Lekkie przekąski na wieczór

Lekkie przekąski na wieczór

Przedstawiamy przewodnik po lekkich wieczornych przekąskach, które zapewnią Tobie i Twoim dzieciom zdrowy sen.


Po stresującym i wyczerpującym dniu w Twojej głowie ciągle tkwi lista rzeczy do zrobienia, które nie pozwalają Ci zasnąć. Również dzieci często budzą się w środku nocy. W trosce o ośmiogodzinny, niczym niezmącony sen polecamy wypróbowanie lekkich przekąsek na wieczór.

Przekąsek? Dokładnie tak, coś lekkiego przed pójściem do łóżka, zapewnia spokojny sen. Zdrowy rozsądek ostrzega nas jednak przed późnymi przekąskami i jedzeniem po kolacji, w obawie przed utratą figury. Na przekór tej opinii, drobna przekąska może zapewnić głęboki, zdrowy sen. Zgodnie z najnowszymi badaniami stres spowodowany brakiem snu może przyczynić się do zwiększenia wagi. Ponadto niektóre składniki pokarmowe wpływają na nas uspokajająco.

Osoby z tak zwanym lekkim snem lub cierpiące na bezsenność powinny odkryć korzyści płynące ze spożywania wieczornych przekąsek, które stymulują nasz metabolizm. Najnowsze diety wręcz zachęcają do zjadania małych przekąsek pomiędzy posiłkami. Kluczowym składnikiem dla dobrego snu jest tryptofan, będący pochodną z grupy aminokwasów biogennych, którego cennym źródłem jest indyk i inne produkty. Bezsenność raczej nie dotyczy dzieci, ale czasami może je w nocy obudzić zły sen.

Małe co nieco pomoże przetrwać do rana małym, dziecięcym brzuszkom. Szczególnie w okresie intensywnego wzrostu, dodatkowe kalorie są bardzo wskazane. Zdrowe wieczorne przekąski są również zbawienne dla dzieci z nadpobudliwością spowodowaną słodyczami czy wysiłkiem fizycznym, jeżeli staną się codziennym rytuałem, skutecznie pomogą dzieciom wyciszyć się przed snem.

Wypróbuj nasze smaczne przekąski bez żadnych wyrzutów sumienia, a dzięki nim zyskasz głęboki sen:

  • połowa banana lub kilka surowych migdałów
  • masło orzechowe i plasterki jabłka
  • ser typu Cheddar z pełnoziarnistym krakersem
  • pestki dyni lub słonecznika
  • niskokaloryczny jogurt ze świeżymi jagodami
  • plastry świeżego ogórka z łyżeczką hummusu
  • porcja czereśni
  • pełnoziarnisty tost z masłem migdałowym
  • spienione ciepłe mleko
  • uspokajający napar z rumianku

Przekąski przygotuj tak, jak lubisz, plastry banana z masłem orzechowym, jabłko z serem czy migdały z wiśniami. Takie jedzenie ma właściwości odprężające ze względu na składniki.

Ziarna i ser zawierają tryptofan, którego pochodną jest melatonina odpowiedzialna za rytm snu. Melatoninę zawierają również wiśnie i banany. Z kolei migdały przyczyniają się do rozluźnienia mięśni, a nabiał zawiera wapń, który ułatwia spokojny sen.

Istnieje zależność pomiędzy pożywieniem a jakością naszego snu, dzieje się tak dzięki tryptofanowi, melatoninie i węglowodanom, które zwiększają produkcję serotoniny. Niewielka ilość protein korzystnie wpływa na nasze samopoczucie i zapewnia odpowiedni poziom cukru we krwi, co z kolei przekłada się na błogi sen w nocy.

Oto czego należy unikać wieczorem.
Dzieci przed pójściem spać często sięgają po ciastka, które błyskawicznie podnoszą poziom energii, jednak jest to efekt krótkotrwały, po którym następuje gwałtowny spadek energii , w sumie dając efekt odwrotny do tego, który chcielibyśmy uzyskać, zanim położymy się spać. Działanie to jest analogiczne do wypicia wieczorem filiżanki kawy lub herbaty. Poniżej znajduje się lista produktów, które należy spożywać najdalej przed południem, aby uniknąć problemów z zasypianiem:

Registration

Weź udział w EverydayMe i otrzymuj wyjątkowe oferty!

Weź udział w naszym programie
  • kawa, napoje zwierające kofeinę
  • cukier
  • czekolada, która ma w swoim składzie cukier i kofeinę

Pamiętaj, że bez względu na porę dnia zdrowe przekąski to takie z niską zawartością cukru i tłuszczu. Wysokobiałkowe przekąski spożywane wieczorem zwolnią Twój metabolizm.

Ważne jest, aby przygotowywane porcje były małe: niech to będzie cienki kawałek sera czy łyżeczka masła orzechowego. Pamiętaj, przekąska to nie jest posiłek. Dlatego jedz nie później niż 45 min. do godziny przed pójściem spać.
Przekąski przygotuj wspólnie z całą rodziną, nie tylko sprawi Wam to frajdę, ale przede wszystkim będzie zwieńczeniem dnia, czyli przysłowiową wisienką na torcie, nawet dosłownie (dla odrobiny melatoniny). Delektujcie się lekkimi przekąskami na wieczór w gronie rodzinnym, a błogi sen zapewni Wam spokojną noc.

Przeczytaj również:

Pozycje jogi na problemy z zasypianiem
Joga ma cudowne właściwości odstresowujące...


Potwierdź dane osobowe

Uzupełnij poniższe informacje, by ukończyć ten etap

Świetne! Zastosuję na pewno :)

  • Zgłoś

polecam gotowana kalarepe z maselkiem do tego kartfelki pychota

  • Zgłoś

też mam problem ze słodyczami wieczorem, a zimą bardzo lubię wypić gorącą herbatkę

  • Zgłoś

bardzo trafny artykuł tylko jak tu wygrać z łasuchowaniem???

  • Zgłoś

niestety słodycze najbardziej smakują mi wieczorem ;/ :)

  • Zgłoś

Dowiedz się jak...

Jak utrzymać kable w należytym porządku

Nowoczesne mieszkania są wyposażone w coraz większą liczbę urządzeń elektrycznych, co przekłada się na plątaninę kabli w salonie, które wiją się po podłodze niczym elektryczne robaki. Pomożemy Ci rozwiązać ten problem.

Czytaj dalej

Jak pomalować usta w zaledwie 5 prostych krokach

Wyraziste usta są wiecznie modne. To znakomity i prosty sposób na zmianę wizerunku, a ponadto jeden z ważniejszych kobiecych atrybutów. Spróbuj maksymalnie wykorzystać naszą tajną broń kobiecą.

Czytaj dalej

Jak przygotować trzy napoje, które doskonale rozgrzeją Cię w czasie zimy

Kiedy zima daje się nam we znaki, nie ma nic lepszego niż gorący, rozgrzewający napój. Eleganckie kawiarnie posiadają w swojej ofercie bogaty wybór oryginalnie podanych kaw, które możesz również samodzielnie przygotować w domu. Doskonale rozgrzeją Cię podczas mroźnych, zimowych dni.

Czytaj dalej