Hura!

hooray

Twoje zamówienie zostało złożone. Wysłaliśmy Ci e-mail.

Zamknij

Mój koszyk

Twoje próbki

Wybierz próbkę do zamówienia

cashback

Sprawdź dostępne oferty dostosowane do Ciebie!

Wybierz swój adres wysyłki

Przekąski do szkoły dla Twojego dziecka

Przekąski do szkoły dla Twojego dziecka

0
Początek szkoły to nowe wyzwania, nie tylko dla dzieci, lecz także dla rodziców. Co zapakować do pudełka na drugie śniadanie? Proponujemy kilka prostych przepisów na kanapki, muffiny i zdrowe przekąski, które można zabrać ze sobą do szkoły czy pracy. Dostarczą energii między matematyką a biologią i pomogą nawiązać nowe znajomości – nikt nie oprze się domowym ciasteczkom czy muffinkom. Smacznego!
Panini z szynką i pieczoną dynią
Opiekane kanapki będą miło chrupać i nie rozmiękną tak szybko, jak zwykłe, a między kromkami chleba można przemycić trochę zieleniny i resztę pieczonej dyni, która została z kolacji.
Składniki: 4 kromki chleba, 2-4 łyżki sera ricotta, 2-3 plastry szynki,  100g dyni, garstka jarmużu. Dynię oczyszczamy i kroimy w niewielką kostkę, wykładamy na blaszkę z papierem do pieczenia, skrapiamy olejem i przyprawiamy tymiankiem, papryką i solą. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 190 stopni przez około 15 minut, do miękkości.
Dwie kromki chleba smarujemy ricottą, nakładamy upieczoną dynię, szynkę i porwane liście jarmużu. Przykrywamy pozostałymi kromkami. Kanapki wykładamy na patelnię, grillową lub zwykłą, lub na grilla. Smażymy do zrumienienia z dwóch stron.

Ziołowa pasta jajeczna do kanapek

Pasta jajeczna to śniadaniowy klasyk, który w szkolnych kanapkach sprawdzi się równie dobrze, co podczas weekendowego śniadania. Do pudełka na drugie śniadanie włóżcie dodatkowe chusteczki – pasta lubi czasem uciec z kanapki.

Składniki: jajko "zerówka"4 sztuki, 1 łyżka majonezu, 1 łyżka jogurtu, ½ łyżeczki przyprawy curry, 2 łyżki świeżej kolendry 2 łyżki, 2 łyżki natki pietruszki, 1 łyżka szczypiorku, ½ łyżeczki soku z cytryny, sól, pieprz.

Jajka gotujemy na twardo (8 minut od momentu, gdy woda zacznie wrzeć). Obieramy ze skorupki, studzimy i kroimy w kostkę. W misce mieszamy majonez, jogurt, curry i posiekane zioła. Mieszamy z pokrojonymi jajkami, solimy i pieprzymy do smaku. Podajemy na grzankach.

Krakersy pomarańczowo - orkiszowe

Torba takich krakersów to gwarancja popularności na szkolnej przerwie. Mogą szybko zniknąć, więc lepiej od razu zrobić podwójną porcję.

Składniki: 5 łyżek mąki orkiszowej, 2 łyżki oleju kokosowego, sok z pomarańczy 1/2 sztuki, 1 łyżeczka syropu daktylowego, 1 łyżeczka maku, szczypta kurkumy, szczypta różowej soli, skórka z połowy pomarańczy.
Składniki, poza skórką pomarańczową, mieszamy w misce, a następnie dobrze wyrabiamy ciasto ręką. Rozwałkowujemy je dość cienko i kroimy nożem na niezbyt duże kwadraty, trójkąty i prostokąty. Krakersy wykładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, nakłuwamy widelcem, posypujemy skórką pomarańczową i wstawiamy na mniej więcej 10 minut do piekarnika nagrzanego do 200°C.

Pieczone pierożki z porem, ziemniakami i serem.

Przekąska dobra nawet na najkrótszą przerwę – drożdżowe pierożki z warzywno-serowym nadzieniem. Zapakujcie ich więcej, z pewnością znajdą się amatorzy na kęsa czy dwa.

Ciasto: świeże drożdże 20 g, mleko 1 szklanka, cukier 1 łyżka, mąka pszenna 500 g, pieprz ½ łyżeczki, kminek ½ łyżeczki, jajko "zerówka" 2 sztuki, śmietana 2 łyżki, sól szczypta, masło 100 g

Farsz: ziemniak 500 g, czosnek 3 ząbki, por 3 sztuki, masło 1 łyżka, świeży tymianek 3 gałązki, miód 2 łyżki, musztarda 1 łyżka, pieprz do smaku, ser żółty 150 g, jajko "zerówka" 2 sztuki, śmietana 1 łyżka mleko 1 szklanka.

