Hura!

hooray

Twoje zamówienie zostało złożone. Wysłaliśmy Ci e-mail.

Zamknij

Mój koszyk

Twoje próbki

Wybierz próbkę do zamówienia

cashback

Sprawdź dostępne oferty dostosowane do Ciebie!

Wybierz swój adres wysyłki

Chipsy domowej roboty

Chipsy domowej roboty

0
Dorośli lubią chrupać przekąski tak samo, jak dzieci.

Zamiast niezdrowych i tuczących chipsów, spróbuj zaspokoić swój apetyt zdrowymi przekąskami. Warzywne i owocowe chipsy to wspaniały pomysł, zwłaszcza jeśli są domowej roboty. Z naszymi przepisami na domowe chipsy możesz zostać prawdziwą kulinarną czarodziejką!

Chipsy warzywne lub owocowe
Warto spróbować kilku rodzajów warzyw, aby spośród wielu przepisów wybrać ten najbardziej smakujący naszej rodzinie. Z ziemniaków można zrobić chipsy, łudząco podobne w smaku do tych dostępnych w sklepie, należy jednak pamiętać, że przekąska przyrządzana w głębokim oleju, a później posypywana solą i papryką nie należy do najzdrowszych. Próbujmy przyrządzać nasze domowe chipsy przy użyciu jak najmniejszej ilości tłuszczów - oraz w miarę możliwości - w piekarniku. Unikajmy nadmiernego przyprawiania i solenia, wybierajmy raczej takie warzywa, których smak po pieczeniu nie traci na intensywności. Marchew i słodkie ziemniaki są nie tylko smaczne, ale także zdrowe. Domowe chipsy można również zrobić z włoskiej kapusty lub słodkiej kalarepy. Możemy podać je na słono, ale możliwe jest także wyczarowanie słodkiej marchewki. Warzywa możemy zaserwować z cynamonem, wanilią lub innymi dodatkami. Nie tylko warzywa nadają się do produkcji domowych chipsów, można wykorzystać do tego również owoce. Jabłko pokrojone na cienkie plasterki w mgnieniu oka może zostać zamienione w chipsy jabłkowe, które z dodatkiem miodu i cynamonu będą stanowić zdrową przekąskę dla dzieci.

Przygotowanie
Podstawową zasadą chipsów domowych jest pokrojenie owoców lub warzyw w jak najcieńsze kawałki. W przypadku twardszych warzyw najlepiej skorzystać z krajalnicy do ogórków. Obróbka takich warzyw przy użyciu noża trwa zdecydowanie dłużej, w dodatku trudniej osiągnąć odpowiednią grubość. Jeśli zamierzamy smażyć chipsy w oleju, osuszmy w pierwszej kolejności dokładnie warzywa, aby zapobiec sklejeniu się plasterków. Należy pamiętać, że smażenie trwa bardzo krótko, w gorącym oleju jedna porcja przyrządzana jest w przeciągu pół minuty. Warzywa szybko tracą swą wilgotność, uważajmy więc, aby ich nie spalić! W piekarniku chipsy pieczą się wolniej, ale za to w zdrowszy sposób. Przed podaniem doprawmy warzywa i owoce, jeśli zrobimy to przed smażeniem, wpłyniemy na czas smażenia i nasze chipsy mogą się przez to przypalić. Spróbuj sama i zobacz jak przyjemnie jest podjadać własne chipsy w trakcie popołudniowego oglądania telewizji lub spotkania z przyjaciółmi.

0

Dodaj komentarz

Myślimy, że polubisz