Dieta dla dzieci przed zawodami

Dieta dla dzieci przed zawodami

Tak naprawdę my również mamy duży wpływ na osiągnięcia sportowe naszych dzieci, bo zdrowe jedzenie może w dużej mierze przyczynić się do sukcesów sportowych.


Rezultaty długiej i ciężkiej pracy można łatwo zniweczyć, jeżeli podamy dzieciom niewłaściwy posiłek przed ważnym testem lub zawodami. Musimy zwracać uwagę na to, co jedzą, ponieważ przed takimi wyzwaniami potrzebują zupełnie innego jedzenia niż w normalnej sytuacji.

Energia
Żeby wygrać, dzieci muszą być w szczytowej formie. Treściwe posiłki nie wystarczą – musimy również zwracać uwagę na wartość odżywczą jedzenia. Ćwiczenia ruchowe wymagają wiele energii, a dzieci muszą wypaść najlepiej jak potrafią. Jeżeli młodzi sportowcy dostają posiłki, które nie dostarczają im dostatecznej ilości energii, nie będą mieli zapału potrzebnego do odniesienia sukcesu. Beztłuszczowe, choć zdrowe posiłki w takich sytuacjach nie są dobrym wyborem.

Nie przesadzaj z tłuszczem przed zawodami!
Możemy uważać, że sycące, treściwe posiłki sprawią, że dzieci będą lepiej sobie radzić na zawodach, ale zdolność żołądka do przyswajania substancji odżywczych może poważnie wpłynąć na wyniki osiągane przez dziecko. Trawienie tłustych posiłków trwa dłużej, a dobry start w zawodach z żołądkiem pełnym niestrawionych pokarmów jest niemożliwy. Przed zawodami musimy odejść od zwykłej diety i podać im szybkowchłanialne węglowodany. Zapewniają one szybki przypływ energii, a na przykład banan może być strawiony już w pół godziny. Przed zawodami podawaj dzieciom pokarmy, które są niskotłuszczowe i mają wysoki poziom węglowodanów. Unikaj pikantnych, tłustych potraw, które są niezdrowe dla żołądka osoby dorosłej, a tym bardziej dla dzieci uprawiających sport.

Bezpośrednio przed zawodami
Trudno jest biegać z pełnym żołądkiem. Właśnie dlatego co najmniej na godzinę przed zajęciami ruchowymi dzieci nie powinny nic jeść, a do picia dostawać tylko niewielkie ilości płynów. Przed startem najlepszym wyborem jest glukoza.

Zdrowie i odporność
Ze wszystkich zdrowych pokarmów dzieci potrzebują tych, które wspomogą ich system odpornościowy. Oprócz oleistych nasion, owoców i warzyw powinniśmy podawać im posiłki bogate w białko. Dla młodych sportowców ważne jest również spożywanie produktów nabiałowych. Pamiętaj: nie oddasz dziecku przysługi podając mu zbyt dużo jedzenia przed zawodami! Świadome wybory w kuchni mogą przyczynić się do sportowych sukcesów naszych dzieci.

Registration

Weź udział w EverydayMe i otrzymuj wyjątkowe oferty!

Weź udział w naszym programie

Potwierdź dane osobowe

Uzupełnij poniższe informacje, by ukończyć ten etap

BARDZO FAJNY ARTYKUŁ TYLKO SZKODA ŻE BRAK DOKŁADNYCH PRZYKŁADÓW

  • Zgłoś

Dokładnie, żadnych przykładów, a szkoda.

  • Zgłoś
kalemi

kalemi

Zgłoszone

Szkoda, że w artykule nie ma konkretnych przykładów, jakie posiłki (produkty) podać dziecku przed wysiłkiem fizycznym.

  • Zgłoś

kupując - pomagasz

ufundować nowe ubrania dla dzieci z domów diecka.

Towarzystwo Nasz Dam

Jak mogę dołączyć do akcji?

Pomaganie innym nigdy nie było łatwiejsze! Kupując środek piorący,
trzeba tylko sięgnąć po specjalne opakowanie Vizir.
Dzięki temu, dzieci z polskich
domów dziecka zyskają nowe ubrania. Przekonaj się, jak w czterech prostych krokach
ubrania trafią do najbardziej potrzebujących dzieci.

Kup oznaczone
produkty Vizir
Kup oznaczone produkty Vizir
Kupując, sponsorujesz
bony do sklepów
odzieżowych dla dzieci
z domów dziecka.
Kupując a sponsorujesz
Dzieci z domów dziecka
otrzymają bony
na zakup ubrań...
Dzieci z domów dziecka otrzymają bony na zakup ubrań...
...i zyskają szansę
na wybór i zakup
nowych ubrań
...i zyskają szansę na wybór i zakup nowych ubrań

Informacje o bonach

Każdemu dziecku wybranemu przez Towarzystwo Nasz Dom,
przekażemy bon o wartości 200 zł na zakup ubrań (w jednej z największych
sieci sklepów w Polsce). Dzieci będą miały okazję wybrać się do sklepów
i samodzielnie kupić wymarzone ubrania.