Drożdże mieszamy z ciepłym mlekiem, cukrem, trzema łyżkami mąki i odstawiamy na pół godziny, aż zaczyn podwoi objętość. Mąkę przesiewamy do dużej miski, dodajemy pieprz i kminek, wyrośnięty zaczyn, jajka, śmietanę i sól, po czym zagniatamy ciasto, aż będzie miękkie, gładkie i lśniące. Pod koniec wyrabiania powinno mieć konsystencję miękkiej plasteliny. Dodajemy stopione masło i jeszcze raz dokładnie zagniatamy całość. Z ciasta formujemy kulę, przekładamy ją do lekko naoliwionej miski, przykrywamy folią lub ściereczką i odstawiamy do wyrośnięcia (aż ciasto podwoi objętość). Następnie przebijamy ciasto pięścią i umieszczamy na kwadrans w lodówce. Ziemniaki gotujemy w lekko osolonej wodzie prawie do miękkości. Odcedzamy i studzimy, po czym obieramy i kroimy w centymetrowe kostki. Drobno siekamy czosnek, a pory kroimy w cienkie półplasterki. Na patelni rozpuszczamy masło, dodajemy czosnek, pory, tymianek oraz miód i smażymy na średnim ogniu, aż warzywa ładnie się skarmelizują. Studzimy je, po czym mieszamy z ziemniakami, dodajemy musztardę i pieprz. Ser kroimy w drobną kostkę i dodajemy do farszu. Dorzucamy jeszcze całe jajko i dokładnie wszystko mieszamy. Jeśli farsz będzie za suchy, dodajemy 1 łyżkę kwaśnej śmietany. Na dużym kawałku pergaminu cienko rozwałkowujemy schłodzone ciasto (na grubość maksymalnie 5 mm) i za pomocą szklanki lub okrągłej foremki do wycinania ciastek wykrawamy krążki. Każdy krążek ciasta rozciągamy lekko na dłoni, napełniamy farszem i zlepiamy na kształt pieroga, bardzo mocno dociskając brzegi. Gotowe pierożki układamy partiami na blaszce do pieczenia, smarujemy mlekiem roztrzepanym z jajkiem i pieczemy do zrumienienia w temperaturze 180 stopni (powinno to zająć około 25 minut). Przed końcem pieczenia smarujemy pierogi jeszcze raz – będą ładnie błyszczały. Studzimy na kratce.

Muffinki ze śliwkami i orzechami

Muffinów nie trzeba już nikomu przedstawiać. Z ich przygotowaniem powinien sobie poradzić nawet pierwszoklasista, do ciasta może dodać ulubione owoce, orzechy, czekoladę czy inne dodatki. Pyszna przekąska przed trudną lekcją!

Składniki: mąka pszenna 175 g, cukier trzcinowy 75 g, proszek do pieczenia 1,5 łyżeczki, cynamon 1/3 łyżeczki, sól szczypta, mleko 130 ml, masło 30 g, jajko "zerówka" 1 sztuka, skórka z 1 cytryny, śliwki węgierki 85 g, orzechy.

Mąkę, cukier trzcinowy, proszek do pieczenia, cynamon i sól mieszamy w jednej misce, do drugiej wrzucamy mokre składniki i skórkę z cytryny i również mieszamy. Łączymy zawartość obu misek i dodajemy pokrojone w kawałki śliwki. Ponownie mieszamy.
Tak przygotowane ciasto przekładamy do blaszki na muffinki wyłożonej papilotkami, do 3/4 wysokości foremek. Na wierzchu układamy pokrojone śliwki i posypujemy siekanymi orzechami.
Muffinki pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 20 minut, do tzw. suchego patyczka.

Niestety po każdym takim gotowaniu rodzic ma do posprzątania kuchnię. A jeśli zaangażujemy swoje dzieci do pomocy przy lepieniu pierogów czy przy robieniu muffinek bałagan jest gwarantowany. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest zaangażowanie dzieci do sprzątania. Wystarczy dać im odpowiedni sprzęt i najlepszej jakości płyn do naczyń, pokazać, jak mają to zrobić a samemu zabrać się za dobrą książkę.
0
cfb58ac68cf84f888d23a30f872e8525
Kapsułki do prania Ariel 3 w 1

Dodaj komentarz

Myślimy, że polubisz