Zdrowe odżywianie dla nastolatków

Zdrowe odżywianie dla nastolatków

W okresie dorastania poglądy młodzieży dotyczące jedzenia mogą być sprzeczne z zasadami zdrowej diety.


Zwyczaje żywieniowe nastolatki to coś, o czym ma prawo sama decydować. Traktuj swoje dziecko poważnie, ale pamiętaj, że jej poglądy na temat diety nie zawsze oznaczają zdrowe dla nastolatków odżywianie.

Mit 1: zatrzymanie wody w organizmie jest spowodowane piciem zbyt dużej ilości płynów.
Ten pogląd jest popularny wśród dziewcząt i kobiet, które obawiają się wzdęć. Ciało skutecznie pozbywa się wody, której nie potrzebuje. Ale równie skutecznie będzie zatrzymywać wodę, jeśli dostarczasz mu zbyt mało płynów.

Mit 2: dieta wegetariańska to zawsze zdrowy wybór.
Dieta wegetariańska może prowadzić do przyjmowania zbyt dużej ilości nasyconych tłuszczów, jeśli mięso i ryby zastępuje się jedynie serem. W rezultacie organizm nie dostaje odpowiedniej ilości żelaza i witaminy B12. Niemniej, większa ilość błonnika, owoców, warzyw i produktów pełnoziarnistych jest oczywiście zdrowa, więc po prostu upewnij się, że Twoje dziecko uzupełnia brakujące składniki odżywcze innymi produktami spożywczymi lub suplementami.

Mit 3:
możesz pić tyle napojów dietetycznych, ile chcesz.
Generalnie, jeśli chodzi o zdrowe odżywianie dla nastolatków, napoje dietetyczne są pozbawione kalorii, ale jednak zawierają kwasy, które mogą niszczyć szkliwo zębów. Częste sączenie takich napojów jest bardzo szkodliwe dla zębów. Najlepiej spożywać je jedynie podczas posiłku i przez słomkę.

Porada Rezygnacja z lunchu czy kolacji nie oznacza, że Twoja dieta jest zdrowsza i bardziej zbilansowana. Może za to prowadzić do napadów wilczego głodu. Odpowiednią wagę utrzymasz jedząc mniejsze posiłki i zawsze pamiętając o śniadaniu.

Przekaż dalej – nabiał wcale nie jest zły!

Registration

Weź udział w EverydayMe i otrzymuj wyjątkowe oferty!

Weź udział w naszym programie
  • Produkty nabiałowe są cennym źródłem wapnia, witamin i białka.
  • Nawet mleko pełnotłuste zawiera jedynie 3-4% tłuszczu, a półtłuste tylko 1,5-2%.
  • Jeśli obawiasz się, że nabiał zawiera zbyt dużo tłuszczy, wybieraj jogurty bez dodatku cukru, odtłuszczone mleko zamiast pełnotłustego oraz creme fraiche zamiast śmietany kremówki w deserach.


Chcesz podzielić się swoją opinią? Dodaj komentarz. Czy uważasz, że ten artykuł jest pomocny lub interesujący? Kliknij na ikonkę „lubię to“. Jeśli podoba Ci się ten artykuł, nie zapomnij podzielić się nim z innymi!

Potwierdź dane osobowe

Uzupełnij poniższe informacje, by ukończyć ten etap

w okresie dojrzewania powinno się jeść dużo naturalnych produktów, warzyw, owoców, nabiał

  • Zgłoś

Dowiedz się jak...

Jak utrzymać kable w należytym porządku

Nowoczesne mieszkania są wyposażone w coraz większą liczbę urządzeń elektrycznych, co przekłada się na plątaninę kabli w salonie, które wiją się po podłodze niczym elektryczne robaki. Pomożemy Ci rozwiązać ten problem.

Czytaj dalej

Jak pomalować usta w zaledwie 5 prostych krokach

Wyraziste usta są wiecznie modne. To znakomity i prosty sposób na zmianę wizerunku, a ponadto jeden z ważniejszych kobiecych atrybutów. Spróbuj maksymalnie wykorzystać naszą tajną broń kobiecą.

Czytaj dalej

Jak przygotować trzy napoje, które doskonale rozgrzeją Cię w czasie zimy

Kiedy zima daje się nam we znaki, nie ma nic lepszego niż gorący, rozgrzewający napój. Eleganckie kawiarnie posiadają w swojej ofercie bogaty wybór oryginalnie podanych kaw, które możesz również samodzielnie przygotować w domu. Doskonale rozgrzeją Cię podczas mroźnych, zimowych dni.

Czytaj dalej