłuszczowe, a chili przyspiesza metabolizm. Jeżeli z pełnym przekonaniem podchodzisz do kwestii odżywania i chcesz urozmaicić danie, dodaj szpinak, bogaty w witaminę A, K oraz żelazo.

Jajko na miękko ze szparagami

Sposób przygotowania: Dwa jajka ugotuj na miękko. Włóż je do garnka z wrzącą wodą i gotuj przez około pięć minut. W międzyczasie na ryflowanej patelni zgrilluj sześć szparagów(odetnij końce w miejscu, gdzie naturalnie się łamią). Jajka włóż do kieliszków, zetnij górną część skorupki i zanurz zdrowe przekąski szparagowe w płynnym żółtku. Wzbogać posiłek kromką pełnoziarnistego pieczywa posmarowanego odrobiną masła – dzieci do prawidłowego rozwoju potrzebują przecież słusznej porcji węglowodanów.

Dlaczego warto: Jajka to źródło sycącego białka, jak również witaminy D dla zdrowych kości, kwasów omega 3 dla promiennej skóry, pięknych włosów, bystrego umysłu i serca bijącego niczym dzwon! Z kolei szparagi są bogate w witaminę K, ważną dla prawidłowego składu krwi. Poza tym nie ma chyba osób, które nie lubią jajek na miękko…

Przedstawione produkty

Potwierdź dane osobowe

Uzupełnij poniższe informacje, by ukończyć ten etap

Szparagi na śniadanie? Musze spróbować

  • Zgłoś

Ponieważ nie toleruję laktozy moja owsianka wygląda najczęściej tak płatki owsiane, żurawina suszona lub rodzynki, ziarna dyni i słonecznika opcjonalnie odrobina miodu, wszystko to wieczorem zalewam wodą. Oczywiście można dodać orzechy, migdały i owoce sezonowe, co kto lubi.

  • Zgłoś

przepisy super . ja mam owsianke z owocami .https://www.mojewypieki.com/przepis/granola bardzo dobra

  • Zgłoś

Ona24

Zgłoszone

I pyszna śniadanko gotowe :-)

  • Zgłoś

Fajne przepisy,szkoda tylko,że ja się rano nigdy z niczym wyrobić nie mogę :(

  • Zgłoś