Hura!

hooray

Twoje zamówienie zostało złożone. Wysłaliśmy Ci e-mail.

Zamknij

Mój koszyk

Twoje próbki

Wybierz próbkę do zamówienia

cashback

Sprawdź dostępne oferty dostosowane do Ciebie!

Wybierz swój adres wysyłki

Zdrowe odżywianie dla nastolatków

DesktopImage
0
Poglądy dotyczące jedzenia mogą być sprzeczne z zasadami zdrowej diety. Pomożemy Ci obalić mity na temat odżywiania dla dobra Twojego nastoletniego dziecka.

Zwyczaje żywieniowe nastolatki to coś, o czym ma prawo sama decydować. Traktuj swoje dziecko poważnie, ale pamiętaj, że jej poglądy na temat diety nie zawsze oznaczają zdrowe dla nastolatków odżywianie.

Mit 1: zatrzymanie wody w organizmie jest spowodowane piciem zbyt dużej ilości płynów.
Ten pogląd jest popularny wśród dziewcząt i kobiet, które obawiają się wzdęć. Ciało skutecznie pozbywa się wody, której nie potrzebuje. Ale równie skutecznie będzie zatrzymywać wodę, jeśli dostarczasz mu zbyt mało płynów.

Mit 2: dieta wegetariańska to zawsze zdrowy wybór.
Dieta wegetariańska może prowadzić do przyjmowania zbyt dużej ilości nasyconych tłuszczów, jeśli mięso i ryby zastępuje się jedynie serem. W rezultacie organizm nie dostaje odpowiedniej ilości żelaza i witaminy B12. Niemniej, większa ilość błonnika, owoców, warzyw i produktów pełnoziarnistych jest oczywiście zdrowa, więc po prostu upewnij się, że Twoje dziecko uzupełnia brakujące składniki odżywcze innymi produktami spożywczymi lub suplementami.

Mit 3:
możesz pić tyle napojów dietetycznych, ile chcesz.
Generalnie, jeśli chodzi o zdrowe odżywianie dla nastolatków, napoje dietetyczne są pozbawione kalorii, ale jednak zawierają kwasy, które mogą niszczyć szkliwo zębów. Częste sączenie takich napojów jest bardzo szkodliwe dla zębów. Najlepiej spożywać je jedynie podczas posiłku i przez słomkę.

Porada Rezygnacja z lunchu czy kolacji nie oznacza, że Twoja dieta jest zdrowsza i bardziej zbilansowana. Może za to prowadzić do napadów wilczego głodu. Odpowiednią wagę utrzymasz jedząc mniejsze posiłki i zawsze pamiętając o śniadaniu.

Przekaż dalej - nabiał wcale nie jest zły!

  • Produkty nabiałowe są cennym źródłem wapnia, witamin i białka.
  • Nawet mleko pełnotłuste zawiera jedynie 3-4% tłuszczu, a półtłuste tylko 1,5-2%.
  • Jeśli obawiasz się, że nabiał zawiera zbyt dużo tłuszczy, wybieraj jogurty bez dodatku cukru, odtłuszczone mleko zamiast pełnotłustego oraz creme fraiche zamiast śmietany kremówki w deserach.


Chcesz podzielić się swoją opinią? Dodaj komentarz. Czy uważasz, że ten artykuł jest pomocny lub interesujący? Kliknij na ikonkę „lubię to". Jeśli podoba Ci się ten artykuł, nie zapomnij podzielić się nim z innymi!

0

Dodaj komentarz

Myślimy, że polubisz