Hura!

hooray

Twoje zamówienie zostało złożone. Wysłaliśmy Ci e-mail.

Zamknij

Mój koszyk

Twoje próbki

Wybierz próbkę do zamówienia

cashback

Sprawdź dostępne oferty dostosowane do Ciebie!

Wybierz swój adres wysyłki

Pomysły na drugie śniadanie do szkoły

DesktopImage
0
Podczas przygotowywania drugiego śniadania do szkoły przygotuj coś ciekawego, daj dzieciom zdrowy posiłek i bądź pewna, że zostanie zjedzony w całości.

Przełam stereotypy. Podczas przygotowywania drugiego śniadania do szkoły dla dzieci przygotuj coś innego niż zwykłe kanapki, daj dzieciom zdrowy posiłek i bądź pewna, że cały zostanie zjedzony.

Czy kanapki, które przygotowujesz dla dzieci stają się brejowate zanim nadejdzie czas posiłku? Czy jedzenie staje się mdłe i niezbyt apetyczne? Istnieje wiele alternatywnych źródeł białka, które stworzą udany duet z pieczywem. Dzieci uwielbiają jedzenie, które z łatwością zmieści się w ich buziach, takie jak jagody czy winogrona. Przygotowanie tych przekąsek nie zajmuje dużo czasu. Przygotowując drugie śniadanie do szkoły pamiętaj, że powinno ono zawierać trzy niezbędne składniki: owoce, warzywa i białko. Zróżnicowane przekąski, od borówek po pomidory, będą bardziej atrakcyjne dla dzieci. Ponieważ jemy głównie oczami, zadbaj o to, aby posiłek stanowił apetyczne połączenie kolorów pochodzących ze szparagów, czerwonej papryki, marchewki, deserów owocowych, kulek melona czy cząstek mandarynki.
Owoce i warzywa są cennym źródłem witamin, błonnika, a także węglowodanów, które z kolei są niezbędne dla rozwoju dziecka oraz dostarczają paliwo dla mózgu, dzięki, któremu praca domowa to bułka z masłem. Pozwoli Ci to uniknąć niekoniecznie zdrowego źródła energii czyli cukru i skrobi. Z kolei ser jest doskonałym źródłem wapnia. Zastanów się nad innym źródłem białka niż mięso. Aby uniknąć porannego pośpiechu, postępuj zgodnie z cotygodniowym planem. Koniecznie uwzględnij w nim ulubione przekąski dzieci, zachęć je do wspólnego przygotowywania drugiego śniadania.
Poniżej przedstawiamy kilka propozycji na smaczne i zdrowe posiłki. Możesz je dowolnie łączyć zgodnie ze swoimi upodobaniami.

1. Tacos

  • Fasola z sałatą, kukurydza, pomidory i starty ser.
  • Paski kurczaka z awokado i poszatkowaną kapustą.

2. Wrapy

  • Pita z hummusem, ogórkiem i sałatką tabbouleh.
  • Kieszonki z sałaty z tuńczykiem, pomidorami i oliwkami.
  • Rolada (wrap) z kawałkami indyka, szpinakiem i pokrojoną brukselką.

3. Sałatki

  • Mieszanka surowych warzyw podana w łódeczce z cykorii z różnymi dipami.
  • Sałatka z niedojrzałymi ziarnami soi i komosą ryżową, pszenicą orkiszową lub ryżem oraz groszkiem strączkowym i ziarnami słonecznika.

4. Biznesowy lunch

  • Jajko na twardo, kawałki słodkiego pieczonego ziemniaka i zielony groszek
  • Omlet z brokułami i mixem warzyw podawany na zimno.
  • Aromatyczne muffiny z pełnoziarnistej mąki z szynką, serem i cukinią.

5. Kebab

  • Mieszanka serowych kostek z selerem naciowym, oliwkami, ananasem i winogronami.
  • Grzyby, pomidory koktajlowe, wegetariańskie klopsiki i ananas.

6. Słodkości i przekąski

  • Masło orzechowe z bananem.
  • Mieszanka bakalii z suszonymi owocami i ziarnami dyni ( nie polecamy stosowania orzechów ze względu na ryzyko alergii).
  • Groszek cukrowy i marchewki( dzieci uwielbiają słodkie warzywa)
  • Gruszka, brzoskwinia i truskawki


Do pudełka na drugie śniadanie dodaj również odrobinę humoru: foremką do ciastek wytnij gwiazdkę i serduszko z ogórka i plastrów cukini. Z rzodkiewki wyrzeźb buzię, pomidorki koktajlowe mogą udawać oczy, a plaster marchewki posłuży jako szeroki uśmiech.
Dołącz również słodki liścik z rysunkiem i wyrazami miłości.

Przeczytaj również:

Co zrobić gdy dziecko nie chce jeść?

0

Dodaj komentarz

Myślimy, że polubisz