Sezonowe warzywa i owoce

Sezonowe warzywa i owoce

Do tego, że warzywa i owoce są zdrowe nie trzeba chyba nikogo przekonywać.


I choć większość z nich dostępna jest obecnie przez cały rok, dobrze wiemy, że truskawki w styczniu nie smakują tak dobrze jak w lipcu. Sprawdź jakie sezonowe warzywa i owoce znajdziesz na straganach w lipcu!

W lipcu następuje prawdziwy wysyp pysznych warzyw i owoców. Ogrzane letnim słońcem są gotowe do spożycia, a ich ceny spadają z dnia na dzień. Warto uczynić z sezonowych warzyw i owoców istotny element codziennej letniej i lekkiej diety.

Soczyste czereśnie
Czereśnie i ich niedalekie kuzynki wiśnie, które pojawią się już niebawem, choć mogą wydawać się niepozorne należą do najbardziej wartościowych owoców. Mimo iż w 80% składają się z wody, to ich pozostała część jest prawdziwą kopalnią cennych witamin i składników mineralnych. Znajdziemy w nich potas, który odpowiada za usuwanie z organizmu soli, co korzystnie wpływa na nasze serce, nerki oraz stawy. Mało kto wie, że te czerwone owoce są też zaciekłymi wrogami artretyzmu. Dzięki zawartości witaminy B5 wspomagają leczenie tej choroby, na którą zapadają głównie osoby z jej niedoborem. Dodatkowo, zawarte w czereśniach witaminy A i C poprawiają stan skóry i działają na nasze organizmy oczyszczająco. Jeśli do tego dodać wapń, żelazo oraz jod, do przygotowania pierogów z czereśniami, deseru na bazie jogurtu czy spożywania ich na surowo chyba nikogo nie trzeba przekonywać!

Strączkowe: bób i fasolka szparagowa
Na początku lata pod bobem i fasolką szparagową wręcz uginają się stoiska z warzywami. Polacy pokochali te warzywa. I bardzo dobrze! Bób ma bowiem wiele wartości odżywczych. Zawarte w nim białko z powodzeniem zastępuje białko zwierzęce, a rozpuszczalny błonnik pomaga obniżać poziom cholesterolu i regulować ciśnienie krwi. Zarówno bób, jak i fasolka szparagowa, charakteryzują się wysoką zawartością kwasu foliowego. Ten cenny składnik szczególnie ważny jest dla kobiet w ciąży, ponieważ zapobiega wadom rozwojowym u dziecka i wielu innym komplikacjom związanym z porodem. Ponadto, fasolka szparagowa jest bogatym źródłem potasu, błonnika oraz manganu, a jej zielona wersja dodatkowo witamin A, C i E oraz przeciwutleniaczy zwalczających wolne rodniki. Dbających o linię na pewno ucieszy fakt, że 100 g szparagowej fasolki to tylko 26 kalorii!

Registration

Weź udział w EverydayMe i otrzymuj wyjątkowe oferty!

Weź udział w naszym programie

Delikatna cukinia
Warzywem, które na nowo zdobywa popularność, a w lipcu jest szczególnie pyszne, jest również cukinia. Dietetycy zwracają uwagę, że jest warzywem lekkostrawnym, a jednocześnie bogatym w takie minerały jak potas, żelazo, magnez oraz wiele witamin – A, C, K, PP i B1. Dużą zaletą cukinii jest to, że nie odkładają się w niej metale ciężkie, a łagodny smak pozwala na zastosowanie jej jako składnika niezliczonej ilości dań!

I wiele innych!
Poza wymienionymi darami natury w lipcu na straganach z łatwością znajdziemy arbuzy, jabłka, gruszki, morele, jeżyny, nektarynki, truskawki, maliny, porzeczki, brzoskwinie, agrest, orzechy, karczochy, bakłażany, patisony, a także kurki. Można z nich wyczarować przepyszne dania nie nadwyrężając portfela. Korzystajmy z sezonowych warzyw i owoców póki lato trwa!

Potwierdź dane osobowe

Uzupełnij poniższe informacje, by ukończyć ten etap

A gdyby tak zamiast kupnych soczków serwować kompoty własnej roboty? Nic bardziej prostego. Moje dzieci uwielbiają owoce, zarówno te świeże prosto z drzewa jak i gotowane ze słoików. Najchętniej zaś piją do obiadku kompocik z jabłek z dodatkiem cynamonu.Polecam wszystkim mamom, które chcą poprawić smak jadłospisu oraz apetyt dzieciaczkom:)

  • Zgłoś

Ja już na zimę przygotowałam słoiki z pysznymi,zdrowymi warzywami i owocami. Sałatki,dżemy soki itd to co lubi moja rodzina.

  • Zgłoś
Klio69

Klio69

Zgłoszone

Gdy przychodzi czerwiec i kolejne ciepłe miesiące, w miarę możliwości staram się chodzić na targ trzy razy w tygodniu by korzystać w pełni z dobrodziejstw i świeżych owoców. Do moich ulubionych zaliczyć można truskawki, maliny, czereśnie i śliwki..oczywiście nie sposób zapomnieć o warzywach, wśród nich ubóstwiam kalafiora, fasolkę zieloną, bób, paprykę, pomidory..i ogórki :) Lato rozpieszcza mnie pod tym wwzględem.

  • Zgłoś

Ja również uwielbiam owoce i warzywa i serwuję je codziennie moim najbliższym w przeróżnych odsłonach

  • Zgłoś
ANEZE

ANEZE

Zgłoszone

Owoce i warzywa odgrywają w diecie naszej rodziny bardzo ważną rolę każdego dnia, staramy się zapewnić co najmniej 3 posiłki z dodatkiem warzyw lub owoców. OBIADKI ZAWSZE z świeżymi warzywami. EFEKT zdrowotny moich dzieci jest taki że w ogóle nie chorują i są pełne energii ;)

  • Zgłoś

Dowiedz się jak...

Jak utrzymać kable w należytym porządku

Nowoczesne mieszkania są wyposażone w coraz większą liczbę urządzeń elektrycznych, co przekłada się na plątaninę kabli w salonie, które wiją się po podłodze niczym elektryczne robaki. Pomożemy Ci rozwiązać ten problem.

Czytaj dalej

Jak pomalować usta w zaledwie 5 prostych krokach

Wyraziste usta są wiecznie modne. To znakomity i prosty sposób na zmianę wizerunku, a ponadto jeden z ważniejszych kobiecych atrybutów. Spróbuj maksymalnie wykorzystać naszą tajną broń kobiecą.

Czytaj dalej

Jak przygotować trzy napoje, które doskonale rozgrzeją Cię w czasie zimy

Kiedy zima daje się nam we znaki, nie ma nic lepszego niż gorący, rozgrzewający napój. Eleganckie kawiarnie posiadają w swojej ofercie bogaty wybór oryginalnie podanych kaw, które możesz również samodzielnie przygotować w domu. Doskonale rozgrzeją Cię podczas mroźnych, zimowych dni.

Czytaj dalej